Ongesteld- (Ook voor mannen)

Ongelooflijk!
Alsof de menstruatie een ziekte is.
Foeter gerust je man, kinderen en ouders eens flink uit.
Verwen jezelf.
Neem die reep chocola nou maar.
Wees goed voor jezelf, hou je niet in.
Huil die natte tranen er maar uit en geef de kat een schop.
Iedereen begrijpt je wel.

Geen wonder dat er volkeren zijn waar vrouwen, in die week, verbannen worden.
Misschien ben ik een van de gelukkigen die geen stemmingswisselingen heeft want ik begrijp helemaal niets van dit alles.

En dan dat geklets over de overgang.
Je moet alweer lief zijn voor jezelf. Maar nu die reep chocola maar niet nemen want dan wordt je dik, en dat is ook niet fijn.
Maak jezelf op.
Ga eens wat vaker naar de kapper.
Koop mooie kleren.
Geef toe aan een huilbui maar doe daarna iets leuks als beloning.
Breng een bezoekje aan een schoonheidssalon.

Al met al krijg ik de indruk dat je door de overgang behoorlijk lelijk geworden bent en dat moet camoufleren.
Maar ik verander niet door een half uur aan mijn haren en make-up te werken. Het maakt me eerder onzeker: zit mijn haar nog wel goed, is de make-up wel dierproefvrij en loopt het niet door?
Van binnen blijf ik precies hetzelfde onhandige, vermoeide en niet sociaal wezen. En die weerstand roept mijn natuurlijk voorkomen ook op.
Mijn oogleden hangen inmiddels halverwege m’n ogen. De wenkbrauwen vallen uit. Kraaiepoten zitten overal. De mondhoeken hangen zover naar beneden dat het nog erger is dan een halve maan.
Ik strompel op twee krukken en zak door mijn heupen.
Teenknobbels groeien als paddestoelen, net zoals de gezichtbeharing. Artrose dient zich aan in vingers en tenen.
Mijn buik is een schootje geworden en mijn libido wordt niet geprikkeld omdat ik niets meer te bieden heb.
En dan ben ik nog niet eens in de overgang.

De beste remedie tegen alle klachten is waarschijnlijk jezelf in anderen verdiepen.
Daar moet ik dan hard aan werken.
Maar eerst ga ik slapen, heel lang slapen.
ooglid

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Ongesteld- (Ook voor mannen)

  1. Je kan ook iedere morgen bij het opstaan aan de spiegel vertellen dat er een machtigmooie meid voor staat. Bij mij werkt ’t nog steeds 🙂

  2. Rob Alberts zegt:

    Een nieuw kapsel en make up kunnen mij ook niet meer redden!

    Meelevende groet,

  3. Lehti Paul zegt:

    Moet gniffelen om Henk, ‘de mooie meid’ 🙂

  4. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Sorry, ik zal niet meer zeuren.

    @ Henk,
    Oh, zeg jij dat je een machtig mooie meid bent? 🙂

    @ Rob,
    🙂

    @ Lehti Paul,
    Henk geeft vaak fijne gniffel reacties.

    En nee, ik ben niet ongesteld deze week, ik wacht nog even tot ik op vakantie ga volgende week.
    (of is het een week later…)
    Morgen is het klagen misschien over. Ik heb een nieuwe pijnstiller.

  5. reine zegt:

    Lelijkheid heeft iets te maken met de keel.
    Niet met het oog noch de baarmoeder.

  6. Appelvrouw zegt:

    Reine, dat is toch ook persoonlijk.

  7. Ik ben nu precies halverwege het jaar dat het duurt voor je officieel in de overgang bent. Ik merk er helemaal niets van. Alleen mijn bloeddruk is nu hoger. Dat voel ik niet maar ik kwam er bij toeval achter.
    Ik weet nog steeds niet wat een opvlieger is en mijn humeur is ook prima. Energie levels; uitstekend. Maar misschien komt dat omdat ik elke dag 10 km jog? En mijn gewicht eindelijk omlaag gaat?

  8. Correctie … bedoel natuurlijk een machtigmooie vent 🙂

  9. Appelvrouw zegt:

    Karin,
    Ohmooi, weer iemand zonder klachten. Maar misschien heeft de minderheid van de vrouwen wel klachten hoor je die alleen.
    Een van mijn schoonzussen beweert dat ze dankzij meditatie geen overgangsklachten had (dat ze niet te genieten was en nog niet, zeggen wij maar niet tegen haar).

    @ Henk,
    🙂

  10. Zo was ik ook zwanger. Niet wetend/begrijpend waar al het geklaag over ging.

  11. Appelvrouw zegt:

    Karin, laatst hoorde ik een vrouw die tijdens carnaval beviel van een kind (ik denk ook niet dat het van iets anders kan) zonder dat ze wist dat ze zwanger was. Dat is ook apart he.

  12. Niet weten dat je zwanger bent, dat is een flinke uitdaging voor mijn voorstellingsvermogen. Ik had niets te klagen, maar ik had wel een fiks groeiende buik, met een beweeglijk kind. En koffie lustte ik van de ene op de andere dag niet meer. Ondrinkbaar bocht leek het mij.

  13. Als ik de reclame mag geloven is het altijd een “happy period”. Mooi niet!!
    Maar ik hoef niet ongesteld (of in de overgang) te zijn voor stemmingswisselingen, die heb ik zo ook wel. 😉
    Over de rest heb ik het maar niet…

  14. Appelvrouw zegt:

    Karin, ik las over nog meer vrouwen die zwanger zijn zonder het te weten, soms pas tijdens de bevalling, of na 5- 6 maanden.

  15. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker, eerder zag je wel vrouwen die in die periode konden zwemmen. Ik heb het ook geprobeerd maar verdronk terstond.
    Zolang je stemmingswisselingen paar leuk zijn, van lyrisch, naar euforisch met een dalletje naar blij en dan weer up dan lijkt het mij best fijn om aan stemmingswisselingen te lijden.

Geef een reactie

