Houdt u van honden (uitwerpselen)?

16.907.393 Inwoners Nederland- 7 maart 2015
En 2200.000 honden, dat is ongeveer 1 op de 7 mensen met een hond.
Wat zeg je?
Sociaal?

Ik heb wel eens de indruk dat de helft van die honden hier in de wijk woont.

Hondenbelasting is 112 euro per hond
Ik heb buren die er 3 hebben en zouden 513 moeten betalen, maar ze hebben geluk, ze krijgen voor van alles kwijtschelding omdat ze in de bijstand zitten.
Nu klagen er ook mensen dat ze niets terugzien van die hondenbelasting en daarom ruimen ze de uitwerpselen niet op.
Hier in het grote recreatie-natuurgebied mogen de honden overal loslopen. Feest voor de honden.
Ik bedoel dan in tegenstelling tot een groot deel van de stad, want op zich is het natuurlijk gedrag, maar ik zou ook wel een natuurgebied zonder honden willen!
Het noorderplantsoen is ook al een hondenuitlaatplek, niet te harden die stank, en je moet als een hond naar de grond kijken om niet in de drap te stappen.
Er is wel opruimplicht maar geen handhavingsplicht.
In mijn buurt en heel kardinge, heb ik de afgelopen 4 jaar slechts 1 man gezien met een schepje. Of hij daar ook iets mee opruimt weet ik niet.
Zonder opruimmiddel kun je een boete van 90 euro verwachten, maar er wordt natuurlijk nooit gecontroleerd in een recreatiegebied of hier voor de deur.
Ik ben het met je eens dat er ook wel iets te zeggen is over de plastic opruimzakjes…
Nu klagen de hondenbezitters dat er geen strontbakken meer staan.
Ja zeg!
Krijgen ze kwijtschelding, is mijn gemeentebelasting hoger want het moet toch érgens vandaan komen, en willen ze het nog niet opruimen. Sterker nog, heel vaak laten ze het voor mijn deur vallen, en ben ik degene die moet strontscheppen.
Of ManB, die de rolstoel schoon moet maken (GATVERRR).
drollenkunstkardinge-Gjalt Blaauw
Over de pisstank die in de fiets (en rolstoel) schuur dringt heb ik het wel een andere keer.

*
Kunstwerk gemaakt door Gjalt Blaauw. Staat bij het natuur- en recreatiegebied Kardinge en het bos van Noorddijk. Het is gemaakt van cortènstaal en van natuursteen, afkomstig uit de steengroeve Anröchte in het Duitse Ruhrgebied

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Houdt u van honden (uitwerpselen)?

  1. Rob Alberts zegt:

    Handhaving is simpel.
    Elke hondenuitlater moet altijd verplicht een leeg drollenzakje kunnen laten zien.
    Boetes moeten natuurlijk wel kostendekkend hoog zijn.

    Instemmende groet,

  2. Blewbird zegt:

    Ik heb de afgelopen jaren bij het wandelen toenemend last van honden en hun gedrag en ook van hun uitwerpselen. En die ‘hij doet niks hoor-baasjes’ zijn ook niet fijn. Voor sommige merk en types ben ik echt gewoon bang. In de duinen en op het strand mogen honden in het broed- en toeristenseizoen niet meer loslopen. Dat is wel fijn.

  3. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Voor handhaving moet er minstens een handhaver lopen. Dat zal wel te duur zijn om in dit grote natuurgebied een paar handhavers los te laten lopen. Bovendien is een leeg drollenzakje geen bewijs dat je het opruimt.

    @ Blew,
    Op het strand zag k wel eens honden die door het dolle heen zijn. Dat is hier gelukkig niet zo, meerendeel van de honden is heel rustig. Maar als ik in de rolstoel word uitgelaten door een van mijn “loopmeisjes” dan heb ik het wel zwaar te verduren, alle meisjes zijn dol op honden en ze lachen en maken praatjes met de hondeneigenaars, dus ik doe ook beleefd en lach mee, met als gevolg dat de honden me even komen begroeten met een natte neus.
    Toen ik nog stepte had ik wel meer last van honden dat ze achter me aankwamen of in mijn enkel wilden bijten. Die honden doen ook niets, volgens de eigenaars.

  4. Suskeblogt zegt:

    Hier kan men een boete krijgen als je hond op de stoep zijn behoeften doet. Daarom dat de eigenaars een zakje bij zich hebben om het weg te doen.

  5. Aad Verbaast zegt:

    == 20.200.000 honden == typefoutje? Is 2,2 miljoen. Veel te veel natuurlijk.
    Als ik eens een veldje wil oversteken moet ik laveren tussen de stront, en dan nog lukt het vaak niet de zolen schoon te houden.
    Ik word er strontziek van!

  6. Blewbird zegt:

    Eind december werd in de noordduinen van Katwijk een aangelijnde Labrador letterlijk verscheurd door 6 loslopende pitbulls. Alhoewel ik geen Labrador ben, maakt dit soort verhalen mij best een beetje amgstig.

  7. Heb je nog wel een beetje genoten van het mooie weer ? 🙂

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Suske,
    Dat bedoel ik, hier is dat ook een boete waard, wie handhaaft het?

    @ Aad,
    Ja, 2,2 miljoen honden.
    Nu jij het zo zegt, dat je er strontziek van wordt, begrijp ik ineens waar ik al die jaren al zo ziek van ben!

    @ Blew,
    Bah. Je hoort ook wel verhalen dat mensen door een hond aangevallen worden.
    Maar ik hoor ook verhalen dat mensen door mensen worden aangevallen 🙂
    Ik ben voor beide bang.
    Omdat mijn vader vroeger altijd valse honden had, wat tot nare drama’s leidde (Ze deden ons niets, maar ieder ander die op het erf kwam wel) weet ik al van jongsafaan dat je op moet passen voor andermans honden die volgens zeggen niets doen.
    Een hond die tegen je opspringt, die blaft, je handen likt, of zijn snuit in je kruis duwt doet toch iets.
    Als een vrouw dan nog beweert dat ie niets doet moet ik altijd aan haar man denken, stel dat die datzelfde bij mij zou doen.

    @ Henk,
    Nee (klaag klaag…)
    Ik functioneer beter bij kouder weer. vanmiddag geslapen van 11.45 tot 13.30, toen een klein uurtje buiten gereden. En direct weer naar bed, van 15 tot 17.30 in diepe slaap. Dit weer is niet zo goed voor me, en het maakt me trouwens ook zwaarmoedig omdat ik te moe ben en alleen maar naar buiten kan kijken.
    Naast zwaarmoedig heb ik dus ook de smoor in, het is alsof een hongere een dikke snee brood wordt voorgehouden aan de andere kant van de tralies.
    En over honger… ik denk dat ik maar ga koken, dan heb ik nog wat nuttigs te doen.

  9. broekstukken zegt:

    geen vriend van honden (nog erger dan hun poep)

  10. knutselsmurf zegt:

    Het was zulk mooi weer vandaag en ik heb een stuk gefietst.
    In het donker, want ik werd te laat wakker. Ik moest tegen een hellinkje op en dat ging niet. Maar afstappen ging ook niet.Ik was wel blij dat ik deze keer geen last van mijn blaas had.

    Je zou in Nederland makkelijk iedereen aan een baan kunnen helpen, maar dat vinden ze slecht voor de economie, want dat zou Nederland geen belastingparadijs meer kunnen zijn. Daarom zetten ze maar 1 tenger vrouwtje in een trein vol hooligans. Stoere taal kost niks.

  11. rikus zegt:

    t’Valt eigenlijk best mee, als je er niet intrapt. Dus ogen open

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Op zich was ik wel dierenvriend.
    Maar honden en katten geven zoveel overlast dat ik die vriendschap verbroken heb.
    Erger nog vind ik de eigenaren die ziekelijk met hun hond bezig zijn en het je kwalijk nemen als je niet van hun hond houdt en nog erger als die hond hier niet in huis mag.

    @ Knutselsmurf,
    Ai, je bent ook goed op gang, geen zonliefhebber?
    Ben je nu al die tijd op dat hellinkje blijven steken of toch gered door een wolfshond?

    @ Rikus,
    Het ligt er maar aan wat je vindt meevallen, en waarschijnlijk hangt dat weer af van waar je woont en of je in je eigen heel nabije omgeving last van andermans honden(drollen en pis) hebt.

  13. knutselsmurf zegt:

    Ik kon nog steppen, en daarna kon ik door de afdaling mijn voeten weer op de trappers krijgen. Het is soms behelpen, maar ik wil niet gezien worden op een driewieler. Nog afgezien van de prijs van alles wat niet standaard is.

    Ik dacht dat Rikus bijna blind was, maar uit zijn nek lullen lukt nog prima.

  14. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf, Ja, een driewieler is meteen zo gehandicapt.
    Je bepaalt zelf wanneer je daar aan wilt beginnen. Zelf vind ik hulpmiddelen een uitkomst, maar misschien kan ik ook wel meer dan jij.

    Voor iemand die slecht ziet vallen die hondendrollen ook best mee. En als je niet goed ruikt valt het inderdaad heel erg mee.

  15. EJW zegt:

    Het valt hier in Amsterdam reuze mee met hondenpoep. Het was jarenlang ook een hype om erover te schrijven. Je weet hoe dat gaat de een papegaait de ander na en dan lijkt het of iedereen iedere dag in de hondenstront trapt. Ik heb zegge en schrijve twee keer poep aan de schoen gehad.. In Castricum waar ik regelmatig kom liggen veel meer hondendrollen maar Amsterdam heeft de naam. Het valt me op dat er vroeger meer honden waren dan tegenwoordig. Geblaf hoor je ook amper meer.

  16. rikus zegt:

    Ik heb een zelfuitlaat hond. Hij heeft in het dorp zijn vaste adresjes die hij bezoek. Ze doet dit al 12 jaar en alle kinderen in het dorp zijn gek op haar. Ze bezoekt zelfs soms de basis school waar ze dan heel enthousiast tussen de kinderen op het plein ronddartelt

  17. reinejragolo zegt:

    Hoi Rikus,. Is het nou een hum of een heur?

  18. rikus zegt:

    @ Reine het is een heur. En mijn Filippijnse vrouw gaf haar de naam toen wij haar uit het nest kochten. Henk she is a beauti en zo is het altijd gebleven

  19. Daarom heb ik een kat en een kattebak…

  20. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    In de stad wordt waarschijnlijk meer gehandhaafd. Maar hier barst het van die dieren. Vroems woonde in een dorpje, aan beide kanten blaffende honden en tegenover hem, in de kern, werd er iedere dag een hond buiten gelaten in de tuin, en al die honden blaften met elkaar.
    Leuk he! Op het platteland schijnt het normaal te zijn dat ze blaffen. Gelukkig is dat hier in de straat niet het geval, op een enkele blaf na die ik wel kan verdragen.

    @ Beeldspreker,
    🙂 maar soms kom je bij mensen binnen en die stinkende kattenbak… blwegh.

  21. Lehti Paul zegt:

    De andere helft van die honden woont in de aangrenzende wijk. In de drollen die bij de bushalte/ op mijn stoep/ onder het gras voor mijn raam zijn gedrapeerd heb ik een vlaggetje gestoken. Dat scheelt een hoop stront aan container/ rollator/ fiets. Ik fantaseer dagelijks op wat ik op bordjes ga schrijven die ik er deze zomer bij ga plantten. Suggesties zijn welkom.

    O ja, en is u wellicht ongesteld, dat ge zo klaagt over uw medemens/ hond? (en uzelve, in het volgend logje) 😉

Geef een reactie

