Kleren maken de pop

Van het vele naaien had ik weer pijn in mijn handen, nog niet zo erg als heel lang geleden maar lang genoeg om te moeten stoppen.
Maar wat dan.
De dagen duren lang maar vooral het onbevredigende gevoel van alsmaar niks doen gaat vervelen.
Dus voorzichtig toch maar weer begonnen na een paar dagen.
Veel pauzes.
En voor ik het wist was er alweer wat klaar.
Nu zie ik wel dat de ceintuur op zโ€™n kop zit (vanwege het randje op de hoed), dat is eenvoudig te veranderen want het zit los om de jurk met een drukknoopje achter.
Het blijkt nog een lastige kleur blauw, er zijn maar weinig barbies die het staat.
blauwe setjes

En na blauwe setje had ik nog een groene af te maken. De kraag moet nog wat netter maar dat is handwerk, voor later.
De witte kousen had ik voor bij het blauwe jurkje bedacht maar dat werd te druk.
blauwe setjes groen

Zucht.
Weer iets klaar, en wat nu?
Ik wou maar dat ik me niet zo saai voelde.
groen-zwart3

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Kleren maken de pop

  1. Corja zegt:

    Ik vind het prachtig! De kleuren, de ontwerpen. En het ceintuurtje vind ik juist leuk, zo. Nu nog iets voor Ken? Een driedelig pak of zo? ๐Ÿ˜‰

  2. Prachtig naaiwerk Appeltje. Vooral het nauwsluitende blauwe jurkje past als gegoten

  3. EJW zegt:

    Mooi gedaan, kunstig zoals je die poppen aankleed. Lekker vlot en kort en helemaal klaar voor het voorjaar.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Corja,
    Nog niet zo lang geleden heb ik een kledingsetje voor Ken gemaakt. Maar een 3 delig pak is voor mij net iets te hoog gegrepen ๐Ÿ™‚
    Trouwens ook altijd raar: vrouwen lopen in blote jurkjes en mannen in 3 delig pak. Hoe kan dat, zijn mannen koukleumen of hebben ze het niet zo snel heet.

    @ Henk,
    Dankje, Fijn dat er iets bij zit wat je aanspreekt ๐Ÿ™‚
    Het groene jurkje is precies hetzelfde model (alleen wat langer) maar doordat die stof niet zo stretch is en dus veel slapper valt die wijder.

    @ EJW,
    Kon ik mezelf maar zo kunstig aankleden! Ik loop de hele winter in een vale gele broek of een oude grijze rok.

    Op dat korte groene rokje zit een bloedvlekje, ik had me in mijn vinger geprikt (zoals heel vaak).
    En ik was een korte kous kwijt dus moest ze een andere langere er bij aan. Ook spannend…

  5. Fenny zegt:

    Ze zijn echt prachtig, ik zou ze met plezier dragen toen ik nog jonger was.

  6. Appelvrouw zegt:

    Fenny, dankje.
    Ik zou ze nog steeds dragen, als ik er in paste ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

