Goed nieuws

ManB stelde voor nog een rondje om het ziekenhuis te maken omdat we een half uur te vroeg waren, dan kreeg ik mijn portie vit.D ook binnen.
Het was veel te guur, ik droeg maar een dunne kleren, alles zonder metalen onderdelen vanwege de mri scan. Maar ik liet me gewillig rond het ziekenhuis duwen.

De andere heup was vandaag aan de beurt. Wonderwel deed de injectie met contrastvloeistof helemaal geen pijn, niets. Tot ik overeind kwam, toen was het of er iets knapte, au.
Gelukkig had ManB de modderbesmeurde rolstoel enigszins afgerost zodat hij wat toonbaar voor in een ziekenhuis was.

En zo rolde hij me weer het hele eind van de echo afdeling naar de mri zaal.
Het ging snel.
Ik genoot van het rustgevende geluid.
Geen nieuwe ervaringen opgedaan.
Thuisgekomen zag ik op mijn telefoon een onbekend nummer.
Wie zou me gebeld hebben? Ik word nagenoeg nooit gebeld. Wat moet ik zeggen door zo’n ding?
Ik keek mijn adresboek na maar het is geen bekende van me.
Wat wil die iemand van me?
Mis ik iets?
Een avontuurtje, een echt pittige man die me verrukt?
Pittige man Jones
Of leuker een vriendin die met me op pad wil want dat met zo’n man wordt toch weer niks.
Of gewoon iemand met goed nieuws.
Ja, goed nieuws graag, ik wil heel goed nieuws!
Want de mensen om me heen worden wintermoe en krijgen daar een depressie door.
Onbereikbaar zijn ze en ik heb ze nu juist zo hard nodig!
ManB vroeg of ze niet depressief van mij worden, tenslotte heb ik maar weinig opgewekts te bieden.
Die zat. Natuurlijk ligt het aan mij.
Thuis kroop ik meteen onder een deken op de bank.
En ben niet van plan daar onderuit te komen tot ik weer kan lopen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Goed nieuws

  1. Normaliter kan je een onbekend nummer niet terugbellen, maar als het wel kon kreeg je waarschijnlijk een aanbieding van een provider of energieleverancier ……….. goed nieuws ?

  2. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    een zichtbaar, maar niet bekend 06 nummer was het.
    Een provider zal dat niet bellen, ik geef mijn nummer nooit aan bedrijven.
    Dat is misschien wel slecht nieuws want dan krijg ik ook geen leuke aanbiedingen 😦

  3. knutselsmurf zegt:

    In het boy meets girl scenario worden vaak telefoonnummers uitgewisseld. Onder omstandigheden die de informatieoverdracht ernstig hinderen. Bovendien hebben mannen handen die niet compatible zijn met kleine toetsenbordjes. Het is altijd een man, als je een onbekende aan de lijn krijgt.

  4. reine zegt:

    Heeft het iets met de meteorologische lente te maken?

  5. Lehti Paul zegt:

    ‘Bel nou gewoon terug’, zou mijn eerste reactie zijn. Anderzijds, het heeft je weer een mooi logje/ fantasietje opgeleverd. Op een Vlaams gezegd: meer hoeft dat niet te zijn. Toch nieuwsgierig? Bel vanuit een cel. (of bestaan die niet meer?)

    Bij mij was er geen onbekende beller maar een mailer. Of eigenlijk meer een eikel. En hij dacht mij te ‘kennen’ http://lehti-paul.blogspot.nl/2011/10/eikel.html

    Man B poetst je stoel, zorgt voor vitamientjes en houdt je soms een spiegel voor. Maar dat spiegelbeeld hoeft niet te kloppen, en jij hoeft er niet in te kijken. Als je denkt idd. veel down te zijn en daar open over vertelt, anderen kunnen het dan soms juist als prettig ervaren en geneigd zijn ook hun eigen ei bij je te leggen. Al kan dat op sich ook wel eens vermoeiend zijn. Maar gelukkig is daar dan weer Man B om onaangekondigd bezoek af te houden πŸ˜‰

    (bel nou maar gewoon, je nummer heeft hij/ zij toch al)

  6. EJW zegt:

    Dat zou ik me ook afragen als ik een vaste lijn had. Sinds ik een 06 nummer heb wordt ik niet meer lastiggevallen door onderzoeksbureaus en providers. Wel zo prettig, ik zit niet te wachten op die zgn aanbiedingen

  7. Aad Verbaast zegt:

    Even terugbellen lijkt me. Weet je meteen hoe laat het is πŸ˜‰

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    ManB heeft wel heel erge frummel vingers, met die toetsenbordjes kan hij goed overweg.
    Hij doet graag technische priegelwerkjes.

    Nu je het zegt: het is altijd een man…
    Dat zou wel eens zo kunnen zijn.

    @ Reine,
    Geen idee, ik heb geen vrijers (meer).

    @ Lehti Paul,
    Ik bel nooit terug.
    Mijn telefoon stond uit omdat ik in het ziekenhuis was, hij staat wel eens vaker uit, of hij ligt boven en ik beneden, of andersom.
    Ik heb hem eigenlijk alleen maar om ManB te bellen als ik een probleem heb (pech onderweg, dat is vooral handig nu ik alle dagen thuis zit).
    De beller heeft misschien gedacht dat ik niet meer bereikbaar ben. Nu ook, ik ben de telefoon vergeten mee te nemen naar beneden.
    Echt nieuwsgierig ben ik niet, als de beller iets te melden had had hij (al lijkt een zij me logischer) wel weer gebeld.
    Via de vaste telefoon kan ik wel anoniem (http://www.anoniembellen.net/) terugbellen maar dat doe ik alleen naar bedrijven.

    Ha… handig he, die ManB als poortwachter πŸ™‚
    En als hij niet thuis is, is de poort op slot. Hoe vaak ik ook vraag of hij de deur open wil laten.

    @ EJW,
    Wij hebben nog een vaste telefoon vanwege schoonouders. Maar voor mij mag die wel weg, we bellen allebei zelden.
    Alleen zijn ouders vinden dit handiger, ook al gebruiken ze skype voor de meeste andere familie.
    Ik geef mijn mobiele telefoonnr ook zelden. Als ik het ergens moet invullen, bij een internetwinkel, dan worden het 10 nullen.

    @ Aad,
    Zucht. Ik heb prepaid,
    en de telefoon ligt nu op mijn zolderkamer en ik beneden.
    Na de 2e injectie gisteren kan ik weer niks zonder krukken dus de telefoon blijft waar ie is.

  9. Ik denk altijd maar, als het belangrijk is spreken ze in of bellen ze terug…
    Goed nieuws kan iedereen wel eens gebruiken, maar helaas kan ik op dit moment ook even niets verzinnen. Mocht ik tegen goed nieuws aanlopen vandaag dan laat ik het horen. (maar of iets goed nieuws is hangt vaak ook af van de ontvanger… )

  10. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker, Als ze inspreken zal ik het ook niet beluisteren, ik weet niet hoe ik berichten terug moet luisteren, en dat wil ik ook niet weten want dan moet ik alsnog terugbellen.

    Mooi gezegd dat goed nieuws ook afhangt van de ontvanger.
    Zo kan het voor mij goed nieuws zijn dat mijn moeder dood is, en voor mijn broer een groot verdriet (al betwijfel ik dat).

Geef een reactie

