Naaiwerk en vrouwen

Het was een drukke naaiweek.
Eerst maakte ik van een reststof een keurige barbiejurk met hoed.
baljurk

En een buine jumpsuit zit nog in de rijgdraad omdat ik het juiste garen niet had, inmiddels is ManB naar de naaiwinkel geweest om een tas vol klosjes te halen.
bruine jumpsuit

Vervolgens vroeg vriendin of ik niet voor oxalis deppei 4 kids barbie kleertjes wilde maken.
Maar natuurlijk.
oxalis deppei 4 kids
Alleen krijg ik het klavertje4 niet voor elkaar. hier heb ik het van papier geknipt en was van plan het op stof te plaatsen en dan met vliesofix te plakken op de hes.
Maar het klavertje is véél te groot en kleiner kan ik het niet maken.
Nu zou het het mooist zijn dat je zoiets kon tekenen en er op drukken/plakken.
Alleen reikt mijn tekenkunst niet zo ver, en mijn kennis hoe dat dan op de kleren moet komen nog veel minder ver.
zwart-groen-klavertje

Ook kwam vriendinX nog eten toen ManB moest overwerken… We maakten samen een preitaart van brood wat ik eerst al gebakken had. Vooral die broodstukken bovenop met olie besmeren was lekker.
preibrood taart

Daarnaast was ik op facebook actief om niet meer gewenst etenswaar weg te geven.
Alles beter dan weggooien toch?
Heel leuk om te zien hoeveel belangstelling daarvoor is, bovendien levert het toch nog meer sociale contacten op dan ik had verwacht.

Zo kwam er een vrouw iets ophalen. Omdat ze nogal gezellig had gedaan online nodigde ik haar uit voor een kopje thee en een stukje van een zelfgedraaid drolletje.
drolletjes
Voor ik er erg in had kreeg ik 2 uur lang een heleboel leed over me heen. Ik begreep haar echter wel en liet haar praten. Zelf had ik daar ook zo vaak behoefte aan gehad: storten die ellende.
ManB kwam thuis van boodschappen doen en ik dacht: och arme man, zit er alweer een vrouw op zijn stoel te jammeren. Terwijl hij zo op privacy en rust gesteld is en ging met een kom thee naar zijn kamer, weggejaagd uit de woonkamer, dacht ik. Maar zijn mensenkennis had hem al verteld hoe deze vrouw in elkaar stak.

Toen ze eindelijk tegen 18 uur vertrok was kapot. Dat merkte ik vooral toen ze weg was, zoals gebruikelijk. Haar gemoed was loeizwaar van alle ellende. En ik bezit niet de kwaliteit om zo’n gesprek af te leiden naar iets mooiers.

ManB vroeg of ik wel aan het woord was geweest.
Nee, dat was ik niet, maar dat geeft niets. Eerder was ik degene die mijn ellende over een ander uitstortte, nu weet ik hoe dat voelt.

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Naaiwerk en vrouwen

  1. Rob Alberts zegt:

    Het recept voor de zelfgedraaide drolletjes volgt?

    Sterkte met het bijkomen.

    Vrolijke vakantiegroet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob, wil je dat recept graag hebben?

    dat is een probleem met hoeveelheden. Ik doe het uit de losse pols.
    Dadels en vijgen malen, dit keer zijn ze niet zo goed fijn geworden, ik weet niet meer hoe ik het eerder gedaan heb, dus er zitten wat meer dikke stukken in, volgens mij is dat niet erg.
    Er zaten dit keer wat meer vijgen dan dadels in, omdat ik te weinig dadels in huis heb maar met meer dadels vind ik het zelf lekkerder. Mengen met de kokos, en gehalveerde noten, daarna tot drolletjes draaien, in kleine stukjes snijden, want ze zijn best machtig (vind ik). En naar wens nog in kokos wentelen voor het oog. Eventueel kan de kokos ook alleen voor de buitenkant gebruikt worden, in plaats van er doorheen.

  3. broekstukken zegt:

    Ongezonde stoelgang, zou ik zeggen.

  4. Corja zegt:

    Wat maak jij prachtige kleding! Zo mooi verzorgd.
    Sommige mensen kunnen zo’n beslag op je leggen. Terwijl ze tegen je aan praten, hebben ze niet eens in de gaten dat daar een mens zit die het ook maar weer allemaal moet zien te verwerken. Knap hoe je daar mee om gaat. En fijn dat ManB ook weer met jou begaan was.
    Mooi blog!

  5. Gnossie zegt:

    Als je het klavertjevier scant kun je hem net zo klein uitprinten als je wilt. Alleen het uitknippen zal misschien wat gepriegel opleveren.

  6. jokezelf zegt:

    Veel gedaan zeg!

  7. Aad Verbaast zegt:

    Druk dagje. Gaat dat elke dag zo?

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    20 keer kauwen is hier niet toegepast, dat heb je goed gezien.

    @ Corja,
    Sommige mensen hoeven niets te zeggen om toch hun zware gemoed op me over te brengen.

    @ Gnossie,
    Dankje voor het meedenken.
    Het gaat wel om een stuk of 20 stuks, en het moet echt klein, dat is niet te knippen helaas.
    Er zijn toch bedrijven die kleding bedrukken, misschien moet ik zo’n bedrijf eens benaderen, als sponsor voor het goede doel, Oxalis Deppei 4 kids.

    @ Joke,
    dat is niet in een dag.

    @ Aad,
    Dat is van een weekje, niet zo heel druk.
    Verder doe ik niets, zit de heel dag in huis, doe zelfs geen huishouden, alleen koken.

  9. EJW zegt:

    Naaien kan ik niet, koken een beetje. Sta weer versteld- een naaiuitdrukking- hoe je dat allemaal voor elkaar krijgt. Leuk, die barbies, als ik een meisje was zou ik er mee spelen. Vooral foto 2 steeds maar weer dat hoofd erop en eraf zetten.

  10. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Versteld 🙂
    De barbie op foto 2 krijgt geen hoofd, maar er zijn wel hoofdjes die je er heel eenvoudig opdrukt.
    Aan en uitkleden vind ik wel een hoop gedoe, maar de kleertjes maken is dan weer wel leuk.

    Er zijn ook wel jongens en mannen die met barbies spelen.
    Ik vind het vooral leuk er foto’s van te maken en liefst moeten ze dan stoute dingen doen. Daar lenen ze zich het beste voor.

  11. De onthoofde Barbie brengt me weer even terug naar vroeger tijden, toen ik als kind, in een boze bui de Barbies van mijn zusje molesteerde 😦 Sindsdien geen Barbie aangeraakt

  12. Appelvrouw zegt:

    Henk, dat is een bijzondere een ontboezeming. Maar ik moet er toch een beetje om lachen, ook al staat er een trieste smiley.
    Sommige dingen hoef je ook maar 1 keer te doen.

Geef een reactie

