Mijn lezers zijn geen naaiers

Vorige week heb ik een proefbroek genaaid van een dekbedhoes. Hiervoor heb ik een heel oude (versleten) broek losgetornd en als patroon gebruikt.
Het is een prachtige broek van heerlijk luchtig katoen geworden, deze ga ik zeker in de zomer dragen.
retrobroek laura eshley
En ik heb nog meer dekbedhoezen!
Het is allang geleden dat ik iets voor mezelf naaide omdat ik die grotemensen objecten iets teveel werk vind voor mijn handen. Maar het ging heel goed, knippen met de elektrische schaar en verder in etappes werken.
Leuker werk, en minder gepriegel dan een barbiebroekje.

Na die eerste mooie proefbroek knipte ik meteen de volgende, die wil ik voeren met zachte stof zodat ik hem nu ook kan dragen.
Vanmorgen heb ik flink door genaaid.
Binnen en buitenbroek zijn nu zover dat ze in elkaar gezet kunnen worden aan het taillestuk vast, maar ik twijfel. Had bij het maken niet nagedacht over dat er nu ook van een dubbele broek rimpelplooitjes zijn, en dat ziet er wellicht heel lelijk rommelig uit op de buik.
Hier moet ik nog over nadenken. Misschien grote plooien in de binnenbroek?
Ik weet het gewoon niet, en mijn lezers zijn denk ik geen naaiers dus jullie hoef ik niet om raad te vragen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Mijn lezers zijn geen naaiers

  1. reinejragolo zegt:

    Het artikel is toch smaller dan de titel doet vermoeden.

  2. Appelvrouw zegt:

    Reine, maar de broek is wijd genoeg.

  3. reinejragolo zegt:

    Opteer je om een broek voor ons te maken omdat we dit zelf niet kunnen?
    Daar hoef je dan wat mij betreft geen hoeslaken voor te gebruiken hoor.
    Ik heb wel wat met ribflueel.

  4. EJW zegt:

    Echt zo’n lekkere kroelbroek

  5. Lijkt me prettig dragen op huid. Ik adviseer je om in deze broek geen onderbroek te dragen

  6. Blewbird zegt:

    Knap dat 3 driedimensionale. Vakwerk!

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Nee, ik wilde advies voor hoe ik de voering kan maken zonder lelijk rommelig.
    Maar corduroy is ook lekker hoor, alleen voor z’n broek als de mijne heb je dan babyrib nodig.

    @ EJW,
    He ja! Maar ik ben lekker weer een avondje alleen en teveel werk om handen en niemand om mee te kroelen.

    @ Henk,
    Hahaha… bedankt voor je advies.

    @ Blewbird,
    Ik kwam laatst een lange broek tegen die ooit voor ManB heb gemaakt, we moesten allebei goed zoeken of ik het had gemaakt of de fabriek.
    ZΓ³ netjes! dat was pas vakwerk. Ik zou nu echt heel erg lang na moeten denken hoe ik ook alweer een gulp moet maken.
    Maar gelukkig is hij nogal eigenzinnig en wil een gekochte spijkerbroek. Ik blij.

  8. Corja zegt:

    Wat ontzettend mooi gemaakt! En zulke leuke stof! Kun je bij het volgende exemplaar niet een soort van coupenaden maken, zodat je het te veel aan stof min of meer glad kan wegwerken? Snap je wat ik bedoel? πŸ˜‰

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Corja, ik snap wat je bedoelt met coupenaden. Je hebt er dan wel heel veel van nodig en dan worden het alsnog gewone plooien denk ik. Maar dat is wel een idee voor de voering. Dankjewel voor de tip!

  10. Corja zegt:

    Appelvrouw, ik vergat het erbij te zetten, maar ik bedoelde ook voor de voering. De buitenkant is gerimpeld mooier. Vind ik. πŸ™‚

  11. Appelvrouw zegt:

    Corja, je hebt er verstand van, zie ik al πŸ™‚

  12. jokezelf zegt:

    Geweldige broek!

  13. Ik heb deze truc (geliefd oud kledingstuk demonteren en naknippen) ook vaak genoeg gebruikt. En ik ben halverwege een rokje dat ik nageknipt heb zonder het te demonteren. Maar de lapjeskat is ertussen gekomen en die vind ik nu leuker. Zelf zou ik nooit en zo’n rozig bloemtje rond lopen maar dat is een smaak kwestie.

  14. Lehti Paul zegt:

    we moesten allebei goed zoeken of ik het had gemaakt of de fabriek.
    Daar heb ik een heel leuk beeld bij. πŸ™‚

  15. Lehti Paul zegt:

    En daar bedoel ik niks schunnigs mee. Gewoon iets liefs, zoals op de nieuwjaarsfoto of zo.

  16. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul,
    Voor ik mijn biologische broertje had ontmoet noemde ik ManB altijd mijn broertje.
    En soms is hij dat nog, als hij er altijd bij wil zitten als ik vriendinnen op bezoek heb.
    Maar nu voelt hij niet meer als het broertje, want dat was toch anders.
    Ja natuurlijk zie je er alleen iets liefs in πŸ™‚

  17. luus zegt:

    ik kwam er ook nooit zo uit met die gulp. Zo heb ik dus jaren in een fijne, erg goed passende broek gelopen, maar de rits er gewoon van buitenaf op gestikt πŸ™‚

  18. Appelvrouw zegt:

    Maar Luus, ik had eerder juist geen problemen met het maken van een gulp. Zoiets moet je regelmatig doen. Nu zou het me ook wel weer lukken maar wat meer denktijd kosten

Geef een reactie

