Taart etende vrouwen

Jannet kwam vanmiddag om me uit te laten.We gingen niet verder dan de vlindermuur die ze nog niet kende (de foto is van gisteren).
2014-02-5-Kardingermaer-vlindermuur
Snel gingen we weer terug want we wilden taart eten.

Het werd natuurlijk weer een heel andere taart dan in het recept stond.
Gemaakt van driekwart amandelmeel en een kwart glutenvrijmeel (in plaats van tarwebloem), met noten, en (2 weken) in rum gewelde vruchtjes (veel te weinig!).
Het is een beetje kruimelig omdat amandelmeel nu eenmaal niet hetzelfde is als tarwemeel. Ook gebruikte ik weer eens de helft suiker van wat ze aanbevelen en 25 gr minder boter maar een ei meer.

Zo zag de taart er om 14 uur uit.
borreltaart1
Het was verrukkelijk, want om 19 uur zag het er zo uit, toen was Jannet net weg omdat ManB stampend de trap af kwam of hij nog eten kreeg (spelbreker! Anders hadden we de taart wel op gekregen.)
borreltaart2

Wat heerlijk om als vrouwen onder mekaar over van alles en nog wat te babbelen en taart te eten.
Bijzonder vind ik het gemak waarmee we met elkaar praten, en de verbondenheid.
Hopelijk gaan we nog heel veel leuke dingen doen samen!
Rolstoel kan makkelijk mee de bus in, dat heeft Jannet al uitgevonden. Dat biedt al wat meer mogelijkheden, zoals de stad in en kontjes kijken (in de rolstoel zit ik tenslotte op konthoogte).
Als vrouwen onder mekaar dus.

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Taart etende vrouwen

  1. Apiedapie zegt:

    Een vlindermuur! Gekker moet het niet worden. Dus vlinders uit het oosten mogen niet meer naar het westen en andersom. Wat ze niet weten is dat vlinders kunnen vliegen. Ha!

  2. broekstukken zegt:

    Wat is dat toch met dat bakpapier, dat het nu zelfs al in de springvormen zit?

  3. Fenny zegt:

    Dat klinkt goed!
    En kan man B zelf niets klaarmaken, dan moet hij dat maar snel leren nietwaar?

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Apiedapie, Wij wille die vlinders hier houden om ze ook in de winter te zien. De luikjes zijn dichtgemaakt vermoed ik.

    @ Martin, sommige van mijn bakblikken zijn zo oud dat alles wat je er in gebakken hebt naar blik smaakt, ik vind dat vies, voor deze taart had ik beter een glazen vorm kunnen gebruiken.
    Bakpapier heeft ook een voordeel dat ik de vormen daarna niet hoef af te drogen. Eerder had ik een gasoven, waste ik het bakblik af en zette het in de nog warme oven, of zette die nog eventjes aan.
    Nu werkt dat niet meer met het combi ding, ik heb de pest aan het lawaai van dat ding om hem nog extra aan te zetten (hij doet er ook nog eens lang over om af te koelen met herrie).
    Ik heb nooit stilgestaan bij de vuiligheid van bakpapier, maar dat zocht ik nu even op, als ik het zo bekijk is dat nog schadelijker dan de bliksmaak.
    Bedankt dat je me er op geattendeerd hebt (jammer dat ik nu niet meer kan doen alsof ik het niet wist).

  5. Appelvrouw zegt:

    Fenny, ManB kan prima koken, maar hij had een lange werkdag gehad met 2 taken. Doorgaans heb ik dan het eten klaar, dat is een goede taakverdeling. Hij moet er ook nog aan wennen dat ik vaker bezoek krijg dan eerder.
    Wij hebben geen gesloten keuken, dus is het onhandig als ik in de kamer zit te kwebbelen en hij wil koken, dat is dan in feite ook in de kamer, heel hinderlijk! Ik begrijp nog niet dat ze huizen gebouwd hebben met een open keuken!

  6. Aad Verbaast zegt:

    Gefelicitaart met dit baksel!

  7. EJW zegt:

    Taart etende vrouwen hebben altijd iets gezelligs over zich. Als ik vrouw wordt in een volgend leven wil ik ook een taart etende vrouw zijn.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Aad, dankjewel.

    @ EJW,
    dan nodig ik je uit!

  9. Corja zegt:

    Toppunt van gezelligheid: taart bakken en met vriendinnen opeten. Maar dan wel met vrouwen die gretig “Ja” zeggen en niet zeuren over diëten enzo. Eerst “Nee” zeggen en dan “Ah, doe toch maar wel”, kan er nog maar net mee door. En dan ’t liefst aan de eettafel hangen en eindeloos kletsen, over niets of over iets. Heerlijk. Jouw taart zier er zeer smakelijk uit! Diende de rest als toetje na het diner met manB?

  10. Jullie worden ”dikke” vrienden 🙂

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Corja,
    Ja! Dat is het leuke als vriendinnen ja zeggen. Gelukkig heb ik die nog maar ik ben zelf vaker spelbreker door maagklachten of intolerantie.
    ManB lust het niet, die houdt niet van gezonde taart.

    @ Henk,
    🙂 Prachtig gevonden.

Geef een reactie

