volgens mij ga ik vanavond dronken worden

“Wat eten we?” vraag ik aan ManB.
Omdat hij geen zin had me vandaag uit te laten, vind ik dat hij me op een andere manier moet verwennen.
“Reisfood, je gaf het me zelf voor mijn verjaardag cadeau in de hoop dat ik op vakantie ga.”
Dus hij had mijn bedoeling toen wel door.
Het is niet lekker hoor dat vulsel. Teveel kerrie en creme achtige smaak, te zout en teveel eenheidssmaak. Ik kwam 2 rozijnen tegen op mijn bord, en hij 1 stukje abrikoos. Kip zat er wel volop in. Geen groenten gezien.

Nasi goreng glutenvrij-1

Nasi goreng glutenvrij-2

Ik snij een verse ananas aan, en doe in een schaaltje op rum gewelde vruchten (met nog twee eetlepels rum), kersen uit de diepvries en dadels. Een schaaltje amandelen erbij. Dit zou ik niet gegeten hebben als ManB een volwaardige maaltijd had gekookt.
Volgens mij ga ik vanavond dronken worden.

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op volgens mij ga ik vanavond dronken worden

  1. Lehti Paul zegt:

    Ik durf bijna niet te zeggen wat ik at. Eergister bonen in de week gezet. Gister lang geprutteld met van alles, vandaag deel bonen uit soep gevist (die eten we woensdag, morgen weer vlees), aardappeltjes en winterpeen in brokken er bij, knoflook, kruiden en twee uur, met zilverfolie er op in de oven. Intussen boodschappen in de sneeuw (met af en toe een bal van kinders op mijn kop… die ze terugkregen) en bij terugkomst was het botermals. ‘Ik ben verliefd’ zei die ene van de pepernoten zelfs, en keek glimlachend naar zijn bord.
    Alleen het gekke is, ik kan me niet herinneren dat ik onlangs grote witte bonen kocht. Die moeten dus op een geheel andere wijze mijn huis binnen zijn gekomen ๐Ÿ˜‰

  2. Rob Alberts zegt:

    Als je dit lust dan kunnen jullie ook astronautenvoer proberen ….

    Ach, een flinke borrel laat alles wegspoelen.
    Proost!

    Vriendelijke groet,

  3. beaunino zegt:

    Ik zou meteen aan die borrel begonnen zijn.

  4. Aad Verbaast zegt:

    Ik heb dat ook wel eens geprobeerd klaar te maken. Niet gelukt overigens. Er staat immers bij de bereidingswijze: “zakje sluiten”. Hoe moet je het dan opeten?
    Dan maar aan de borrel. Die heeft gewoon een schroefdop.

  5. EJW zegt:

    Als ik op foto 2 zie wat er allemaal inzit dronk ik mezelf een delirium

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Lehti Paul,
    OH dat laat ik ManB niet lezen van die aardappelen en knoflook in de oven, hij heeft het daar wel eens over maar maakt het niet. Ik heb het zelf niet meer zo op knoflook en (andere) scherpe kruiden. Mijn maag is kieskeurig.

    @ Rob,
    Waar kun je astronautenvoer kopen?

    @ Beaunino,
    Maar ik kan niet zo goed tegen drank ๐Ÿ™‚ Anders dronk ik vast wel vaker.

    @ Aad,
    Dat zakje sluiten stond hier ook op. Hier kon dat niet omdat dan de hoeveelheid water er niet in paste, en dan moest je ook nog roeren! Hoe dan? En ook geen sluiting aanwezig, dan moest je al met knijpers in de weer. Best kunstig om dat voor elkaar te krijgen tijdens je fietsvakantie.
    Ja wel zo fijn, die schroefdop, geen kurk! Maar het is wel erg machtig, die rum met 80% alcohol. En dan ook nog vruchtjes er doorheen.

  7. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Ik ook, dat is volgens mij minder ongezond.

  8. broekstukken zegt:

    Nassi uit een zakkie. Het is rijst met groenten en wat dier (kip, varken, garnalen, of tofoe), knof en gember, trassi en sambal. Staat binnen 20 minuten op tafel. Kan je tijdens het rijstkoken ook nog pindasaus maken en wat kroepoek frituren. Tjeempie, manB (-; moest zich schamen voor zo’n maal en iemand aan de drank helpen.

  9. Rob Alberts zegt:

    Waarschijnlijk moet je daarvoor bij de NASA-buurtwinkel zijn.
    Ik hoor weleens dat de potjes en flesjes met vermageringsdieten vergelijkbaar vies en smerig zijn.
    Ja het zelf kokerellen blijft het lekkerst.

    Smakelijke groet,

  10. reinejragolo zegt:

    Er zijn ook duizenden vrouwen die helemaal nooit door hun man rondgereden worden omdat ze geen man hebben. Als je zin hebt om te klagen haal je maar zo’n Biafra-filmpje te voorschijn.

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Maar ik hou helemaal niet van nasi dinges, en de stank van trassi die je de volgende dag nog ruikt. Brrr.
    Ja inderdaad, ManB moest zich schamen. Ik ben blij wat bijval te krijgen .

    @ Rob,
    Nouja, dan hou ik het voorlopig maar op stampot.

    @ Reine,
    WAt ben je onaardig, ik heb ook recht op klagen.
    Maar goed, ik hoef toch niet blij te zijn met dat ik een man heb?
    Als ik alleen was had ik misschien wel meer hulp.

  12. fulpsvalstar zegt:

    Een dronken vrouw is een…………………………………………….

  13. Appelvrouw zegt:

    Fulps, een dronken vrouw is een ontoegankelijk schepsel. Ik tenminste wel, word er verre van vrij van, en wil mannen op afstand houden terwijl zij denken dat een dronken vrouw een engel is, voor een keer. Maar mooi pech als ze mij alcohol voorzetten. Dat zal ze leren!

  14. En dan te bedenken dat je een smakelijk wokgroentengerecht in een mum van tijd op tafel hebt.

    Nog last van de kater ?

  15. JWR Kruzdlo zegt:

    jammer dat ik er niet bij ben. Ik drink niet, nooit gedaan. Alcohol raakt mij niet aan. ManB zal zich wel gaan drinken bij de gedachten dat jij je gaat bedrinken; denkt aan drank als hij er al lang zin in heeft; gaat drinken als zijn lichaam schreeuwt om een biertje. Och was ik maar bij je. Ik had gekookt voor je, je voeten gewassen en gemasseerd…(…) Weet je, kom maar hier heen gerold. Komt allemaal goed. dag Lief Appelvrouwtje

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Henk, dat is wel snel klaar maar dan moet er wel eten in huis zijn. Bovendien had ik hem die hap voer cadeau gedaan.

    De kater was echt vreselijk, een tong als een lap oud leer ๐Ÿ™‚

    @ Robert K,
    Ah…ManB drinkt alleen met zijn vader een borreltje op feestdagen. Verder nooit, net als ik, want ik word niet gelukkig van drank, wel van drugs, heb ik gemerkt, op recept van de dokter, werkt geweldig roezig, heerlijk.
    Voor een voetenmassage kom ik graag.

Geef een reactie

