Ik ben verliefd

Lekker gedrogeerd leven, ik begrijp junkies heel goed. Van de dokter kreeg ik tramadol als pijnstiller omdat al het andere niets doet bij mij. 50 mg is aan de lage kant voor deze pijn, het stilt ongeveer 60%. Maar het ontspannen gevoel is verslavend lekker.

Het leven is niet groter dan de stap die ik zet. En dat maakt gelukkig, net zoals het heerlijk ontspannen gevoel in het gepijnigde lijf.
Het boek ‘de hondentrip’ ligt naast me, ik las het toen ik begin 20 was, en mijn eerste vriendje vond dat ik eens moets trippen, dan zou ik heel veel verwerken.
Er werd niets verwerkt.
Ik had de prachtigste trip die iemand zich wensen kan.
Wat was alles prachtig! Behalve vriendje, die stond in mijn weg, ik mocht niks van hem, we waren buiten en ik mocht niet op handen en voeten kruipen, niet te lang op de Oosterse tapijten blijven zitten zonder schoenen. k mocht niet verwonderd de bessenstruiken bekijken, en niet in de grond kruipen, en zelfs niet het water in. Ook mocht ik niet langer buiten blijven, hij had het zoals altijd koud en wilde naar binnen, en ik wilde buiten blijven, zoals altijd.

In die tijd met dat vriendje las ik het boek de hondentrip. Herinner me dat ik er om kon lachen.
Nu niet, ik snap het boek helemaal niet.

Je hoeft niets als je stoned bent. 4 pillen mag ik per dag. En ik heb pas de 2e op en al in een prachtige wereld. Het Indische kleedje lijkt een kaleidoscoop, ik probeer ieder lijntje te volgen maar mijn ogen kunnen de lijntjes niet volgen daarom druk ik het tegen me aan.
Het rode gewichtje op de grond, van 3 kilo ligt erg mooi naast de zwarte van 5. Mijn voeten rollen er zachtjes overheen. Wat een zalig gevoel.
Laat me achterover op de bank vallen. Wat is het leven heerlijk, waarom kan ik niet zelf zulke heerlijke stofjes aanmaken?
Ik ben verliefd.
Verliefd, en alsmaar misselijk, het teiltje naast de bank maakt dat ik me rustig kan overleveren aan het gevoel van verrukkingen, het is tot nu toe ongebruikt.
ManB loopt door de kamer opweg naar de keuken voor koffie. Het afschuwelijke senseo apparaat maakt een verschrikkelijk geluid, en daarna moet hij nog melk schuimen, het is een kwelling voor mijn oren. ManB komt ondertussen even naast me zitten en vraagt of ik iets wil drinken. Ik kijk hem aan, pak hem vast en trek hem naar me toe.
“Pas nou op je heup, straks kun je weer niks”, is zijn reactie en hij probeert zich terug te trekken. Ik wil hem alleen maar dichtbij me voelen, een mens, dichtbij.
Een mens die niet méér wil dan nabijheid, die niet gaat frunniken aan mijn lijf om aan zijn eigen bevrediging te werken.
ManB wil alleen koffie, en loopt weer weg.
Het kan me niets schelen, ik blijf verliefd op hem, op de gewichtjes, de rode huissokken, op mijn nagels, mijn ringen, waarvan aan de ene hand de beide trouwringen zitten van mijn liefde met Vroems.
Ik begrijp hem nu zo goed als hij soms tevreden was met een morfineshotje om zijn laatste levensfase uit te zitten.
Mijn verliefdheid wordt verdrongen door een veel dieper gevoel, in gedachten streel ik Vroems over zijn hoofd. En ik rol me op de bank onder een dekentje en hoef niet veel te doen om dat gevoel nog intenser te beleven, “ik hou van je.”
Wat ben ik gezegend met pijnstillers.
Picasso-Femme-au-Miroir-1937

Dit bericht werd geplaatst in Leven met lichamelijke beperking en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Ik ben verliefd

  1. knutselsmurf zegt:

    Zitten er ook nadelen aan ?

  2. Apiedapie zegt:

    Nou, dat klinkt lekker zeg! Overigens, je kunt dat gevoel wel degelijk zelf opwekken. Meditatie. ’t Is effe oefenen, maar dan heb je ook wat. En helegaar gratis en zonder bijwerkingen. Voor erna raad ik een rustig kopje kruidenthee aan, veel beter dan zo’n sissende koffieknaller.

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    Het is verslavend. Maar ik zie dat niet als nadeel 🙂

    @ Apiedapie,
    Ja hoor, en dat werkt meteen pijnbestrijdend. En als je maar wilt kun je alles.
    Morgen kom ik lopend naar je toe, en mag je me alles leren 🙂

  4. EJW zegt:

    Het is heerlijk om verliefd te zijn. Ik heb dat gevoel een paar keer gekend in mijn leven.

  5. knutselsmurf zegt:

    Dat klinkt als een saai leven 🙂

  6. beaunino zegt:

    Ik kreeg Tramadol toen ik hevige nekpijn had, en hoewel ik een beetje suf werd deed het niets voor de pijn.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Verliefd in het algemeen vind ik ook wel lekker maar niet op een man veel te vermoeiend want je zoekt altijd naar een reactie op je eigen verlangen. Zoals ik het ervaar onder invloed van medicatie is het een stuk fijner.

    @ Knutselsmurf,
    🙂

    @ Beaunino,
    Het is opvallend hoe verschillend mensen reageren op tramadol. Het geeft mij een gelukzalig gevoel (men zegt verruimend maar dat ervaar ik niet zo). En ik slaap ook overheerlijk en die ontspanning in het lijf is heerlijk. Ik hoor wel meer mensen die alleen een beetje suf worden, een beetje… dat is ook wel wat. Ik heb nog nooit iemand gehoord die er zo heftig op reageert als ik.
    Maar ik heb dat bij wel meer medicatie, volgens mij is mijn geest best een blije geest maar staat er wel eens wat in de weg.
    Bij mij werkt tramadol heel goed pijnstillend, maar niet op de diepere pijn, dan is het pakweg 60% gedempt, vind ik aanvaardbaar zolang het heerlijke ontspannen gevoel er maar bij is.
    Alleen die misselijkheid is ook wel heel heftig. Daarom slik ik het niet zo lang achter elkaar.

  8. Tramadol ….. een geluk bij een ongeluk ?

  9. Appelvrouw zegt:

    Henk, gelukzalig, zou ik het liever noemen 🙂

Geef een reactie

