Groenten verrassing

Het leek me wel wat, een biologisch groentenpakket voor 10 euro.
Verrassing.
Niet dat ik van verrassingen hou wat eten betreft, maar met verse groenten uit de regio dacht ik me geen buil te kunnen vallen.
ManB haalde het op na zijn werk en de supermarktboodschappen.
Arme man moet zóveel alleen doen.
Het was even zoeken in de donkere straat, ik had een verkeerd huisnummer opgekregen.
Maar na een poosje rondlopen vond hij het toch.
Ruig smeet hij de groenten op de trap, zo uit zijn fietstas.
Waarom? Soms is hij wel chagrijnig als hij huishoudelijk werk heeft gedaan, het moet hem vooral niet een heel klein beetje tegenzitten. Dan is het tijd voor mij om me uit de voeten te maken want anders slaan we elkaar met de prei om de oren. Nu is deze prei daar niet geschikt voor, het is heel slap, en de pastinaak is ook al zo slap dat je er wel een krul in kunt leggen zonder dat ie breekt. De wortels geven ook mee en de knolselderij is ook zacht.
Alleen de aardappelen zijn mooi, of ze lekker zijn weet ik niet.
De taugé kan mij niet bekoren omdat ik er niet van hou.
Volgens mij zitten hier niet veel vitamines meer in.
Het zou genoeg zijn voor een week voor 2 personen.
Doorgaans eet ik 2 keer per dag groenten. Dit mag dan wel biologisch zijn, het is mij veel te duur en oud.
Ik kijk even naar wat er op het aanrecht ligt.
Eens zien hoe ik hier een week mee kan doen en toch gevarieerd eten.

Vandaag- pompoen met prei en een pastinaak (en die taugé voor ManB).
Morgen- wortelsoep van wortel en knolselderij en wat prei.
Vrijdag- pompoentaart met prei en knolselderij
Zaterdag – aardappelen met prei en pastinaak
Zondag- ik kan geen prei meer zien en de groenten zijn op.

groentenverrassing

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Groenten verrassing

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik zou het i.p.v. een verrassing eerder een teleurstelling willen noemen.

    Vriendelijke groet,

  2. Bij een pakket is het altijd oppassen, want meestal willen ze iets kwijt dat je zelf nooit had (in)gepakt.

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Ja, dat is waar, een teleurstelling.

    @ Artafterallart,
    Ik zag de optie niet dat je zelf kunt kiezen, en om te proberen is dit wel een optie vond ik.
    Pompoen, pastinaak en knolselderij gebruik ik regelmatig, dat is handig en lekker. Aardappel ook wel. Maar taugé en oude prei zou ik nooit kopen dat is op zich nog niet zo erg, maar voor dat het zo oud is is de prijs te hoog.

  4. Aad Verbaast zegt:

    Kan dan wel biologisch zijn maar een slappe hap voor 10 euro is wel duur betaald.
    En voor 2 personen een hele week? Lijkt me ook al niet overdadig als ik dat op de foto zie.

  5. Fenny zegt:

    Wat een slappe hap, je verwacht toch een vers product. Maar gauw verwerken en invriezen.

  6. knutselsmurf zegt:

    Op zich is het een goed plan, om lokaal verbouwde groenten aan te bieden. Het probleem met Nederlanders is, dat ze een “Afrikaans” product aanbieden maar daarvoor een “Nederlandse” beloning willen. Terwijl ik denk : je gebruikt geen kunstmest en geen bestrijdingsmiddelen. Mooi, hoef je die niet te kopen, dus de groente kan goedkoper. De opbrengst is maar de helft, maar dan hoef je ook maar de helft te oogsten. En dan maken ze het de helft duurder dan die mooie groente waar je ook nog gratis een plastic bakje bij krijgt !

    En slappe groente is gewoon te oud.

  7. knutselsmurf zegt:

    O ja, ik eet die stapel in mijn eentje in 4 dagen op.

  8. EJW zegt:

    Klinkt niet erg veelbelovend maar de wonderpan zal wonderen doen

  9. Rob Alberts zegt:

    Veel groenten komen nu uit Afrika.
    Nu de kerosine goedkoper en goedkoper wordt zal dat nog wel even doorgaan.

    Daarbij vind ik dat dit pakket rijp was voor de composthoop ….
    Alleen de pompoen zou ik graag willen eten.

    Vriendelijke groet,

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Dat wordt een schraapweek, honger lijden!
    Laat het voedingscentrum maar niet zien dat het zo weinig is.

    @ Fenny,
    Ja bah, ik ga die prei niet eens invriezen.
    Vandaag 2 stronkjes bij de pompoen gedaan.
    En het was niet lekker, beide hebben niet de lekkere smaak.

    @ Knutselsmurf,
    Dat plastic bakje zit me ook niet lekker. Niet dat ik zo’n natuurfreak ben maar biologische groenten hoeven niet in plastic lijkt me.
    Oude groenten heb ik hooguit eens als ik groenten in de schuur heb liggen en vergeet, maar zelfs dan is niet zo erg als dit.
    En als het zo oud is dan zit er niets meer in waarvoor je groenten eet. Inmiddels gegeten en die pompoen is klein.
    1 pompoen met andere groenten is voor 1 maaltijd 2 personen. Daar ben je inderdaad zo doorheen.

    @ EJW,
    Hoe weet je dat ik vanmiddag een overheerlijk speltbrood heb gebakken in de wonderpan?
    Bij het zien van dit eten word ik direct broodverslaafd.

    @ Rob,
    Prei, wortel en pastinkaak zijn inderdaad rijp voor de compostbak/hoop.
    De prei was niet zo lekker, wij vonden het wat waterig smakeloos.
    En de pompoen is of niet rijp (ik heb nog nooit een vieze pompoen gegeten, dit was de eerste keer), hij smaakt diep naar zwarte grond.
    De 2e pompoen leg ik buiten op de tuintafel voor de sier, misschien wel met die oude prei er omheen, staat nog heel gezellig.

  11. beaunino zegt:

    Wat een teleurstelling.

Geef een reactie

