Achterom kijken

Nee, niks bijzonders, gewoon een zondagswandelingetje van anderhalf uur door Kardinge natuurgebied (recreatiegebied).
Zondag is het altijd druk, ManB en ik zeggen telkens weer dat we nooit op zondag gaan, maar net als vorige week was het vandaag ook zondag en liepen we in de stoet mee.

Hier zie je rechtsonder ManB en mij ook nog in beeld.
kardingewandeling-4-1-15-mensen

Omdat ik geen zin had alsmaar mensen te zien vroeg ik ManB om me om te draaien,
en daar zag ik de Noordermolen, achter die bijzonder dikke boom bedoel ik,
daar kwamen we vandaan.
Maar al beweert men dat je niet om moet kijken; achter ons is het soms veel mooier dan voor ons!
Dus gewoon doen, achterom kijken, en genieten van waar je eerst aan voorbij ging.
Ik doe het iedere keer, hopende mezelf weer fietsend of steppend voorbij die molen te zien komen.
kardingewandeling-4-1-15-noordermolen

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Achterom kijken

  1. Ze zeggen ook wel eens dat alleen criminelen, politieagenten, rokkenjagers, homo’s en de vrouw van Lot achteromkijken 😉

  2. reinejragolo zegt:

    Je mag best achterom kijken hoor. Mensen die beweren dat je dat niet moet doen krijgen op den duur toch spierpijn van onverwerkte gevoelens.

  3. broekstukken zegt:

    We zijn toch geen lemmingen die alleen vooruit mogen gaan? Waar komt deze visie nu weer vandaan. Wat heb ik gemist. stel je hebt de zon in je ogen. Dan kan je beter thuisblijven of je af-en-toe omdraaien. (Zonnebril, parasol, hoed of pet met klep meenemen zullen de slimmerikken zeggen, maar dat ben ik niet dus kijk ik om.)

  4. Suskeblogt zegt:

    Ik kijk soms ook eens achterom om vervolgens met volle moed weer vooruit te kijken en te stappen.

  5. Plato zegt:

    Het zou toch wat zijn… dat je achterom kijkt en jezelf ziet fietsen. Of dat je een treincoupe instapt en dat je er al zit. En wat je dan op dat moment tegen jezelf zegt… tjonge… mijn fantasie slaat op hol.

  6. Achterom kijken doe ik regelmatig. vooral als ik de zon in de rug heb en mijn foto toch graag in tegenlicht maak

  7. JWR Kruzdlo zegt:

    Spiegeltje, zoals de Zeeuwse vrouwen dragen. Een Google-Spiegel.

    Groet en goed 2015
    Foto’s op Wikitaxis in Trouw

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Artafterallart,
    🙂 Ik voel me niet aangesproken.

    @ Reine,
    Je snapt het.

    @ Martin,
    “Niet meer achterom kijken” is een bekende uitspraak tegen mensen die moeilijke tijden hebben meegemaakt.
    Maar van achterom kijken kun je ook leren, en soms is aan dat moeilijke ook een fijne kant – geweest.
    Ik ben tegen alleen maar vooruit kijken, we herdenken ook ieder jaar de oorlog, en dan praat niemand over vooruit kijken, omdat we dan wel beseffen dat achterom kijken soms noodzakelijk is.

    Een zonneklep is ideaal om toch vooruit te gaan.

    @ Suske,
    Dat denk ik ook, iets wat achter je ligt nog even bekijken.

    @ Plato,
    Dat lijkt al aardig op hallucineren, of mps.

    @ Henk,
    🙂 en dan komt er weer een prachtig beeld van je.

    @ Robert,
    Zulke spiegels lijken me nou net weer iets te veel achteruitblik.

    Op trouw wikitaxis zie ik alleen foto’s bij ieder verhaal van je, maar niet een serie.

  9. Blewbird zegt:

    Ik kijk op het strand vaak ‘achterom’. Aanhalingstekens omdat achterom niet echt bestaat. Als je om je heen kijkt, moet je je nu eenmaal ook af en toe omdraaien. Meestal loop ik zo snel dat niemand mij inhaalt (behalve joggers, fietsers en paarden).

  10. rikus zegt:

    Ik heb me voorgenomen alleen vooruit te kijken. what has been, that’s over

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Blewbird,
    Op het strand maakt het weinig uit welke kant je uitkijkt, het is overal om je heen.

    @ Rikus,
    Dat is een houding als het niets met je doet is het prima.

  12. Ik jog nu elke ochtend langs het Zwarte Water, de Westerveldse berg en terug over de Urksteeg. (misschien zegt het je nog wat) en niemand tegen komen zit er niet in maar met name op Zondag wil het goed helpen om voor 8 uur het huis te verlaten.

  13. Appelvrouw zegt:

    Karin,
    Lekker zo vroeg op pad.
    Eerder ging ik ook wel om 6 uur ’s ochtends steppen in een mooi natuurgebied.
    Maar nu ik niet meer zo goed ben als toen wil ik niet meer zo vroeg, dan blijf ik net zo lief op zondag binnen.

Geef een reactie

