Cobra

Ik sta hier doodsangsten uit.
Bommen en granaten. Ieder jaar weet ik wat oorlog zo ongeveer inhoudt.
Mag ik alsjeblieft een cobra, dan gooi ik die snel over de heg naar het klootjesvolk, dan zal ze leren hun bommen in mijn tuin te gooien!
Hier kan echt geen mindfull thinking tegenop.
vrede

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Cobra

  1. Blewbird zegt:

    Ai ai ai. Hier ook veel herrie. Sterkte en hopen dat het gauw voorbij is!

  2. Appelvrouw zegt:

    Blewbird, alleen herrie vind ik al erg maar dat ze het ook hier in de tuin gooien vind ik eng, dat is gericht. Ja, had ik hier maar niet moeten gaan wonen. Als ik op tijd was geweest voor mijn legitieme portie van mijn vader, dan was ik hier direct weggegaan. Nu zal ik hier nog minstens 10 jaar moeten blijven 😦

  3. @Appelvrouw
    De kwade geesten zelf knallen je tegenwoordig het jaar uit.
    Dat knallen is al ons leven lang niet meer geloofwaardig.
    Alleen de politiek is te laf om dat geweld te verbieden.
    Terwijl lichtshows een prima substituut zijn.

    ps mijn nieuwjaarswens heb je al gelezen.
    voor wie hem ook wil proeven https://artafterallart.wordpress.com/2014/12/26/is-er-wat-mis-met-ob

  4. Appelvrouw zegt:

    Artafterallart,
    Het vuurwerk mocht ook pas vanaf 18 uur, hier was het al een maand aan de gang, en 30 december in de avond ook al volop. Zolang er niet gehandhaafd wordt hebben regels geen zin.
    De brandweer kwam dit jaar ook niet de brand blussen, kennelijk vonden ze het handiger dat de mensen bij de brand bleven, dan weet je tenminste waar ze zijn.
    Ik word niet gauw boos of chagrijnig, maar vuurwerk kan veel bij me opwekken, want het is eng.
    Vooral als er ook nog een paar vijanden naast je wonen.

  5. Meldpunt vuurwerkoverlast.

  6. EJW zegt:

    Gelukkig is die ellende weer voorbij en keert de rust weer terug.

  7. Plato zegt:

    In Wormerveer was het lang stil. Tot de laatste dag. Maar toen begonnen ze ook al om 2.00 in de nacht te knallen. Die dag was het zo’n gedonder dat zelfs Kat (die normaal niet uit het veld te slaan is) in een hoek kroop en vergat zijn staart te likken.
    Typisch: het is crisis, de wereld heeft nog nooit zoveel armen gekend en ook in Nederland klaagt men steen en been, maar… het vuurwerk is (zoals jij terecht opmerkt) niet aan te slepen, de restaurants zitten overvol en de wereldvrede lijkt verder weg dan ooit. Rare, gespleten wereld. Ik wens je in elk geval veel vrede in je hart. Niet alleen in 2015 maar gewoon voor altijd.

  8. Aad Verbaast zegt:

    “honderdduizend miljard bliksembommen en dondergranaten” zei Kapitein Haddock al.

    Goed en rustig jaar gewenst voor je.

  9. Lehti Paul zegt:

    Ik vond de knallen hier wel meevallen. Maar ja, of ze de boel in mijn tuin gooiden weet ik niet, want ik was er niet. Volgens mij kan er niet zo veel gebeuren als je gewoon binnen zit met een glaasje glühwein. Maar ik ken de mate van vijandschap niet. Op het plaatje zag je er in elk geval mooi uit, wilde eenzelfde soort plaatje aan je sturen maar dat ging de mist in. (maar dat lag vast ook aan het vuurwerk)
    Bij deze alsnog fijne wensen komend jaar! (nu hoef je nog maar 9 jaar) 😉

  10. Gnossie zegt:

    Hoop dat je weer een beetje bijgekomen bent Appelvrouw! Ondanks de valse start een gelukkig en voorspoedig nieuw jaar gewenst.

  11. carinejamaes zegt:

    Vluchtende vogels en paarden in paniek bij mij thuis (in België). Al dat geknal, het hoeft echt niet, om het jaar vrolijk in te zetten heb ik genoeg aan een glaasje bubbels en wat rust. Zonnig nieuwjaar.

  12. reinejragolo zegt:

    De beste wensen voor jou.
    Is het waar dat het volk toch een uitlaatklep van dat kaliber nodig heeft?

  13. Hoeveel geld is er dit jaar weer verknald?
    Het allerbeste voor het nieuwe jaar.

  14. Apiedapie zegt:

    ’t Is een primitief vermaak, maar je mag er vast niks van zeggen want het is “traditie”. Maar nu het voorbij is (dat vuurwerk): een mooi 2015, Appelvrouw!

  15. Corja zegt:

    In de Zaanstreek leek het wel oorlogsgebied. Doodeng. Gelukkig is de stilte weergekeerd.
    Ik wens je een mooi, rustig en creatief 2015. Ik kijk uit naar een barbie-blogje 🙂

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    voor dat die er zijn is het jaar al om.

    @ EJW,
    Ja hehe, vanavond nog een paar knallen hier voor het huis.

    @ Plato,
    Dat mensen zoveel geld aansteken en afschieten kan ik niet begrijpen,
    maar dat ze daar anderen mee lastig vallen nog veel minder.
    Alle ongelukken en schade die er ieder jaar weer is is kennelijk te klein om deze mooie traditie te doen stoppen.
    Dankje voor je vredewens, dat is een haalbare.
    Ik wens hem jou ook toe.

    @ Aad,
    Ja 🙂

    @ Lehti Paul,
    Hier wordt alles aan alle kanten ook nog eens weerkaatst, 1 knal hoor ik 4 keer. En niet gewoon een knal maar een bom.
    Het gaat niet om of er iets kan gebeuren, maar het indringende, bedreigende, dat vind ik eng.
    Het is een zwijgende vete, maar de vijandschap is voelbaar, maar als je nu vraagt wat is er dan gebeurd, dan weet niemand het.
    We kunnen kleine akkefietjes opsommen, maar die zijn het gevolg van … ja, van wat.
    Dat weten zij denk ik evenmin als wij.
    Behalve dan dat wij graag op onszelf zijn, en niet zo nodig mee hoeven te doen met het sociale leven op straat.
    Neemt niet weg dat ik graag een paar leuke buurvrouwen rondom me zou willen hebben.
    Maar zelfs al zouden het leuke mensen zijn, dan is het te laat om de vijandschap op te heffen, zij reageren als groep, en wij als eenling.
    En omdat een iemand uit die groep iets tegen ons heeft, moet natuurlijk de hele groep het hebben, anders hou je het groepsgevoel niet in ere.
    Toch had ik best eens een gesprek gewild en hun grieven aangehoord, in de hoop dat we er ook echt over konden praten, en niet alleen maar verwijten.
    Zij wilden echter geen gesprek toen dat door de politie is voorgesteld om samen met een wijkteam te doen.
    Voor mij was dat vooral dat je het gevoel van vijandschap kwijt bent. Vriendschap hoeft niet.
    Dus nu moet ik het er mee doen zoals het is.

    Ja leuk plaatje wat ik je stuurde he. Was op 1 januari 2008.
    Toen waren ManB en ik iets minder goede vrienden. Dan krijg je de leukste plaatjes, zoiets zouden we nooit meer maken 🙂

    Ik snap die 9 jaar nog niet. Ik heb toch niet gepland dat ik op mijn 65e er de brui aan geef?

    @ Gnossie,
    Vandaag is het al een klein beetje beter met mijn psychische gesteldheid.
    Dankje, ook voor de wensen.
    Jij ook van zulke.

    @ Carinejamaes,
    Fijn, zo’n glaasje bubbelrust. Dan denk ik meteen aan een bubbelbad, maar dat is wellicht weer zo overdreven.
    Zij ook een goed jaar. Ik hou ook van regen en wolken dus de zon hoeft er niet altijd te zijn van mij 🙂 (niet dat ik ondankbaar wil zijn).

    @ Reine,
    Harde knallen heeft volgens mij te maken met jezelf willen laten zien, iets meer lijken dan je bent.
    Maar wat weet ik er van…
    Jij ook de beste wensen.

    @ Beeldspreker,
    Ik vermoed weer zo’n 60 miljoen. Teveel om te tellen!
    Jij ook het beste.
    Het samen steppen moet helaas nog wachten, geen idee of dat ooit weer kan.
    Het kost me moeite daar nog op te vertrouwen, maar misschien zijn er dan wel andere dingen. te doen, jij op de step, ik in de scootstoel!

    @ Apiedapie,
    Je mag er in ieder geval niets van zeggen tegen degenen die het afknallen.
    Gelukkig is het voorbij, na zo’n nacht zonder materiele en lichamelijke schade kun je met recht jezelf een mooi nieuwjaar wensen.
    Erger dan die dat en nacht wordt het dan hopelijk niet.
    Jij ook een mooi jaar.

    @ Corja,
    Wat dat betreft doet het me deugd dat ik niet de enige ben die het eng vindt en het als oorlog ervaart (dat krijg je van al die oorlogsberichten op tv)

    Jij ook een mooi en creatief jaar.
    Barbies hebben het momenteel naar hun zin in de doos. Als ik weer wat beter kan staan en bewegen hoop ik ze weer eens te laten spelen met elkaar 🙂

  17. @Appelvrouw, lijkt me leuk ik op de step en jij in de scootstoel! Maar uiteraard hoop ik voor je dat het steppen weer gaat lukken.

  18. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker,
    ik hoop het ook, maar durf niet meer zo hardop te hopen.
    We kunnen ook afwisselen, jij af en toe in de scootstoel en ik op de step 🙂

  19. @Appelvrouw, dat zou toch ook leuk zijn 😉

Geef een reactie

