Innemende blanke zwarte piet

ManB wilde me wel uitlaten in het natuurgebied.
Het was wonderbaarlijk druk voor een winterse zondag.
Veel dartele honden en heel veel joggers, ik schatte in wie bereid zou zijn me in de rolstoel te duwen.
Joggers lijken zo op zichzelf dat er niet veel voor in aanmerking kwamen.

Terwijl een deel van Nederland wit is, is het gras hier mooi groen gebleven.
Wandeling Karinge-1-paardenenschapen

En de zwaan kon zelfs op het ijs lopen, ook al zakte hij er wel doorheen, maar hij baande zich op die manier toch een zwempad.
Wandeling Kardinge-4 gans over water

Verderop rende een witte poes angstig voor ons weg het ijs op zonder er doorheen te zakken.
(fotocamera zat achter in de tas en ManB wilde doorlopen, dus geen bewijs dat het echt zo was. Dat u niet denkt dat ik hallucineer omdat ik alweer onder invloed ben van de medicatie).

Eenmaal weer thuis ging de bel.
Ik zeg altijd al tegen ManB: laat die deur toch open dan kunnen mensen zo doorlopen, ik kan nu echt niet meer bij de deur komen die wel 10 meter verderop is. Maar hij vergeet het.
En daar kwam een zwarte kat de kamer binnen, nou ja, ze had een zwarte harige kop. Echt zo aaibaar als een wilde kat. Bij haar was een zeer innemende zwarte piet, maar die was wel wit! (dat je niet begint te zeuren over dat zwarte piet niet meer mag he). Hij overhandigde me een handvol pepernoten. Ik jok niet!
Hij vroeg hoe het met me ging, en ik wilde eigenlijk liever weten hoe het met hem ging maar ik ben in het echt veel te onhandig om sociaal te zijn en liet de beide binnendringers gewoon staan en propte een pepernoot in mijn mond. Die was zo verrukkelijk dat ik er stil van werd en alweer geen sociale zinnen paraat had.
De zwarte kat huppelde als een wervelwindje weer naar buiten achter haar bal aan, ze wilde liever voetballen dan binnen zitten.
Het innemende mannetje ging met haar mee.
Nog de hele middag genoot ik na van zijn open blik, en gevulde handen
terwijl ik naar de pepernoten in het schaaltje keek,
zonde om ze in een keer op eten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Innemende blanke zwarte piet

  1. Aad Verbaast zegt:

    Wonderlijk gebeuren! Zeker de moeite waard om vast te leggen.
    == … ging de bel == en vervolgens:
    == En daar kwam een zwarte kat de kamer binnen == etc..
    Kom er nog maar eens om!

  2. knutselsmurf zegt:

    Joehoe, hij doet het weer ! Het lag aan wordpress, niet aan OBA, natuurlijk.

  3. JWR Kruzdlo zegt:

    Kijk, ik heb het al eerder geschreven _je kunt schrijven_ dat de manier waarop je naar mensen kijkt, bijzonder is. Dat die ander dat niet weet is maar goed ook, anders schreef je geen titels.

    Gr

  4. Mijn voorhoofdrimpels zijn eventjes veranderd in kreukelzones na dit bijzondere verhaal 🙂

  5. Rob Alberts zegt:

    Sint krijgt volgend jaar vast zzp-ers als ondersteunende troepen.
    Ja, je zult maar een kat onderuit de zak krijgen vanwege racistische opmerkingen.

    Ik zag ze liggen bij de blauwe supermarkt, afgeprijsde kruidnoten.
    De kwakkelwinter hier maakt dat ik voorlopig niet door het ijs zal zakken.
    Alleen het laagje regenwater op mijn schuurtje is regelmatig zo glad als ijs.

    Maar nu mijn buren verhuisd zijn zie ik geen katten meer in mijn tuin.
    De vogels genieten daarmee dubbel van het strooivoer voor de voordeur.
    Vanwege het troosteloze weer blijf ik vooral binnen.

    Zo haal ik mooi mijn achterstand in ongelezen boeken in.
    Ondertussen eet ik chocolade pindarotsjes.

    Het geknal en geknetter is al weer even bezig.
    Net als de waarschuwingen voor de bijbehorende luchtverontreiniging.

    Ik wens je een rustige jaarwisseling.

    Vriendelijke groet,

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Zo teruglezend wat je bedoelt is het duidelijk dat ik aan de opiaten zit.

    @ Knutselsmurf,
    Dat is goed nieuws.
    Heb je zelf kunnen vinden wat er was? Mocht het weer gebeuren, kunnen we daar zelf als gebruiker iets aan doen?
    Komt EJW – https://ejwblog.wordpress.com/ en die anderen er nu ook weer door of weet je dat niet.

    @ Henk,
    Toen ik het teruglas vond ik het warrig, maar na de reactie van (en aan) Aad begreep ik dat ook wel.
    Je gaat echt hallucineren van die pijnstillers.

    @ Rob,
    Daar zeg je wat, over zzp-ers.
    Gelukkig kan ik de winkel niet in, want die over-de-kerst producten komen altijd goed van pas bij de volgende verjaardagen en pasen.
    Is het bij jou troosterloos weer? Hier scheen de zon alle dagen.
    Maar voor mij maakt het niets uit, als je toch niet zelfstandig weg kunt maakt het weer niets ut. Ik ben nooit zo beinvloedbaar door het weer.

    Hm, pindarotsjes, die maakte ik eerder zelf, jij ook? Zodat je weet dat ze diervriendelijk ijn… euh, ik bedoel vegetarisch.

    Hier knallen ze al weken, de rotzooi ligt al op bepaalde plaatsen. En vandaag extra.
    Ik wil best even wat dieper onder invloed komen en dan pas weer bij kennis komen op 3 januari want hier is het nooit rustig tijdens de jaarwisseling, de hel breekt hier dan los dat begint tegen 16 uur en eindigt rond 2.00 uur. Met brandhaarden vlak voor de woningen. Het is hier eng. De tuinslang heb ik dan ook in de aanslag.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Robert,
    Bedankt voor je reactie.

  8. knutselsmurf zegt:

    @Appelvrouw :
    EJW staat er ook weer op. Ik weet niet of dat komt doordat ik hem net een zetje heb gegeven. Ik zag hem niet en later wel. Waarschijnlijk herstelt niet alles zich automatisch, maar ik heb ze nu door, dus ik kijk gewoon af en toe of ik nog iemand anders een zetje moet geven.

  9. Corja zegt:

    Geniet van je pepernoten! De foto’s die je maakte voor het toestel in de tas zat, zijn prachtig. Jij kwam dus ook niet meer op OBA; ik ook niet. Dacht even dat het door onze (!) verjaardagsdatum kwam. Hoop dat het probleem nu inderdaad is opgelost.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    Ieder mens heeft op zijn tijd een zetje nodig, blogs kennelijk ook 🙂
    Bedankt.

    @ Corja,
    Dank je.
    Ik stond inderdaad niet meer op de voorpagina van OBA, toen ik bij diverse andere bloggers er over las, heb een berichtje gestuurd. Mij zou het namelijk niet zijn opgevallen, of inderdaad denken dat het aan mij ligt, de internetverbinding of gewoon het toeval.

  11. Lehti Paul zegt:

    Grote glimlach hier met halfwitte kat op schoot.
    Hij had je graag willen duwen, die zwarte, witte piet en is in sociaal opzicht soms net zo’n sociaal onhandige schat als jij. Met nadruk op dat laatste.
    Wij praatten onder het wandelen ook over joggers. Maar dan vooral dat het leek alsof ze het heel erg vonden: Zouden die niet veel liever wat anders doen?
    Thuis sneed hij een plakje brood met gat uit de vriezer en aten we samen soep met wakame:
    http://lehti-paul.blogspot.nl/2014/12/vrije-worsten-en-donuts.html
    Onze ijskat was zwart (maar dat zei ik al). En lief. Zo zei mijn witte Piet.

  12. Appelvrouw zegt:

    LehtiePaul, wie weet komt het er nog wel een keer van dat ik geduwd word door een van jullie.
    OOit duwde de zoon van een vriendin van me, me door het park en dat was heel gevaarlijk maar ik genoot er van, op het randje zeg maar. En zijn moeder – mijn vriendin- maar roepen dat dat niet mocht, en ik weer aanmoedigen, doorgaan doorgaan. Toen ik half in een greppeltje vast kwam te zitten en geen kant meer op kon ben ik maar even opgestaan, en heb ik even geduwd, de andere kant op 🙂 Maar Ik laat me niet op het dwarsdijkje duwen, veel te bang voor die sloten.
    Die joggers zien er inderdaad zelden uit of ze genieten, grappige opmerking of ze niet liever iets anders zouden doen. Mij lijkt het ook, misschien dat ze daarom wel zo hard rennen, op weg naar dat andere.

  13. EJW zegt:

    Genoten van je verhaal. Het tweede gedeelte lijkt op een droom, althans ik heb weleens van die vreemde onwaarschijnlijke dromen. Verder begrijp ik niks van dat zwarte pietengedoe. Oké, discussiëren mag maar die types die op rellen uit zijn moeten voor eens en altijd de zak in alvorens ze flink met de roe er van langs hebben gekregen Ik dank Knutselsmurf voor zijn setje en jij die het aanhangig hebt gemaakt

  14. broekstukken zegt:

    Slik je lsd? Jij krijgt er dan wel een goede trip van.

  15. Appelvrouw zegt:

    @ EJW,
    Ik droom de hele dag door, alles zweeft alsof ik medicinale wiet heb gebruikt.

    @ Martin,
    Ongeveer, op doktersrecept. het valt wel onder de opiaten, of opiatisch…
    Ik kan morfine krijgen volgende week. Misschien doe ik dat wel als je er zo lekker van gaat halucineren. dan gaat er een heel andere wereld voor je open.
    Inderdaad een goede trip, ik ben niet zo van de bad gangers. Op mijn 21e een echte paddestoelen trip gehad, heel mooi was die, vol kleuren en de bomen bogen voor me, en de rietenstoel en ik hadden vreselijk veel plezier, we spraken met elkaar, hij door middel van kraken en ik met de trekharmonica.
    Het was zo mooi dat ik het daarna nooit meer heb gedaan uit angst die ene mooie ervaring te vergeten.

    @ Fenny,
    Ik wist wel dat je mooi kunt dansen, tenminste nav wat je zelf schrijft, maar om het te zien is het pas echt mooi 🙂

Geef een reactie

