Zwarte cake

Gistermiddag bedacht ik me dat ik niets “lekkers” had voor mijn verjaardag.
Kon nog wel even gauw iets bakken toch?
ManB sleepte de ingrediënten aan, en de wonderpan kon de rest wel doen.
Ondertussen kon ik lekker slapen op de bank.
Maar ik werd niet op tijd wakker. ManB kwam de trap af gesprongen: “Bah, de boel brand aan!” en dan moet je je een toon voorstellen die echt boos is.
Ik nog helemaal verdoofd van de slaap en pijnstillers werd wreed uit mijn zalige slaap gestoord.
Er is niets lekkerders dan slapen, wat kan mij die cake nou schelen. “Dan gooien we de cake wel weg.”
Maar daar dacht ManB anders over.
Hij sneed de zwarte rand aan de onderkant en binnenkant er af.
Het zag er prachtig uit, met die zwarte binnenrand.

zwarte cake-1

Zwarte cake-2

zwarte cake-3

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Zwarte cake

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik wens jou en ManB een smakelijke verjaardag en een Fijne Kerst toe.

    Vriendelijke groet,

  2. Lijkt wel een broodje goud op foto 1

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Rob, dankje, maar de verjaardag was al voorbij, de cake smaakte verbrand, en de kerst doet er niet toe. iK heb voor mezelf nu een amandel-haver brood te rijzen gezet want kerst breng ik alleen door. En daar verheug ik me op.

    @ Henk,
    Niet verklappen maar het is een goudklomp van de staat.

  4. Rob Alberts zegt:

    Kerst zonder opgeklopte verplichtingen is het mooiste.

    Sterkte met je gezondheid!

    Vriendelijke groet,

  5. Plato zegt:

    Mag een zwarte cake nog wel? Is dat geen discriminatie?
    Ik barst in dit opzicht van de associaties maar ik houd me in.

    Veel sterkte met je gezondheid. Twee heupen dat lijkt me verschrikkelijk, ook al ben ik regelmatig aan de paracetamol en de diclofenac (artrose). Enfin, moge 2015 wat dat betreft nu eens pijnvrij zijn. Wat zou dat heerlijk zijn he?

  6. Appelvrouw zegt:

    Plato,
    Van mij mag die zwarte cake niet, althans: hij heeft een geurtje waar ik niet van hou, en dat is niet de geur van pepernoten want daar ben ik dan nog wel voorstander van.

    Paracetamol en diclofenac zijn voor mij slechte snoepjes, ze maken me misselijk maar stillen geen pijn. Ik heb tramadol 100 mg nodig, maar dat stilt niet alleen de pijn maar vooral een deel van mijn bewustzijn. Lekker lui en dizzy.
    Pijnvrij zou inderdaad heerlijk zijn!

  7. Rob Alberts zegt:

    Bij toeval kom ik een recept voor zwarte taart tegen.
    Dat wil ik je dan ook niet onthouden:
    http://antilliaans-eten.nl/recipe/bolo-pretu-zwarte-taart/

    Mijn beste wensen voor 2015 en ik wens je natuurlijk ook veel bakplezier!

    Smakelijke groet,

  8. Appelvrouw zegt:

    Rob, oh, dankjewel! Dat is lijkt absoluut verrukkelijk. Op de cognac en essences na.
    Wie weet probeer ik het eens, maar eerst moet de kilo er weer af die ik teveel at vanwege de misselijk makende medicatie.

Geef een reactie

