Met zo’n kerst ben ik nog niet jarig.

Naast de bank staan mijn krukken.
Jippie, ik ben weer terug naar af, mag op 2 krukken lopen.
Eigen schuld, ik zeg graag dat hulpmiddelen een toevoeging zijn, mogelijkheden geven. Dat mag ik dan nu bewijzen.
Beide heupen zijn sinds vrijdag aangedaan.
Dat krijg je er van als de ene zo lang pijn blijft doen he. Dan compenseer je en wil de ander ook mee doen.
Het is allemaal zo eerlijk!
Nu zit ik vanaf gisteren al onder invloed in een nestje op de bank. Verrukkelijk gewoon, voel me zo lekker ontspannen, dut wat, suf wat, en hoef niets.
Nou ja, soms even, als ik bij bewustzijn kom pak ik het tablet om nog even de wereld digitaal te bekijken maar soms weet ik niet eens dat ik besta en val gewoon met dat ding in mijn handen in slaap.
Die ontspanning komt als geroepen.
Soms geniet ik na van de fijne middag die ik vrijdag had met GM in het bos en op de keukentafel.
Zeg maar gerust dat ik een zondagskind ben.

Voor vandaag had ManB met zijn ouders, broer en diens vrouw geregeld dat we naar de kerk in Horn zouden gaan, en daarna verlichte bootjes in de stad bewonderen en vervolgens bij een of andere toko Indisch eten.
Leuk he!
Dan kon ik geen mislukt eten op tafel zetten. Hij had er echt goed over nagedacht. Mijn maag kan niet zo goed tegen dat eten, maar het idee he, dat is leuk.
Maar toch, ik bof gewoonweg dat ik niet weg kan.
Nu hoef ik lekker mijn verjaardag niet te vieren.
En mijn logeerweek met kerst, bij HteD, gaat ook niet door vanwege mijn nieuwe beperkingen, die juist weer een uitdaging zijn voor nieuwe mogelijkheden (ik juich, nieuwe kansen!).
Ik blijf dit jaar maar eens thuis onder invloed op doktersrecept.
Zul je zien dat ik echt een andere kerst heb dan anders.
niet jarig

Dit bericht werd geplaatst in Leven met lichamelijke beperking en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Met zo’n kerst ben ik nog niet jarig.

  1. beaunino zegt:

    Beterschap hoor.

  2. Rob Alberts zegt:

    Sterkte en beterschap!
    Bemoedigende groet,

  3. Rob Alberts zegt:

    Natuurlijk wil ik je ook nog feliciteren met je verjaardag.
    Gezondheid, geluk en liefde wens ik je toe.
    Vriendelijke groet,

  4. doorgaans komen er na diepe dalen weer hoge bergen maar of je daar nu wat aan hebt betwijfel ik. Beterschap en natuurlijk ook gefeliciteerd

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Beaunino,
    Dankje. Ik heb er weinig invloed op. Moet wachten tot ik een oproep krijg en met de feestdagen er tussen kan dat wel even duren.

    @ Rob,
    Dankje, ik wacht op hulp van een arts die eerst nog kerstmis wil vieren.
    Ik ben niet meer zoveel eisend, soms is zegeningen tellen het enige wat je kunt doen.

    @ Henk,
    Bij mij is het andersom: na hoge bergen komen diepe dalen.
    Ik ben niet slecht gehumeurd, en ook niet zwaarmoedig. Het is gewoon leven bij het moment, en nemen wat er is.
    De pijnstillers maken me heerlijk ontspannen en ik slaap veel, glimlach bij de gedachte dat ik geen “feest”hoef te vieren.

Geef een reactie

