Hij doet het niet meer

Pech, net toen ik de broodbakmachine had aangezet hield ie er ook weer mee op.
Ringetje onderaan de bakvorm verpulverd. Volgens ManB iets wat de lager moet beschermen, of zo… punt is dat ik mijn beloofde brood niet kan bakken.
Wat nu?
Snel met de kneedhaken van de mixer aan de slag, lukt niet. Dan maar wat met de hand.
Geklieder is niks voor mij.
Alles maar gewoon laten rijzen en zien wat er van komt.
Omdat het patentbloem was geen probleem, patentbloem kan helemaal niet mislukken.

Na 2,5 uur rijzen drapeer ik het voorzichtig, zonder het deeg kapot te trekken, in de wonderpan. 1 1/4 uur op een zacht vuurtje.
Nee, het is niet zoals de vorige, het is gewoon een misbaksel! Volgens ManB mislukken recepten me altijd als ik het voor een ander doe.
krentenbroodpan1
Maar het ziet er prachtig uit, het oog wil tenslotte ook wat niet waar?
Toch heb ik het weggegeven.
krentenbroodpan2

Blij dat ik er vanaf ben…

Ik heb al zoveel los moeten laten in mijn leven maar de broodbakmachine is toch wel het allerergste!

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Hij doet het niet meer

  1. Aad Verbaast zegt:

    Wat moet toch je tegenwoordig zonder broodbakmisbakselmachine?.
    Sterkte!

  2. Het is bijna Sinterklaas… nog even heel hard zingen!

  3. Rob Alberts zegt:

    Toch blijven jouw misbaksels er lekker uit zien.
    Smakelijke groet,

  4. Misschien dat een combinatie van een gezette schoen en een smachtende blik richting ManB iets oplevert. De wonderen zijn de wereld immers nog niet uit …. nietwaar ?

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    Het valt niet mee inderdaad. Ik heb nog 3 sneeen spelbrood.
    Bedankt voor je medeleven.

    @ Mokums meisje,
    Maar erger is kerst, als ik niet kan bakken.
    Ik geloof namelijk niet in Sinterklaas, die geeft me nooit iets.

    @ Rob,
    Kunstig om te zien maar ik ben kieskeurig.

    @ Henk,
    Haha… Mijn schoen zit al vot met een zooltje, en ManB is niet ontvankelijk voor smachtende blikken.
    ER zit neits anders op dan te wachten tot 21 december, dan ben ik jarig, en kan ik hopen op een wonder.

  6. Appelvrouw zegt:

    Els, 25 euro voor een gebruikte vind ik te duur. Nieuw zijn deze tussen de 40 en 50.
    Maar ik las op internet dat ook dit merk last heeft van het ringetje onderin, net als meerdere machines. Eerst probeer ik maar kneedloos brood, dat is nog goedkoper, maar toch iets minder lekker (tot nu toe).

  7. Lehti Paul zegt:

    Ik heb er van genoten!
    Heb de helft ingevroren en de rest peuzel ik deze week op. Door alle boter die we er hier op smeren zit er nu ook een gat in de boter 😉

  8. Appelvrouw zegt:

    Lehti Paul,
    Ook nog ingevroren?
    Wat een beheersing 🙂
    Jij ziet soms dingen… zoals een gat in de boter, die mij wereldvreemd zijn.

Geef een reactie

