Stieltjessluiswachter

De Sluiswachter heet dit beeld met zijn kont richting de sluis, aan het stieltjeskanaal in Zandpol (Drenthe)
De eerste keer dat ik het zag vond ik het mooi met al die kleuren. Maar het verveelt me al snel stierlijk omdat het niet uitmaakt wie hem op de foto zet, of vanuit welke hoek. Hij blijft altijd hetzelfde.
Al moet ik bekennen dat ik met enige vrees bedenk dat een bekend fotograaf hier op het blog
(ik noem geen namen)
er wellicht iets spannends van weet te maken.
kunst stieltjeskanaal-

Hier kun je goed zien hoe hij er bij staat.
Ik had dus de moeite niet eens hoeven nemen om uit de auto te stappen.

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Stieltjessluiswachter

  1. broekstukken zegt:

    Fabeldierenbakken dat is nog eens iets anders dan een broodje uit de broodmachine. Ik weet niet of je er ook op de fiets langs kunt en of ik zou stoppen voor dit kleurrijke dier. Zou ik een foto maken dan werd het vast een detail: stukkie zebra, stukje vleugel en borst. Maar het is me te kinderspeelgoedachterig.

  2. Aad Verbaast zegt:

    Is het al eens aangeboden bij “Tussen kunst en kitsch” om er achter te komen of het enige waarde heeft?

  3. Appelvrouw zegt:

    Martin,
    Je kunt er prachtig fietsen!
    Googlemaps:
    https://www.google.nl/maps/place/Stieltjeskanaalsluis,+7764+Zandpol/@52.6896838,6.8548766,3a,52.5y,281h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sm9V9fiHNML8K46F6qNLdvw!2e0!4m2!3m1!1s0x47b7e53b1db82c85:0x27fd856093d6b5f9!6m1!1e1
    (volgens mij moet de link het nu weergeven, anders zoeken op: stieltjeskanaalsluis zandpol)
    Wie weet zie ik nog eens een zebra van je verschijnen 🙂

    @ Aad,
    Nee nee, geen K&K. Niet zolang Nelleke vd K er is, die moet altijd overal aankomen en bevoelen, bah, en dan een dubbelzinnige opmerking plaatsen alsof ze in de kroeg zit. Zie je het al voor je hoe ze met haar vinger door de ring van dit beest perst?

  4. Blewbird zegt:

    Jouw foto is prachtig genoeg 🙂

  5. Fenny zegt:

    Je kunt er vast een fantastisch paasvuur omheen bouwen 🙂

  6. King Billy zegt:

    Wat een dotje, om op te vreten! Eigenlijk zou-ie ook Manneken Pis gezelschap moeten geven houden want van all-in-one is precies waar ze daar van dromen en liefde nu eenmaal ook door de maag gaat.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Blewbird,
    Dankje, meer kon ik er niet van maken 🙂

    @ Fenny,
    Paasvuur?
    Is er niet binnenkort een kerstbomen vuur?
    Wel een mooi idee!
    Maar het beeld zou niet meer opvallen tussen de vlammen.

    @ King Billy,
    Ah, dat is geinig ja, als die pis maar niet in de stieltjessluis terecht komt!
    LIefde die door de maag gaat, dat doet me denken aan dat het wel een mooi beeld zou zijn op de kersttafel, met een paar eieren, en net uitgekomen kuikentjes er omheen.

  8. reinejragolo zegt:

    Gelukkig maar dat er een ring in zijn neus zit.

  9. JWR Kruzdlo zegt:

    Kunst is onzin, u bevestigt dat nog eens. Een mens wordt er niet beter van en de maker ook niet…, denk ik.

Geef een reactie

