Help! Er zit een gat in.

Tja, ik las dat in Syrie veel vrouwen overgewicht hebben omdat ze binnen moeten blijven.
Dat snap ik zo goed! Wat doe je als je alle dagen in huis zit?
Juist: bakken en eten, liefst met een paar vrouwen.
Het leek me een goede manier om wat vrouwen in mijn buurt te leren kennen, en vooral om mezelf eens aan hen, in plaats van hier op het blog, te laten zien.

Ik hield me aan de juiste hoeveelheden volgens krentenbrood in de broodbakmachine.
Het rees prachtig! Tot het glaasje.
Maar toen wist ik al dat ie zou instorten zoals een oververhitte man.

Kijk, dit is wat ik daarmee bedoel:

vruchtenbrood met gat-1

Eerder heb ik een man wel eens de tip gegeven dat hij beter een warm brood kon gebruiken dan mij. Hier kun je zien hoe ik dat bedoelde.

vruchtenbrood met gat-2

vruchtenbrood met gat-3

Hier kan ik met goed fatsoen geen buurvrouw voor uitnodigen.
Er zit niets anders op dan dat ik het helemaal alleen verorber,
want eten weggooien is niet van deze tijd.
Als je me dus vandaag en morgen niet ziet, dan weet je hoe ik mijn tijd verdrijf.

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Help! Er zit een gat in.

  1. Jetty Postma zegt:

    hmmmm ziet er heerlijk uit, ik wil wel helpen hoor mee te eten….liefs van jou vriendin

  2. Appelvrouw zegt:

    Hé lieve Jetty, leuk je hier te lezen.
    Als we elkaar weer zien bak ik er een voor ons beidjes, lekker smullen! Sturen we de mannen het bos in om paddestoelen te zoeken 🙂 liefst terug!

  3. jeetjemina zegt:

    Oh maar die laatste foto, dat ziet er gewoon mooi en lekker uit. Smikkelen!!

  4. broekstukken zegt:

    Dat gat kan je vullen met slagroom of custardpuddig, chocolade, marsepijn, vruchtencompot of ….

  5. knutselsmurf zegt:

    Minder water er in, zegt mijn gebruiksaanwijzing.
    Als je hetzelfde ding in een gewone oven maakt, gaat het wél goed. Het ligt aan die broodbakmachines, maar ze doen het kennelijk allemaal.
    Ik zal eens proberen of het beter gaat als ik zelf bepaal wanneer het bakken moet starten.

  6. reinejragolo zegt:

    Ik heb er zo langzamerhand genoeg van om die misbaksels te moeten zien.
    Als je me vandaag of morgen niet ziet dan mag je er naar raden hoe ik mijn tijd verdrijf.

  7. Rob Alberts zegt:

    Gewoon blijven proberen totdat de hele buurt op de geur afkomt.
    Smakelijke groet,

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Jeetjemina,
    Dat is het zeker, maar na 2 gatensneetjes had ik het gevoel een opgeblazen bal te zijn.
    Is toch wel machtig.

    @ Martin,
    Goed plan, ik denk dan aan amandelspijs!

    @ Knutselsmurf,
    Ik gebruikte het recept wat bij het boekje van de machine zit.
    Misschien koop ik nog eens een broodvorm, dan doe ik het laatste in de oven.

    @ Reine,
    Je komt zeker hier wodka met misbaksels eten 🙂

    @ Rob,
    Bedankt voor de tip, ik zal de deuren er bij open zetten.

  9. Wat maakt dat gat nou uit, kan je toch gewoon rondom heen eten ? Ziet er smakelijk uit

  10. Lehti Paul zegt:

    Prachtige beginzin! Daar hou ik van. 🙂
    Kende je deze al: van de dansende halve hond in Damascus?:
    http://lehti-paul.blogspot.nl/2014/08/de-andere-helft-van-de-hond-danst-in.html

    En waar mannen hun geslacht nog meer in plegen te hangen weet ik niet, maar in gezelschap van een stel vrouwen werd pindakaas en warme appeltaart geopperd. Dus ik stel me zo voor dat je met dat gatbrood voor voldoende gespreksstof hebt gezorgd. Hop hop, op naar de buurvrouwen 😉
    http://lehti-paul.blogspot.nl/2013/02/zuigende-pindakaas.html

    En nu ik hier toch ben. Het ziet er heerlijk uit! (bewaar je een stukje voor me?)

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Dat geeft wel hoor, als je vrouwen onder mekaar hebt dan steken we elkaar de loef af in de keuken.

    @ LehtiPaul,
    Je links bekeken, die van die hond had ik al eens gelezen.
    Grappig die zuigende pindakaas link van je, ik heb mijn stoel onder gepiest van het lachen (dat krijg je er van als je op leeftijd bent en het niet meer kunt ophouden…)

    Het brood smaakt ook verrukkelijk! Tenminste vanmiddag.
    Als ManB nog wat witmeel wil kopen zal ik een hele voor je bewaren, smullen we er hier van, en kun je wat overblijft mee naar huis nemen om uit te delen aan onder andere Kees, de slaapjongen die als enige de slappe lach kan krijgen.

  12. reinejragolo zegt:

    Wodka vind ik dus veel te lekker en alles waar te voor staat (behalve tevreden) moet je niet doen.
    Het misbaksel wil ik wel proeven maar niet dit weekend.
    Wat ik dan wel ga doen is logeren in Salland bij een ouder echtpaar (66 en 78) die ik geregeld help op de boerderij. Voor mij is het het verdrijven van het luie zweet, onthaasting uit de Randstad en ook genieten van heerlijke krentenwegge natuurlijk.

  13. knutselsmurf zegt:

    Ik heb het geprobeerd, en de truuk werkt : kies het programma “deeg” en als je denkt “nou is ie groot genoeg” dan breek je het af en je kiest het programma “bak”. Ik heb nu voor het eerst een brood dat er normaal uitziet. Dat standaard-programma laat het rijzen veel te lang doorgaan. Daarom duurt het ook zo lang. Hij was nu een half uur eerder klaar.

  14. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Het misbaksel blijft niet zo lang goed, er zijn meer liefhebbers las ik hier 🙂
    Goed weekend met je krentenwegge.

    @ Knutselsmurf,
    Oh, bedankt, ik dacht al om alleen Deeg te kiezen en hem er dan uit te halen.
    zal zien of ik de optie “Bak” ook heb.
    Fijn dat je zoveel probeert.
    Nog een vraagje over chocopasta of id, dat maak jij ook zelf, maar ik kon het op je blog nu niet vinden, kwam wel diverse mooie schrijfsels van je tegen en verdwaalde daardoor in het lezen.

  15. knutselsmurf zegt:

    Het staat onderaan, net onder het recept voor brood :
    http://www.kblog.nl/2014/04/brood-groente-fiets/
    Ik probeer altijd maar wat. Als het niks is, gooi ik het weg, of ik probeer te bedenken hoe ik kan zorgen dat het volgende keer wél wat is.

  16. Aad Verbaast zegt:

    Ik zie er geen gat meer in na enkele gelukte pogingen misbaksels te produceren in een broodbakmachine. Ding dus maar geschonken aan de voedselbank.

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    Dat experimenteren is leuk.
    Bedankt voor de link.

    @ Aad,
    Heb je er dan wel een pak kant en klaar – huismerk- broodmix bij gedaan?

  18. Appeltje, heb je nooit geprobeerd een roman of verhaaltjes te bakken? Je taal ruikt lekker, literair gesproken.

  19. Appelvrouw zegt:

    Arjan, dat heb ik wel eens geprobeerd maar gistte teveel door het desem.

Geef een reactie

