Mislukte pizza werd lekker brood met beleg

Het leek me wel wat, een stuk brood op mijn manier, met zeewiersoep.
Maar mijn manier, zoals ik het in gedachten had, mislukte omdat ik niet goed oplette.
Volkorenmeel van de natuurvoedingwinkel, broodrecept volgens bakmachine.
Geen moeite.
Dacht ik.
Maar toen vergat ik alles weer. En zag toen 2 uur op de klok van de machine staan en dacht: ohja, hij heeft nu 2 uur gewerkt nu haal ik het er uit en ga het uitrollen.
Gatsie, het was een kliederbedoeling al het deeg kleefde aan mijn vingers, gatver!
Nee, daar heb ik geen foto van, is toch wat lastig he met die vieze vingers de camera bedienen.
Nou ja, het lukte me door een stuk deeg op bakpapier uit te rollen en zo kon het toch nog op de bakplaat. De rest, waar ik broodjes van had willen maken dan ook maar uitgerold.
Pizza dan maar.
ManB is er dol op, ik niet zo erg.
Het voorbakken ging geweldig goed, de bovenste werd mooi bol (en hol).
brood-zonder beleg
Vulling erop, en toen nog 20 minuten in de oven.
Nee, doe maar geen zeewiersoep erbij, zei ManB, en mij leek het ook wel wat teveel, ik had het al als ontbijt gehad.

Klaar.
Ja wat?
Gezeur van ManB, de hele maaltijd door. Te dik deeg, zachte bodem.
Hij houdt niet van volkorenmeel, hij wil pizza van wit meel met zo’n harde korst.
Ok, ik was niet van plan pizza te maken, maar uitgerold deeg met vlees en groenten er tussen en dan oprollen.
Mislukt, nou en! Het is niet echt mislukt het is niet geworden wat er in mijn hoofd zat, zelfs twee keer niet. Nou en, dat gebeurt zo vaak, maar dat is toch niet erg?
Het smaakt verrukkelijk!
Ozo.
Nee, zegt ManB, tomaten te zuur, en van de ansjovis proefde hij niets meer.
Ik werd er echt chagrijnig van, zelfs na de maaltijd ging hij maar door over het (voor hem) niet lekkere eten.
Toen heb ik naar de keuken gesleurd, zijn kop in de vuilnisbak geduwd en de deksel goed aangedrukt.
Ik was het meer dan zat al die kritiek op mijn verrukkelijk brood met beleg!
brood met beleg-2

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Mislukte pizza werd lekker brood met beleg

  1. Rob Alberts zegt:

    Hoewel ik nu wel een oven heb doe ik er toch weinig mee.
    Mijn pizzabodems zijn altijd opengesneden Turkse broden.
    Het beleg is telkens weer anders.

    Jouw foto van brood met beleg ziet er inderdaad verrukkelijk uit!

    Smakelijke groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob, het kneedloze brood leent zich ook uitstekend voor pizzabodem.

  3. Aad Verbaast zegt:

    Smaken verschillen. Zeker als er grote verschillen in smaken zijn 🙂

  4. broekstukken zegt:

    Ziet er best lekker uit en neit proefbare ansjovis is een wonder. Mijn kinderen yhouden beide niet van tomaten; heeft waarschijnlijk met die zelfde zure smaak ervan te maken.

  5. Ik heb geen oven maar mijn ervaringen met eigengebakken pizza’s zijn bijzonder goed. Ik heb eens het hele proces gevolgd door het ovenglas …… mooier dan een erotische film en (eet)lust opwekkend 🙂

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Aad,
    🙂

    @ Martin,
    ManB gebruikt zelf ook tomaten op de pizza. Geen idee waarom hij die van mij zuur vindt.
    Is misschien slechts suggestie.

    @ Henk,
    Nou is vrijwel alles mooier dan een erotische film dus dat eet-lust opwekkende kan ik me goed voorstellen.

Geef een reactie

