Het vlees moet mals zijn

De mooiste maîtresses zaten dicht tegen elkaar aan zich te warmen bij het houtvuur in de tuin.
Zij droomden van groentetaarten en voorgesneden malse stukjes tempé.
Terwijl hij naar ze keek zag hij bloederige lappen vlees,
en zette zijn tanden achter de bierdop op hem open te maken.
Onverstoorbaar bleef hij naar ze kijken. Kolkend zoog hij het vocht uit de fles.
De maîtresses zaten verontrust aan de andere kant van het vuur naar hem te kijken.

Hij dacht aan de ossen, kippen en hazen die hij vroeger op het veld geslacht had en dan het bloed van zijn vingers likte.
Bij de gedachte aan bloed keek hij de maîtresses nog indringender aan en vroeg zich af of één van hen nu bloedde.
Onder het roosteren van een groot stuk vlees liep het bloed hem in de mond en zijn handen werden groot en zijn tanden sterk.
Hij verlangde naar dit stuk vlees.
t vlees moet mals zijn
Eindelijk was het klaar om te eten
maar net toen hij een hap wou nemen vlogen de hongerige maîtresses op hem af.
Ze trokken en rukten en scheurden met zijn allen aan het stuk vlees.
Hij brulde als een leeuw die zijn prooi niet wilde afstaan en de maîtresses gilden als vrouwtjes apen.
Hij waande zich in de dierenwereld. Sloeg zijn klauwen toe
in de buik van één van de maîtresses.
Ze krijste nog harder.
Een oergevoel groeide diep uit zijn onderbuik.
De andere maîtresses renden weg en bleven op veilige afstand staan kirren.
Brullend liet hij zijn oerinstinct vrij.

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Het vlees moet mals zijn

  1. Aad Verbaast zegt:

    “Het vlees is gewillig”

  2. Appelvrouw zegt:

    Aad, maar onwillig vlees, waar je wat voor hebt moeten doen, smaakt vaak beter vanwege de jacht en tevredenheid na het veroveren.

  3. Goed stuk. Sidderend. Graag gelezen Mevrouw Appel.

  4. Het zoveelste bewijs dat vegetariërs vredelievend zijn

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Evy, Dankje.
    Het was 2008 toen ik het schreef, had toen veel meer stof dan tegenwoordig.

    @ Henk,
    Volgens mij heb ik het (in 2008) ook geschreven n.a.v. de wijsheid dat vlees agressief maakt.
    Vooral het jagen.
    Vandaar dat ze het tegenwoordig in plastic verpakken.

  6. Rob Alberts zegt:

    Maîtresses zoek ik niet en vlees eet ik niet meer.
    Toch heb ik met interesse dit verhaal gelezen.
    Afschot van Natuurgebieden is nu in plastic verpakt te koop.
    Ik laat het gewoon lopen.

    Vriendelijke groet,

  7. JWRobert Kruzdlo zegt:

    Ik brul ook wel eens, maar dan heb ik allemaal maîtresses rond mij bed die staan te wachtten op een volgende brul…(Ingepakt in plastick.)

    Groet uit The USA

Geef een reactie

