Blogstersmeeting met pompoensoep en haverbrood

Ze zou komen met een potje pompoensoep.
Laat nou ManB de broodbakmachine kapot gemaakt te hebben, dus snel iets verzinnen om bij de soep te eten.
Brood zonder kneden, zocht ik op op internet en vond wel wat.
Ik koos voor havermeel met haverzemelen.
Heel makkelijk te maken, gewoon de ingrediënten in een kom, even roeren, folie er over, en de hele nacht en nog wat langer laten rijzen.
haverbrood zonder te kneden-1
Maar het rijsresultaat is minimaal!
haverbrood zonder te kneden-2
Het deeg is nog steeds te nat in plaats van elastisch, misschien leent havermeel zich hier niet voor.
Daarom smeerde ik het uit op de pizzavorm.
Na anderhalf uur is ook ditmaal het resultaat minimaal.
Er zit ook geen gist in, en voor zuurdesem moet het wel 7 dagen staan.
Half uur in de oven.
Klaar.
haverbrood zonder te kneden-3
Niet gek, en het smaakt overheerlijk!

En toen kwam blogster met haar soep, bosje bloemen, fleurige kruiden, alsof ze de voedselbank was!
Ik vergat helemaal dat we zouden eten, al hadden we daarover niets afgesproken, maar daar had ik dat brood wel voor gemaakt.
Het had zo gezellig kunnen zijn, samen aan de soep en het brood.
Nu moet ik alles alleen opeten 😦
pompoensoep met haverbrood en bloemen

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Blogstersmeeting met pompoensoep en haverbrood

  1. Rob Alberts zegt:

    Een echt feestelijk maal.
    Laat het je maar goed smaken!
    Smakelijke groet,

  2. Dat je alles alleen moet eten lijkt me gen straf 🙂

  3. knutselsmurf zegt:

    Ik hoop dat het gezellig was.
    Hoe kreeg ManB de broodbakmachine kapot ?

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Dank je, het was heerlijk.

    @ Henk,
    Ik kreeg het niet op, maar het was inderdaad geen straf.
    Nu heb ik voor ontbijt nog wat.

    @ Knutselsmurf,
    Het was heel gezellig, zeker als je dan bedenkt dat je zomaar met een onbekende zit. Wat wil en kun je elkaar vertellen, hoe hou je het gezellig als je alleen op een stoel kunt zitten.
    Dat viel dus reuze mee. We gaan het nog eens overdoen, maar dan actiever.

    ManB wil altijd weten hoe alles in elkaar zit, dus… eerst slopen, en toen is een ringetje gebroken die de lager afsluit. Hij moet nog even zien of hij bij Kroon (dé ijzerhandel) een nieuw ringetje kan vinden.

  5. reinejragolo zegt:

    De Sint heeft wel een paar rechterhanden op voorraad.

  6. LehtiPaul zegt:

    Lees dit logje nu pas. *bloost met brede verlegen glimlach*

    Zittend op een stoel in de laatste middagzon, met de bevroren soep nog wachtend op het aanrecht, babbelend over tassen, tuinen, krukken, zussen, klussen, exen, ambtenaren en wenkbrauwen, en knabbelend van nootjes en gedroogde moerbeien, was het anders ook gezellig. En dat brood dat maar niet wou rijzen was voor herhaling vatbaar. Jammie. Volgende keer neemt mejuffrouw voedselbank misschien wel appels mee voor appelvrouw. In de boom van mijn oude huis hangen er nog genoeg.
    Als je nog iets bij Kroon nodig hebt, of uit mijn ‘je-weet-maar-nooit-waar-het-nog-voor-nodig- kan-zijn-bak, dan roep je maar eerder.

    Volgende blogmeeting per step! 🙂

Geef een reactie

