Geprikkeld lijf

Na een weekje logeren, en een hele lange verjaardag, en ik een dag later de schuur overhoop en opgeruimd heb, had ik vandaag eindelijk geen verplichtingen.
Het begon met huishouden, van al het stof wat er lag had ik wel een paar warme sokken kunnen maken.
Na mijn middagslaap lekker tijd voor mezelf.
De sportschool, die had ik al te lang niet gezien door afwezigheid.
Het ging geweldig goed, ik had alleen erge pijn in mijn heup/been scharnier, ergens was het fout gegaan (heftige zenuwpijn) maar ik probeerde toch heel rustig aan, maar 2 minuten op de crosstrainer, 2 minuten op de loopband, aldoor afgewisseld met krachttraining.
Nee, ik doe niet te gek natuurlijk want dat mag niet van mijn therapeute.
De pijn bleef en ik vroeg me af hoe ik thuis moest komen want ik was op de stroomloze fiets, en het is 8.5 km.
Grondoefeningen en veel afwisselen maakte het gelukkig weer goed genoeg.
En na een poosje raakte de zenuw uit de knoop, of wat er ook maar mis was, dat ging weer goed. En kon ik gewoon 10 minuten op de crosstrainer en afwisselend krachttraining!
Anderhalf uur heerlijk gesport.
Mijn energie is heel goed vergeleken bij de afgelopen 4 jaar.
Heerlijk rustig naar huis gereden over de ellerhuizerkleiweg en langs de krimstermolen.
Toch weer teveel pijn in mijn heup/been scharnier, 1 km gestept om dat weer in orde te krijgen maar het klaagt nog na.
Het was echt genieten vandaag! Wellicht bezuur ik dat morgen want dit was ver over mijn grens, maar ja, het ging ook zo goed, hoe moet je dan weten waar je grens is.

Tijdens het koken had ik al zin in morgen. Er zal wel weer veel te veel werk verzet worden.
Ik moet afgeremd worden want volgens mijn therapeute mag ik niet zoveel doen, ik moet het veel lager houden dan wat ik kan.
Maar ik hou me ook weer vast aan wat de andere herstelmeneer me zei: zoek je grens, prikkel je lichaam. Dat laatste past me momenteel beter.
Dus als je morgen iemand ziet hangen aan een hijsstok, dan heb je kans dat ik dat ben.
hijskracht

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Geprikkeld lijf

  1. Nou moe! Gaat goed ๐Ÿ™‚

  2. Rob Alberts zegt:

    Sterkte!
    Bemoedigende groet,

  3. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    Beslist! Maar ook dit is niet nieuw, de ups en downs, op een dag, dat kan na maanden zijn, is het ineens weer over en moet ik weer bij 0 beginnen.

  4. Appelvrouw zegt:

    Rob, dankje.

  5. King Billy zegt:

    Deze foto is geen selfie!

  6. Fenny zegt:

    Mijn complimenten appeltje!

  7. Appelvrouw zegt:

    King Billie,
    He nee, selfie bah, wat een lelijk woord.
    De knipoog snap ik niet.

    @ Fenny,
    het is geen eigen verdienste maar volgens mij een hormonenkwestie het gaat vanzelf.

  8. broekstukken zegt:

    Lekker is dat, alst gaat.

  9. Je kracht en energie zit vooral tussen je oren …… en daar lijkt het momenteel wel goed te zitten

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Zeker. En als het gaat is het lekker ๐Ÿ™‚
    Het fietsen op een trapfiets vind ik nog steeds een geweldige ervaring, na 8 jaar elektrisch. Maar mijn heupscharnieren zijn er niet zo blij mee.

    @ Henk,
    Ik geloof niet tussen de oren.
    We zijn vooral afhankelijk van stofjes.
    En kennelijk hangen er nu goede stofjes in de lucht.
    Overigens is dat mijn normale staat. Na Vroems ziekte en overlijden kon ik niet op gang komen. Dat heeft me erg uitgeput.
    Ik denk dat ik nu helemaal uit de rouw ben en weer ruimte heb voor het leven.
    Maar terugvallen in kracht en energie zal ik wel altijd houden, toch trap ik er altijd weer in als het goed gaat.
    Dan zie ik mezelf de marathon al lopen. En natuurlijk de Kardingerberg waar ik vaak langskom, die staat nog altijd hoog op mijn lijst.

Geef een reactie

