Oosterbos Drenthe

Na het ijstijdpad kwam ik in het Oosterbos.
Foto’s zijn niet spectaculair, een bos moet je niet zien maar ervaren, en ik kan dat niet overbrengen.
Daarom plaats ik de foto’s alleen voor mezelf.

Zeg niet dat ik u niet gewaarschuwd heb!
Oosterbos-01

Dat beloofd niet veel goeds, het bos is in stukken gevallen.
Oosterbos-02

Verderop viel het toch nog mee, als je maar van het fietspad afgaat wordt het echt leuk in het bos.
Oosterbos-03

En ook wel een beetje eng, want wat ligt er achter die bocht?
Oosterbos-04

Niks bijzonders, alleen een watertje.
Oosterbos-05

Al is het een klein bos, ik ben er verdwaald, zonder richtingsgevoel (dat komt omdat ik geen diepte zie…) valt het leven zonder richtingaanwijzers niet mee (al lukt het me ook heel goed om te verdwalen als die er wel staan).
Bij de uitgang, of misschien is dat de ingang voor fietsers, lijk je goed op weg geholpen te worden.
Oosterbos-06

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Oosterbos Drenthe

  1. Rob Alberts zegt:

    Een watertje in een bos vind ik altijd mooi!

    Tja, verdwalen of niet, mooie plekjes vinden blijft persoonlijk.

    Vriendelijke groet,

  2. broekstukken zegt:

    Ja niks an. Ik ruik nix, ik hoor nix en ik voel nix alleen mijn ogen proberen de priegel lettjes te lezen. Op met zijn allen naar Het Oosterbos voor een dans rond en door de sloot.

  3. Aad Verbaast zegt:

    Fijn dat je toch weer een knooppunt hebt gevonden. Geeft altijd weer een opgelucht gevoel als je denkt behoorlijk in de knoop te zitten.

  4. Je hebt gelijk hoor. Bomen zijn maar bomen maar als je vroeg opstaat, en er is ochtendnevel of mist, en als dan het zonnetje er doorheen begint te prikken, en uit iedere kruin een zonneharp tevoorschijn komt ……… waan je jezelf in een echt sprookjesbos

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Mooie plekjes zijn inderdaad afhankelijk van hoe je naar het leven kijkt (of naar een boom).
    Mijn voorkeur ligt dan ook van de geplaveide paden af.

    @ Martin,
    🙂 Inderdaad, je ruikt niets.
    Ja, laat iedereen naar het oosterbos gaan, behalve ik, zal me te druk worden met al die mensen.
    Al zou ik misschien wel een mooie bezienswaardigheid kunnen zijn.

    @ Aad,
    Die knooppunten vind ik niet zo leuk, soms wel handig maar ze zijn zo veilig.
    De papieren plattegrond helpt me ook niet altijd verder maar dan heb ik tenminste wel een “spannend” weggetje.
    Nu ik stroomloos fiets hoef ik niet bang te zijn dat de accu leeg raakt.

    @ Henk,
    Dat vroeg op staan is het probleem niet, maar om dan in beweging te komen lukt me helaas niet meer. Pas na mijn middagslaapje begint mijn dag.
    Eerder ging ik ook rond 6 uur naar buiten, prachtig.

  6. Fenny zegt:

    Ik vind het mooier dan Groningen maar ik ben dan ook van oorsprong een drentie.

  7. Appelvrouw zegt:

    Fenny, ik vind de variatie mooi. Groningen met zijn vlakte en Drenthe met bossen en heide.

  8. Fenny zegt:

    De vlakte geeft me zo’n groot gevoel van verlatenheid, die soms zulke extreme vormen aanneemt dan zit ik midden in een depressie.

  9. Appelvrouw zegt:

    Oh, Fenny, dat ken ik alleen van de grote stad met veel mensen.
    Misschien helpt een potje magnesium je wel tegen die depressie…

Geef een reactie

