Fietsroute IJstijdpad

Ik heb een deel van de route gefietst. Hij is niet zo lang maar ik kwam uit in het Oosterbos en daar verdwaalde ik zodoende kon ik het ijstijdpad niet afmaken. Uiteindelijk ben ik wel thuisgekomen hoor (dat u niet denkt dat ik in het bos zit te internettten).

Dit is de eerste rustplaats.Tot zover was ik de eerste keer ook gekomen.
Niks bijzonders.
IJtijdpad-1

Hier ziet u een ijstijdhond die aan het ijskakken is naast een rustbankje.
(de hond is niet van die blauwe wandelaar maar van een in het bruin/zwart geklede mevrouw die niet in beeld wilde).
IJtijdpad-2-kakhond

Dit zijn granieten keien uit Finland of daar ergens vandaan.
Wie zou ze hier zo netjes neergelegd hebben? En wat zou er onder die bult liggen?
IJtijdpad-3-onder de keien

Op naar de volgende ijstijdrustplaats zie je gelukkig nog iets anders dan keien uit de ijstijd.
IJtijdpad-4-paarden

IJtijdpad-5-op naar de volgende rustplaats

De tweede ijstijdrustplaats. Heel wat drukker dan de eerste.
IJtijdpad-6-2erustplaats

Er is vast een heel gedegen patroon uitgedacht hoe de stenen moesten liggen.
IJtijdpad-7-mooi uitgespreide keitjes

De 3e rustplaats is bij de koepelsluis.
Keurig he, zo’n stenen trapje van ijstijdstenen.
Vermoedelijk zijn ze gemetseld want ze verzakken niet.
IJtijdpad-8-ijstijdtrap bij de koepelsluis

Mooi hรจ?
IJtijdpad-9-keurige keienrij

Maar mij komen die keurig op een rijtje gestalde keien de neus uit.
Dus ik fiets verder naar het Oosterbos.
IJtijdpad-10-op naar het Oosterbos

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Fietsroute IJstijdpad

  1. Fenny zegt:

    We zijn wel in Nederland hรฉ dus alles keurig in de rij ๐Ÿ˜‰

  2. Rob Alberts zegt:

    De fietsroute lijkt mij aardig.
    De gekunstelde verzameling stenen kunnen mij alleen niet bekoren.
    Het fietspad ziet er goed berijdbaar uit.

    Vriendelijke groet,

  3. De keienlandschappen kunnen mij wel bekoren. Bij foto 7, 8 en 9 geven ze een mooie opbouw aan de foto’s. Weer eens wat anders dan een rijtje bomen

  4. Daar moeten antropologen hun loepjes maar eens over zwaaien, want dit moet geduid worden!
    Ik denk sowieso dat onder die steen uit Finland zo niet de sleutel dan wel een briefje ligt met verdere aanwijzingen. Dat kunnen ze dan als eerste uitgraven.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Fenny,
    Ja, nu je het zegt.

    @ Rob,
    Het is wel eens leuk om te fietsen, je zou er kunnen racen.
    Maar verrassend vond ik het niet.
    Ik was dan ook blij met het Oosterbos.

    @ Henk,
    Voor een keer vind ik ze ook wel leuk, maar het was teveel, vond ik, en teveel in te keurige rijtjes.
    Bijna dwangmatig… maar ik ga er vanuit dat er over nagedacht is. En het misschien een betekenis heeft, zoals de piramides.
    Vooral vanuit de lucht zal het er wel mooi uitzien.

    @ Artafterallart,
    Dat wordt dan een leuk verkennigsmiddagje, misschien wel een surveiveltocht naar Finland

  6. ezelgedachten zegt:

    Was er geen VVV kantoor met meer informatie? ๐Ÿ˜‰

  7. Ik vind vooral het fietspad storend recht ๐Ÿ˜‰
    Zou ook blij zijn met het Oosterbos!

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Ezelgedachten,
    Misschien bij de Koepelsluis… maar in de ijstijd hadden ze denk ik ook geen VVV

    @ Beeldspreker,
    Je bedoelt op de onderste foto? Het is een gelikt pad. Maar het bos was veel spannender (off the road natuurlijk)

  9. Mooie reportage. En die ijstijdhond maar gefrustreerd proberen om zo’n grote steen bijeen te ijskakken.

Geef een reactie

