Mijn broek vermaakt

Het was zo’n heerlijke katoenen luchtige broek.
Maar net zoals mijn rok is deze broek ook véél te wijd geworden.
Zulke mooie stof gooi ik niet in de kledingcontainer.
Wat dan wel? Vermaken?
Ja, vermaken.

roze broek vermaken
(Het zit alleen nog in de spelden om te zien of het zo wat is, alleen het hoedje zit met rijgsteekjes vast)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Mijn broek vermaakt

  1. King Billy zegt:

    Erepenning voor recycling in optima forma!

  2. Rob Alberts zegt:

    Vermakelijke werkjes!
    Vriendelijke groet,

  3. Suskeblogt zegt:

    Ik heb heel vroeg ontdekt dat zulke poppetjes geen broekje aan hebben. Had je stof genoeg daarvoor is het hier ook zo ?

  4. Appelvrouw zegt:

    @ King Billy,
    Dankje

    @ Rob,
    🙂

    @ Letterzetter,
    Jij hebt vast en zeker ook je kwaliteiten

    @ Suske,
    Ook ik vind het maar niks hoor, broekjesloos, dus die maak ik er echt wel bij!
    https://appelvrouw.wordpress.com/2013/02/10/worstelen-met-stof-zelf-gemaakt-ondergoed/

  5. Jij en Pfaff zijn een prima combinatie. Wat ben je creatief

  6. Hip hoor!
    Vroeger maakte ik ook altijd alle kleding voor mijn barbies zelf (ook het ondergoed). Ik vond nl alles wat in de winkel te koop was, te duur en het zag er te goedkoop uit, te grof gemaakt etc. Maar verder dan kleding voor mijn barbies ben ik niet gekomen. Kleding voor mezelf, allemaal veel te grote lappen stof, niks aan, vond ik, juist dat gepriegel vond ik heerlijk!

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ongeveer 23 jaar geleden kocht ik deze naaimachine, had er voor gespaard en had nog niet genoeg in de week van de aanbieding, helaas. Aan lenen en roodstaan heb ik nooit gedaan dus moest ik nog 250 gulden meer sparen.
    Maar ik was er heel erg blij mee. Heb er heel veel op genaaid, kleren voor mezelf, voor heel veel kinderen in mijn omgeving, dat was erg leuk, met een van die meisjes (3 jaar was ze) ging ik dan naar de stoffenwinkel en ze wilde (net als ik) eerst aan alle stofjes voelen.
    OOk maakte ik positie kleren voor een vriendin, in die tijd had je nog wel veel van die echte wijde jurken, en dat wilde ze niet. Daarna ook kleren voor vrienden gemaakt, sweaters en broeken. Een van die broeken heb ik bewaard, van ManB, zo netjes dat ik eerst moest kijken of ik dat écht zelf gemaakt heb. Ook maakte ik kleren voor een vrouw met een bochel. Dat is wat lastiger dan een gewoon patroon.
    Maar ik heb geen coupeuze opleiding of naaiopleiding. Moet alles zelf uitvinden.
    Ja, wij zijn dus inderdaad een goede combinatie samen.

    @ Beeldspreker,
    Laten we zeggen dat je je verder ontwikkeld hebt 🙂
    Bijzonder dat gepriegel van jou als kind.

    Ik ben van grote mensen kleren naar barbiekleertjes gedegradeerd 😦

Geef een reactie

