Relatie conflict- modder gooien

Na Vroems dood lag ik bij wijze van spreken stil. Ruim 3 jaar geen beweging in me te krijgen. Helemaal uitgeblusd.
En nu, sinds mijn kampeermaand in Kropswolde kom ik weer tot leven. Dat is sinds eind juli (wacht eens… mijn moeder ging eind juli dood- al wist ik dat toen nog niet-, misschien is dat een verband …).
En langzaamaan krabbel ik op en krijg ik weer energie, aldoor.
Revaliderend sporten, fysiofitness begonnen sinds 10 augustus .
Afgelopen maandag heb ik al 3 x 50 meter op de loopband gelopen!
Voor je het weet loop ik op 11 oktober nog de 4mijl van Groningen mee.

Om dat kracht bij te zetten heb ik meteen een abonnement op de sportschool genomen, hier 8,5 km vandaan, zodat ik mijn warming-up al vast op de fiets heb.
ManB was er niet zo blij mee: “200 euro per jaar. Zo duur?”
“Hoezo duur. Jouw tablet is veel duurder, bovendien is het mijn eigen geld en ben ik niet van plan op sport, en ook niet op eten, te bezuinigen.”
“Ja, maar 200 euro! Bij f-f kun je voor 120 per jaar sporten. En je bent 3 jaar geleden toch gestopt en kocht je wat attributen zodat je nier meer naar de sportschool hoefde. Dat spul ligt hier altijd in de weg.”
Wat krijgen we nou, gaat hij zich bemoeien met mijn keuzes!
Die sportspullen gebruik ik iedere dag, en die blijven liggen waar ze liggen. Zolang die grote tv in de kamer staat, blijft mijn halterstang er ook liggen!
Modder vliegt door de keuken.
Stel je voor, dacht ik, dat hij kostwinner was, en ik niets had, dan zou ik dus niet eens mogen sporten omdat hij dat niet goed zou vinden!
Hij wil me niets ontzeggen, en me gelukkig zien, zegt hij, tot ik die dingen wil doen die mij gelukkig maken, dan wordt hij daar ongelukkig van.
Dus als iemand zegt dat ie je gelukkig wil zien, bedoelt hij altijd dat hij zelf gelukkig wil zijn.
Maar onze situatie is wat anders, ik ben onafhankelijk en doe tot op zekere hoogte wat ik wil (en kan), en dan hoop ik maar dat ik hem niet kwets. Dat hij mijn geluk niet in de weg staat bedoel ik.
Fietsen

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Relatie conflict- modder gooien

  1. King Billy zegt:

    Denk maar zo, om de betrekkelijkheid en samenhangende logica duidelijk te maken. Zijn haren niet in jouw soep. Dat begint al met tien haren op het hoofd. Met tien haren op het hoofd valt te leven, met veel meer ook, maar owee als er tien haren in de door hem gemaakte soep zitten.

  2. Appelvrouw zegt:

    King Billy,
    🙂
    Hij maakt alleen heel af en toe (als ik er niet ben) Sayor, en dat eet ik niet, dan is het niet erg toch?

  3. Jet zegt:

    Ik kan me de strijd levendig voorstellen. Moet dan nou ? Ja dat moet ….. Maaaaaaaaaaaaar ….. Niks niet maar ; ik ga ! Hier probeer ik me dat nu aan te leren. Helaas zit te plooibaar zijn in mijn genen of zo …. 🙂

  4. knutselsmurf zegt:

    Je hebt thuis geen loopband, neem ik aan.
    Dus daarvoor moet je naar de sportschool.
    Ik heb thuis een roeitrainer. Ik ben beter dan jij, want ik kom verder. Maar ik ga alleen achteruit.
    Hoewel : vanmorgen was ik 1 kg zwaarder.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Jet,
    De afgelopen jaren bracht ik het op er tegenin te gaan. Maar soms moet je wel opkomen voor je eigen behoeftes.

  6. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf,
    Voor een loopband heb ik ook geen ruimte, maar als ik kón lopen hoefde dat niet op een band, dan kon ik het ook buiten doen, ruimte genoeg hier.
    Dat lopen gaat natuurlijk nooit iets worden, als kind al had ik altijd pijn. En vanaf mijn 27e loop ik nagenoeg niet, bij 25 meter houdt het meestal wel op.
    De sportschool heeft vele andere toestellen voor alle spieren, dat staat me wel aan.
    Het is gewoon noodzaak.
    OP een roeitrainer kan ik niet vanwege mijn heupklachten.
    Het blijft toch uitzoeken wat wel gaat, en dat hangt ook nog eens per keer van mijn toestand af. En terugvallen heb ik altijd gehad. Er waren periodes dat ik 20 km naar de sportschool fietste, daar mijn training deed, en vervolgens weer 20 km naar huis fietste (op een gewone fiets),
    En dan stepte ik ook nog iedere dag 10 km.
    Maar regelmatig komt daar de klad in. Dan stopt het lichaam, en ik zie niet de aanleiding.
    Dus ik hoop dat het nu weer een poosje goed gaat.
    Dan heb ik wel een wisselend leventje…

    Is dat zwaarder worden voor jou positief? Is het dan blijvend of verlies je het te makkelijk?

  7. 200 euro voor aan jaarabonnement is errug goedkoop hoor. Ik betaal 180 euro per jaar maar echt veel begeleiding moet je daar niet bij verwachten. veel van die sportschool apparaten zijn voorgevormd en normaliter gaat er weinig mis maar vooral met losse gewichten moet je toch wel oppassen voor blessures.

  8. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Ik vind het (ook) niet duur. Als ik het niet kon betalen ging ik niet op vakantie, en als ik het dan nog niet kon betalen ging ik er wel iets op verzinnen, bijvoorbeeld mijn moeder vermoorden.
    Maar dat hoeft gelukkig niet meer…

    Die gewichtjes daar laat ik wel liggen voor de grote jongens. Ik blijf beneden bij de toestellen.
    Thuis heb ik ook een halterstang, jaja… ik til dagelijks 4.5 kilo op! maar wel 3x 20 keer.
    Dat doen die grote jongens met hun 50 kilo halterstang me heus niet na, die kunnen het maar 1 keer en dan laten ze dat ding vallen omdat ze het niet eens netjes neer kunnen leggen.

  9. knutselsmurf zegt:

    @Appelvrouw : als je een BMI van 17 hebt, zie je een kilo aankomen als positief.
    Er is toch wel een verschil tussen buiten lopen en lopen op een loopband. Buiten liggen de tegels schots en scheef, en helt de stoep soms naar één kant. Op de loopband hoef je alleen maar te lopen

  10. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf,
    Oei, 17 is sterk ondergewicht. Hoort dat bij je hele klachtenpatroon of staat dat er los van?

    Hier liggen de tegels niet schots en scheef. Maar lopen is lopen, bij mij gaat het om de beweging die niet goed gaat, ongeacht waar.

  11. knutselsmurf zegt:

    Ik weet niet waardoor ik te licht ben.
    Het is wel makkelijk, als je de trap op moet.
    Nog een week, dan weet ik het, hopelijk.

Geef een reactie

