De voedselbank van Lauwersoog

GM nam me weer eens mee naar Lauwersoog.
We kwamen terecht bij de voedselbank.
Eerst hadden we nog niet zoveel trek maar toen we daar om ons heen keken werd onze lust enorm opgewekt.
Hij pakte zijn primusstelletje, en ik een mes.
En zie, hier onze maaltijd.
Mooi versierde verse zalm, op steen.
lauwersoog-eten-1

Blaasjeswier met bolletjesbrood
lauwersoog-eten-2

en kool
lauwersoog-eten-3

Krabbetje als tussengerechtje
lauwersoog-eten-4

Dit kregen we niet op maar het verdiende wel een veer
lauwersoog-eten-5

En we hadden zelfs noten
lauwersoog-eten-6

met sinaasappel in blaasjeswier gemarineerd
lauwersoog-eten-7

Aan zo’n voedselbank heb je toch veel meer dan aan een zandbank?
Ik ga meteen, de regionale omroepen waarschuwen dat het eten al op straat ligt, ze hoeven niets in te zamelen voor kerst maar een bus (of meer) inzetten alle mensen er in proppen, en ze dan een leuk dagje op de echte voedselbank gunnen.

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op De voedselbank van Lauwersoog

  1. Je blogje doet me weer even waarderen dat ik mijn voedsel voor het uitkiezen heb ……… en eigenlijk moet ik me schamen dat ik daarbij zo streng op de houdbaarheidsdatum let.

  2. Rob Alberts zegt:

    Je moet er wel oog voor willen hebben.

    Maar je foto’s en blog zijn weer duidelijk.

    Vriendelijke groet,

  3. Appelvrouw zegt:

    Henk,
    Ik heb gelukkig ook de keuze te eten wat ik zelf wil (verdraag). En ik zal op van alles bezuinigen om goed te blijven eten, liever eet ik minder en kwaliteit, dan alleen maar vulling.
    Maar als je nou helemaal geen keuze hebt, dan gaat het wel om de vulling.
    Het lijkt me echt erg als je geen geld hebt voor eten, dat heb ik nooit meegemaakt, kreeg als kind wel altijd te weinig, maar dat heb ik later wel weer ingehaald.

  4. Appelvrouw zegt:

    Rob, dat zie je toch zo? ๐Ÿ™‚
    Ik eet er goed van.

  5. broekstukken zegt:

    Zandbank, mosselbank en voedselbank. Logisch. Mij trekt dat bolletjesbrood wel.

  6. het is je weer gelukt een creatieve maaltijd te serveren ๐Ÿ™‚

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Martin,
    Als het er de volgende keer weer ligt zal ik een stuk voor je bewaren

    @ Kitty,
    Niet te ingewikkeld, dan lukt het altijd ๐Ÿ™‚

  8. Suskeblogt zegt:

    zo’n eenvoudige doch voedzame maaltijd krijg ik nooit in de op mijn blog beruchte frituur.

  9. Lehti Paul zegt:

    prachtig in woord en beeld gebracht. Hier te lang niet geweest. De modder in huis (van later datum) is herkenbaar. Al krijg je mij met geen stok de sportschool in ๐Ÿ™‚

Geef een reactie

