Wat bezielt je?

Je kunt wel een foto van jezelf sturen, maar wie ben jij?
Ik wil je binnenkant zien.
Wie ben jij?
Wat bezielt je.
Toon me je ware gezicht.
wat bezielt je

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Wat bezielt je?

  1. knutselsmurf zegt:

    Ik denk dat de meeste mensen niet weten wat hun binnenkant is. Is dat die doos met geheimen die ze onder hun bed bewaren ?

  2. Rob Alberts zegt:

    Ik heb graag even oogcontact.
    Zijn de ogen de ingang naar de ziel?

    Vriendelijke groet,

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Knutselsmurf,
    Ik heb wel eens de indruk dat er teveel gezanikt wordt over de binnenkant.
    Soms is er niet meer dan wat je ziet. En dat moet ook genoeg zijn. Al dat gewroet om te weten wie je bent, wat je wilt, dat is soms veel te gekunsteld. Het komt, of het komt niet, vind ik.
    Je kunt ook te ingewikkeld gaan leven door te menen dat iemand meer is dan wat je ziet. Of onzeker worden omdat iemand zegt: wie ben jij.
    Mij maakt het in ieder geval wel onzeker. Want vandaag ben ik zus, en morgen zo.

    @ Rob,
    Nee, de ogen zijn niet de ingang tot de ziel. Wat je ziet is wat je voelt, chemie.
    En die komt niet uit de ziel maar uit de stof die we zijn
    (is mijn persoonlijke mening).

  4. Suskeblogt zegt:

    Wie toont er wel zijn of haar ware gezicht ?

  5. Fenny zegt:

    Ik heb vele gezichten en een ander mag invullen wat hij/zij er bij voelt of denkt.

  6. Met een endoscoop kan je maar liefst tot in de maag kijken maar ik vraag me af of je dat wel bedoelt. Doorgaans heeft men bij mij genoeg aan de ogen om te zien hoe bij mij de wind waait

  7. Corja zegt:

    Toon me je ware gezicht, een koan. Onoplosbaar, tot je die flits van inzicht krijgt. Dan is alles opgelost; letterlijk en figuurlijk. Je maakt je dan nergens meer druk om. Voor weinigen weggelegd.

  8. knutselsmurf zegt:

    Appelvrouw :
    Het antwoord op de vraag is : N.V.T.
    Alle dingen die je hebt meegemaakt staan al voor de hele wereld te lezen op internet. Je leeft min of meer binnenstebuiten.
    Ik zou zeggen : blijf uit de buurt van amateurpsychiaters, want daar heb je niks aan.

  9. broekstukken zegt:

    Wat wil je zijn? Wat wil je in zijn algemeenheid? Als dat een beetje lukt is het al mooi. Ach zo simpel is het ook weer niet, er zijn allerlei dingen die gemaakt hebben wie we zijn. Dingen die in de weg kunnen zitten en soms onsnappelijk. En er zijn ook wel dingen die niet aan de oppervlakte liggen en positieve of nadelige invloed hebben op hoe je handelt. Toch voel ik me een stuk beter nu ik de vragen daarover weer naar de achtergrond heb verhuisd. Misschien gaan de dozen waar ze inzitten wel weer eens open. Want soms is het wroeten in jezelf toch ook leerzaam, nuttig e.d.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Suske,
    Denk je dat mensen maar een gezicht hebben?

    @ Fenny,
    Het lijkt me ook dat een mens iet consistent kan zijn.
    Ik niet in ieder geval bij de ene mens ben ik zus en bij de ander zo.
    Zelfs mijn stem klinkt soms anders 🙂

    @ Henk,
    Ja ja, zo’n onderzoek heb ik eens gehad, op zoek naar de verschijnselen van coeliakie.
    Je mocht dan op een monitor meekijken, ik durf dat niet, griezel van die werkelijkheid in me.
    ManB was er ook bij, die vond het prachtig, techniek he, hoe is het mogelijk dat zo’n klein slangetje…
    voor mij was het een kilometer dikke slang! Helemaal niet klein.
    Maar inderdaad die binnenkant is iets te concreet.
    Bij mij zijn het mijn mondhoeken waaraan je kunt zien hoe mijn wind waait.

    @ Corja,
    Wat?
    Zijn dit hogere sferen?
    Daar pas ik niet in 🙂

    @ Knutselsmurf,
    of alles wat ik heb meegemaakt ook zegt wie ik ben zou ik niet weten.
    Het heeft wel meegespeeld in hoe ik ben.
    Maar hoe ik denk, wat iets met me doet, dat laat ik niet altijd zien. En ik schrijf er pas over als het voor mij veilig is, niet als ik me kwetsbaar voel.
    Er over schrijven is een betrekkelijke veilige modus, ik bepaal daarin hoe ver ik ga, ook wat gevoel betreft. Op internet, hier op het blog in ieder geval, krijg je weinig weerwoord, en krijg je weinig andere inzichten, dus is het veilig. In een een op een contact loop je meer risico persoonlijker te worden, en dus meer naar binnen te moeten door een bepaalde vraag. Zulke vragen krijg je op internet niet.

    @ Martin,
    Wat een mens wil hoeft hij niet altijd na te streven.
    Een jochie in Afrika kan lang dromen van een beroemd voetballer te worden.
    Hij heeft weinig anders om over te dromen.
    Mijn dromen gaan over onhaalbare keuzes laat ik niet toe omdat het me frustreert als het niet waargemaakt kan worden.
    Dus droom ik over wat wel ik wel kan, zonder de wil daarbij te hoeven gebruiken.
    Leven in rust, geen opgelegde verplichtingen die ik niet aankan.
    Lekker sporten, genieten van mijn lijf, van mijn leven.
    Hoe?
    Zoals het komt, zonder iets na te streven.

    Dat wroeten kan wel nuttig zijn maar sommige wroeteraars zijn zo moeilijk in de omgang, die make het of zweverig, of veel te zwaar.
    Bij mij ontstaat het echter vanzelf, ineens krijg ik dan inzichten, soms door er over te praten, soms door antwoorden over de logica.
    En als ik dat dan rustig aan uit of in laat werken, dan moet ik eigenlijk geen andere vragen meer krijgen over wat ik wil, dan is het alsof ik sprongetjes oversla en er steekjes vallen.

  11. Hillechien Prins zegt:

    Zo die kwam even binnen zeg

  12. Van de binnenkant zou je een roentgenfoto kunnen maken maar dat bedoel je waarschijnlijk niet.;)

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Hillechien,
    och, soms is mijn muur dik genoeg.

    @ Kitty,
    Dat wordt inderdaad niet bedoelt.
    Maar ik ken mezelf niet dus altijd lastig een antwoord op zo’n vraag te vinden.

Geef een reactie

