Eerst goed eten

Terwijl ik mijn gereedschap klaar leg voor een nieuwe leven schiet me weer een lied te binnen wat ik vroeger op de accordeon speelde als ik bang was (zie onderaan de tekst). Niet dat de tekst me iets zei, net zoals dat de heer mijn herder was, dan zag ik een schaapsherder maar voelde me nooit een schaap. Zo wist ik als kind niet wat de toekomst was, maar de laatste regel over rustig en kalme moed gaven me werkelijk moed.
Heden ten dage lees ik al die teksten anders.
Het is pure meditatie!
Ik ben zelf de Vader, de God en mijn Heilige geest.
Eigenlijk hebben we geen enkel ander boek meer nodig om te weten hoe we voor onszelf moeten zorgen.
Vandaar dus al dat gereedschap.
gereedschap
Ik ga gaten boren in mijn ziel om al het vuil er uit te laten stromen en frisse lucht en licht er weer in.
Ik kan niet meer wachten!
Maar het moet,
eerst de rollade braden die ik morgen met vriend GM op ga peuzelen als we een mooi picknickplekje hebben gevonden.
Een mens moet eerst goed eten voor hij grote stappen gaat zetten.
rollade

WAT DE TOEKOMST BRENGEN MOGE:

Wat de toekomst brengen moge,
mij geleidt des Heren hand;
moedig sla ik dus de ogen
naar het onbekende land.
Leer mij volgen zonder vragen;
Vader, wat Gij doet is goed!
Leer mij slechts het heden dragen
met een rustig, kalme moed!


GOED ETEN

.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Eerst goed eten

  1. Rob Alberts zegt:

    Succes!

    Het gereedschap ziet er goed ingewerkt uit.
    Dat belooft wat voor het resultaat.

    Vriendelijke groet,

  2. Aad Verbaast zegt:

    Goed voedsel verhoogt de stamina.
    Dat zou zomaar een oud Fries spreekwoord kunnen zijn..

  3. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Het gereedschap is lange tijd niet gebruikt, volgens mij.

    @ Aad,
    Ah, Stamina, dat heb ik opgezocht, en vond een filmpje daarover.
    De link staat odneraan mijn logje.
    Het is helemaal niet Fries, Friezen zijn veel nuchterder.

  4. De boor is wel een oudje. Valt niet mee om daarmee een taaie ziel te doorboren. Een accuboor kost tegenwoordig weinig en als ik dan toch mijn ziel zou louteren dan graag ergens op een rustig plekje ……… een ongerept stukje natuur bijv.

  5. Suskeblogt zegt:

    Dit doet mij denken aan de tijd dat mijn zoon nog klein was en we bij mensen aanklopten waar boven op de voordeur stond “de heer is mijn herder” en zoon droogweg zei dat dit niet kon ! Zie hem daar al lopen over straat met zijn schapen !”

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Maar deze handboor gebruikt geen stroom. Ik wil namelijk van het stroom af, geen elektrische fiets, geen elektrische boor, geen elektrische heggenschaar en geen elektrische wekker.
    Of deze dan door de ziel komt maakt weinig uit.
    Mooi dat je voor je ziel ongerepte natuur zoekt. Is dat hier in Nederland nog?
    Morgen ga ik met vriend GM naar een stukje Groningse vlakte, misschien dat de ziel niet doorboort hoeft te worden, dat is misschien toch wat rigoureus.

  7. Appelvrouw zegt:

    Suske,
    Kinderen kunnen fijne nuchtere opmerkingen maken.
    Maar tegenwoordig zie je toch echt schaapsherders met hun kudde over straat gaan.

  8. Fenny zegt:

    Het is een mooie dag vandaag op er op uit te gaan, misschien zie je de herder wel voorbijlopen. Met twee rollades zit je goed mocht er iemand aanschuiven.

  9. Appelvrouw zegt:

    Fenny,
    Ik lag tussen de schapen, op de dijk boven in Groningen.

  10. Als je gaten in je voetzolen boort en een blazende föhn (haardroger) in je mond steekt, dan kan je over water zweefwandelen, wist je dat? 🙂

  11. Appelvrouw zegt:

    Evy,
    Nee dat wist ik niet. Jammer, vanmiddag was ik een eindje van de zee af.

Geef een reactie

