Over het paard getild

blank
Net toen ik voorover gelegen op het terras het laatste onkruidsprietje wilde verwijderen hoorde ik een vreemd geluid.
Galak, galak, galak (met de nadruk op de laatste a), het klonk een beetje als: galop galop.
galak1
Voor ik het onkruidsprietje kon plukken werd ik omhoog gehesen.
Veel te verbaasd om iets te zeggen onderging ik de handgrepen om mijn lijf.
Kordaat werd ik over een paard getild.
Galak, galak, galak, hoorde ik onder me.
Het bewoog wiegend van voren naar achteren. Galak, galak, galak.
Het duurde een hele tijd.
galak2
De wind woei zachtjes door mijn haren en het langzame ritme bracht me in vervoering.
G a- l á k g a- l á k ga- l á k, ging de adem van de man achter me.
Van de wereld had ik geen weet meer.
Ik zweefde in de draaimolen en maakte verrukte geluidjes die werden opgevoerd in de achtbaan tot luid gekreun.
Het ritme werd opgevoerd, Galak, galak, galak.
Voor ik het wist verloor ik mijn evenwicht en vielen we in het water.
In zijn mond hing een vis.
“Eet met mij”, sprak hij met volle mond,
en ik hing aan zijn lippen.
Hij nam me mee naar een krotje waar de druiven rond het raam groeiden en stopte er een paar in mijn mond.
Hij waste mijn voeten,
en mijn haren met zoveel zorg dat ik hem vertrouwde.
Ik ga me aan je geven, zei ik woordeloos.
Zijn handen waren het denkbeeldige steuntje in de rug.
Maar voor ik me helemaal gaf
tilde hij me weer over zijn paard.
Galak, galak, galak, genoot ik na van het rustige ritme.
Het grassprietje stond er nog.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Over het paard getild

  1. Apiedapie zegt:

    Tja, da’s een man die dus niet van wanten weet. Geen idee waarom hij weer zo nodig op dat paard moest. Goed dat het grassprietje in ieder geval nog wel stond.

  2. Appelvrouw zegt:

    Maar Apie, de slimste man laat een vrouw nog wat verlangen en dan hoeft hij zelf zijn wanten niet te gebruiken.

  3. Suskeblogt zegt:

    Een slimme man doet een vrouw niet verlangen, want anders gaat ze er met een ander vandoor.

  4. Was dat nou die prins op het (witte) paard?

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Suske,
    Misschien zijn er zulke vrouwen. Maar als een man mij doet verlangen ben ik op hem gericht en ga ik niet naar een ander, dat heeft niet hetzelfde effect.

    @ Beeldspreker,
    Dat I S hem 🙂 Het paard hoeft niet wit te zijn, als hij maar rijdt.

  6. Gezien jou ervaringen denk ik dat het laatste grassprietje door jou nog niet is geplukt. Pluk de dag …….. en de sprietjes 🙂

  7. @Appelvrouw, zou al tevreden zijn met het paard (welke kleur dan ook) die prins, die mag je houden. Heb m’n buik vol van prinsen.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ohzeker staat dat grassprietje er nog, stel je voor dat hij weer eens langs komt hobbelen.
    En dan wil ik geen sprietjes plukken maar inderdaad de dag.

    @ Beeldspreker,
    Als ik nu eens zal proberen dat paard te veroveren, dan krijg jij die en hou ik de prins, zo af en toe, want dagelijks leven met een prins durf ik ook niet aan.

  9. @Appelvrouw, dat lijkt me een goede deal!

  10. … en als ik een prins vind (met of zonder paard) dan stuur ik hem aan je door!

  11. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker,
    Ik hou niet van afdankertjes 🙂

  12. @Appelvrouw, het is geen afdankertje, want ongebruikt, gewoon direct doorgestuurd 😉

  13. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker, ongebruikt? Dan moet ik hem dus nog van alles leren 😦
    Maar dat gaat misschien sneller dan herprogrammeren.

  14. @Appelvrouw, herprogammeren van een Prins is onbegonnen werk. Mijn moeder zei altijd als je een man/prins wil veranderen moet je bij z’n overgrootmoeder beginnen.

  15. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker,
    dat is échte wijsheid.

Geef een reactie

