Ik heb de Kilimanjaro beklommen

Deze Kilimanjaro heb ik beklommen.
Kampeermaand Krpswld-Berg beklommen-01
Nee, het is de hoogste kilimanjaro niet maar voor mij was dit tenminste haalbaar.

Apetrots ben ik dat ik bovenop die berg geweest ben en dit als uitzicht had.
Kampeermaand Krpswld-Berg beklommen-02

Waar het is?
Ergens in Drenthe.
Hier de paddestoel.
Kampeermaand Krpswld-berg beklommen-03-op deze plek

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Ik heb de Kilimanjaro beklommen

  1. Rob Alberts zegt:

    Geen eeuwige sneeuw op jouw Kilimanjaro,
    maar wel eeuwige roem voor jou.

    Leuk blog!

    Binnenkort schrijf ik weer meer over de Tanzaniaanse Kilimanjaro.

    Vriendelijke groet,

  2. King Billy zegt:

    Nou ja, een een verre nazaat, die aan de wandel is gegaan,’s winters sneeuw erop en niemand zal het in z’n kop halen om van de top van de Kilimanjaro sleetje te gaan rijden.

  3. Net zoals het na licht altijd donker wordt krijg je na een zware beklimming van een hoge berg een comfortabele afdaling

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Na zo’n overwinning ben ik bereid mezelf op een voetstuk te plaatsen.
    Maar de Kardingerberg staat ook nog op mijn verlanglijstje, en die is wat hoger.
    Ik kijk uit naar jouw berg.

    @ King,
    Sleetje rijdend omhoog getrokken worden naar de top lijkt me ook wel fijn.

    @ Henk,
    Dat is persoonlijk 🙂
    Afdalen is veel zwaarder voor knieën, heupen en enkels dan omhoog klimmen.

  5. Rob Alberts zegt:

    Met het lopen van het trekvogelpad richting Arnhem herkende ik opeens de omschrijving van het derde deel van de trilogie Ciske de Rat van Piet Bakker. Hij beschrijft daarbij hoe Ciske bij Wageningen de Duitsers met tegenhouden tijdens de Tweede Wereld Oorlog.
    In het Utrechtse Landschap langzaam stijgend tot aan de bossen bij Wageningen. Opeens sta je dan op de top van de Wageningse Berg en kijk je vanuit de hoogte op het rivierenlandschap uit.
    Een prachtige meerdaagse wandeling met allemaal verschillende landschappen en vergezichten.

    De uitkijk over het rivierenlandschap en het uitzicht op de kleine binnenvaartschepen onder je in de meanderende rivier heeft indruk op mij gemaakt.
    Uitrustend bij het monument heb ik van alles zitten overdenken.

    Dit soort wandelingen maak ik al een tijdje niet meer. Maar zitten geworteld in mijn geheugen.

    Nu laat ik mijn fiets nakijken om in dezelfde omgeving rond te fietsen.

    Vriendelijke groet,

  6. Suskeblogt zegt:

    De mol was niet thuis ?

  7. Pingback: Op een voetstuk | Appelvrouw

  8. heb je goed gedaan! door platheid van de rest zie je alles goed! Kan het een grafheuvel zijn geweest?

  9. Appelvrouw zegt:

    Suske,
    De mol was elders aan het graven.

    Kitty,
    Inmiddels geinformeerd door een kenner:
    het is de Kymmelsberg, ofwel een zandheuvel.

  10. Vogel-vrij zegt:

    Schipborg?
    Onderaan de heuvel ben ik met een bekende van je in een kajak geklauterd, en zij we naar Groningen gepeddeld. Een bijzondere tocht; het Louisiana van de lage landen…

  11. Appelvrouw zegt:

    Vogel-vrij,
    Oh dat is leuk avontuurlijk, kan me voorstellen dat dat bijzonder was.
    Als ik nog avontuurlijk was en geen last van mijn heup zou ik het ook wel eens willen.
    Maar ik durf dat niet.

Geef een reactie

