Vakantiefoto’s part 4-Leinwijk en Wolfsbarge

Ze liggen naast elkaar; Natuurgebied Leinwijk en Wolfsbarge, alleen een kleine vaart er tussen waar wat scheepjes aangemeerd liggen.
Ik ging er verschillende keren naar beide gebieden, soms alleen met de broekzakcamera.

Dit is Leinwijk.
Kampeermaand Krpswld-Leinwijk-01- bord

Ik kampeerde er recht tegenover, daarom kon ik af en toe iets verder dan het sanitair steppen,
vooral in de avond voor de nodige beweging.
Dit is vanaf de uitkijktoren die ik ook nog beklommen heb.
Kampeermaand Krpswld-Leinwijk-02- avond

Gak & Gak.
Kampeermaand Krpswld-Leinwijk-03-ganzen

Schutkleurige geiten en bokken.
Kampeermaand Krpswld-Leinwijk-03-vretende geiten

De Jacobskruiskruidrups,
ze waren er in grote getale, zoals de bloemen als de rupsen.
Kampeermaand Krpswld-Leinwijk-05-Jacobskruiskruidrups

Dit is Wolfsbarge.
Ik voelde me behoorlijk gefopt!
Kampeermaand Krpswld-Wolfsbarge-01-einde fietspad

En dit weet ik niet meer, is het Leinwijck of Wolfsbarge, maar de afstand is dan ook maximaal 200 meter.
Ik weet wel dat het een zoet plaatje is, eigenlijk niks voor mij, ik hou n iet van water, en niet van in de zon kijken, en nog minder van romantiek, en melancholisch word ik ook niet van het kijken naar een ondergaande zon.
Maar misschien vinden jullie het wel leuk. Soms moet je ook wat voor een ander doen…
Kampeermaand Krpswld-Leinwijk-Wolfsbarge--zonsondergang

Dit bericht werd geplaatst in Uit in Eigen Land en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Vakantiefoto’s part 4-Leinwijk en Wolfsbarge

  1. Rob Alberts zegt:

    Kikkoman als sponsor?
    Dat is toch de Japanse sojasausfabrikant?

    Vragende groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob, Kikkoman fabriek staat gewoon in (Hoogezand) Sappemeer, dat is vlakbij, en als je het mij vraagt smaakt die kikkomansojasaus vies.
    Misschien heeft Kikkoman het bord alleen gemaakt/betaald.

  3. JC zegt:

    Wat een prachtige foto, vooral die van de windmolen in het groen! Super!

  4. Fenny zegt:

    Schilderachtige plaatjes, heel mooi!

  5. Rob Alberts zegt:

    Ik ga het etiket van Kikkoman eens bekijken. Misschien zit er alleen aardappelzetmeel in i.p.v. soja.
    Je houdt ook niet van miso-producten?
    Vriendelijke groet,

  6. broekstukken zegt:

    De bordenmaffia tegekomen. Als er ergens een rusp of kikker zit heet het natuurgebied en daar hoort dan een flink bord bij voor de bezoeker die he anders niet zou zien. Dan nog een bord bij de oudste boom van het gebied, ook bij de trimbaan een stuk of tien borden, etc etc. Zou je twintig jaar geleden zijn begonnen met tekstschrijven gecombineerd met borden in soorten en maten dan was je nu binnen.

  7. Ik ga helemaal voor de windmolen Appelvrouw. Het grappige is dat er beweging in lijkt te zitten terwijl dat niet zo is

  8. Appelvrouw zegt:

    @ JC,
    Dankje, is ingezoomd en daardoor lijkt het of de bomen door de molen groeien.

    @ Fenny,
    En zo dichtbij huis, voor mij 23 km fietsen als ik door de westerbroekstermadepolder ga.

    @ Rob,
    Eerder luste ik wel misosoep en maakte het vaak, met zeewier, ook zo lekker.
    Maar miso is soja en ik eet geen soja, is slecht voor de wereld, en voor mij.
    Anti vleeseters willen daar de waarheid liever niet over horen.
    Maar mijn mening is dat soja net zo slecht voor de wereld is als vlees.
    Daarom eet ik vlees, en geen soja

    @ Martin,
    Mij valt reclame doorgaans niet eens op. Als Rob er niets over gezegd had was het me niet eens opgevallen.
    Jammer dat ik te laat ben 😦

    @ Henk,
    Ik vind hem ook het mooist. De molen draaide trouwens wel op de wind.
    Maar op de foto zie je zo’n beweging doorgaans alleen met een goed verbeeldingsvermogen 🙂

  9. Rob Alberts zegt:

    @Appelvrouw, met dier eten ben ik gestopt. Sojaproducten vind ik erg lekker. Al ben ik het helemaal met je eens dat in Nederland geen soja gegeten dient te worden.
    Zo zou ik ook geen zuivelproducten moeten eten. Maar dat zit ook nog teveel in mijn systeem.

    Bij zeewier vraag ik mij af of daar niet teveel zware metalen in terecht zijn gekomen met onze vervuilde zeeen. Maar iziki met uien en tamari blijf ik een lekkernij vinden.

    Smakelijke groet,

  10. Appelvrouw zegt:

    Rob, ken je de website over de vegetarische instinkers?
    Hoeveel vlees wordt er nog gegeten door vegetariërs?
    Ik ben zelf dol op vis, en kip (maar niet die uit de supermarkt). Liever minder en kwaliteit dan meer voor de vulling.
    Als je alles weet kun je niets meer eten maar toch ben ik er 55 mee geworden. En dat is al heel wat, want ik toen ik zo rond mijn 30e was, en mijn handicap volgens mij op zijn hoogtepunt, besloot ik dat niet ouder dan 50 te willen worden. Maar ja, dan had ik er iets aan moeten doen, en daar was de tijd toen niet voor.

  11. Rob Alberts zegt:

    @Appelvrouw, ooit leefde ik op dieet nummer 7 van de makroidioten. Nu ben ik flexibel, maar ontloop ik dier in mijn eten.
    Vis heb ik nooit leren eten, daar heb ik dus ook geen smaakgevoel bij.

    Bij mijn inkopen ben ik redelijk principieel, te gast bij anderen eet ik gewoon mee.
    Of ik in de instinkers trap, verborgen achter toevoegingen waarschijnlijk wel.

    Vriendelijke groet,

  12. Appelvrouw zegt:

    Rob, ook ik heb een tijd makrobiotisch gegeten, best lekker maar vooral handig als je vrienden dat ook doen, en je nieuwe liefde…
    Dus dat hield ik niet vol.
    Wel handig als je als gast wel gewoon mee eet. Dat doe ik niet. Krijg van zoveel eten maagklachten of extra vermoeidheid dat ik liever niet meer bij anderen eet. Dat is dan wel lastig als je ergens logeert waar meer mensen zijn want ik logeer toch wel af en toe. En ga wel eens eten met een vriend. Dat geeft dan wel lastige momenten want: dat gaat niet en dat kan niet.
    Ik voel me dan vaak spelbreker en “ongezellig”. Maar als kind al was ik kieskeurig, had toen alleen niets te kiezen, want er was zo weinig eten dat je wel at, ook al was et nog zo smerig.
    Mijn vader heeft wel eens bovenop me gezeten en de soep in me scheppend. Slikken of stikken.
    Meerdere nare ervaringen met het gore eten van mijn moeder.
    Alleen nu weet ik dat ik veel dingen niet verdraag (zoals de meeste granen, en scherpe kruiden en knoflook= scherp).

    Hier de site van de instinkers, voor als je dat interessant vindt.
    http://www.vegetariers.nl/bewust/veelgestelde-vragen/vegetarische-instinkers

  13. Rob Alberts zegt:

    Mijn eten geeft mij geen problemen. Ik eet teveel en ben te dik. Maar ik kan van alles eten.
    Jouw handicap is vooral voor jou lastig! Jouw omgeving moet gewoon respecteren wat jij nodig hebt.
    Dank voor de lijst met instinkers. Sommige kende ik, andere zijn weer verrassend en nieuw voor mij.

    Te scherp kan ik ook niet meer eten. Maar knoflook eet ik weer wel heel veel.

    Vriendelijke groet,

  14. ik houd er wel van, die ondergaande zon. en dan de kleuren in de lucht die verschijnen 🙂

  15. Apiedapie zegt:

    Wat zijn in hemelsnaam landgeiten? Heb je ook watergeiten? Luchtgeiten? Toch eens opletten de volgende keer.

  16. Rob Alberts zegt:

    Waterkonijnen zijn ook veel voorkomende dieren langs de waterkant van natuurterreinen.
    Landgeiten hebben ook een historische achtergrond.
    Misschien dat je als jonge onoplettende vlegel onbekend bent met deze diersoort in deze omgeving?
    Appelvrouw verdient toch iets meer respect.
    Vriendelijke groet,

  17. Apiedapie zegt:

    Het was slechts een vraag, ik ben uiteraard onbekend met die diersoort, anders zou ik het niet vragen.
    Ik zie niet dat ik geen of te weinig respect voor Appelvrouw heb getoond. Het is een vraag naar aanleiding van een bordje, dat zij neem ik aan niet gemaakt heeft, maar gefotografeerd, en ik neem haar dat niet kwalijk, toch? Als die indruk is gewekt, dan mijn excuses, en beschouw de vraag en reactie s.v.p. bij deze ingetrokken (zelf kan ik hem niet wissen).

  18. Rob Alberts zegt:

    We zullen afwachten wat Appelvrouw doet met onze discussie.

    Vriendelijke groet,

  19. Apiedapie zegt:

    Ja, ik ben erg benieuwd. Misschien word ze wel keiboos. Zou onterecht zijn, maar je weet maar nooit. Ik heb er wel van geleerd geen vragen meer te stellen, maar gewoon te doen alsof ik alles weet. Veel veiliger.

  20. Rob Alberts zegt:

    Ook al schrijf ik veel, feitelijk weet ik niets, maar dan ook helemaal niets.

    Ik heb daar zelfs voor geleerd om van alles, niets, maar dan ook niets te weten.

    Vriendelijke groet,

  21. Appelvrouw zegt:

    Apiedapie, Goeie vraag! Wat zijn landgeiten. (Je reactie hoeft dus niet gewist).
    Heel, heel vroeger had je ook zeilgeiten, en dropgeiten (de bekende droplul stamt daar nog vanaf). Tegenwoordig zie je vaker hobbygeiten, Vlaamsegeiten (zelf vind ik ze meer lijken op euh… ja, dat woord wil ik niet gebruiken maar ze hangen een bepaalde religie aan, dragen een baard) nog meer heb je sik en lik geiten, maar de meest beroemde is de mekkergeit 🙂

  22. Apiedapie zegt:

    Dank je wel, zo lief dat mijn reactie mag blijven staan. Kan ik hem zo af en toe nogeens overlezen. Ik weet helemaal niets van biologie, dat blijkt maar weer. Zo’n likgeit, waar kan je die kopen?

  23. Rob Alberts zegt:

    @Apiedapie, ooit stond ik model voor deze geit: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/2178231/2008/12/05/Boskoopse-geit-nu-ook-te-zien-in-Velp.dhtml
    In Boskoop woonde ik. In Velp woonde ik nooit. Maar in Arnhem ben ik geboren.
    Vriendelijke groet,

  24. Apiedapie zegt:

    Mooi geitje, Rob. Jij stond er model voor? Staart, poten of hoorntjes?

    Boskoop ken ik goed. Velp en Arnhem nooit geweest.

  25. Rob Alberts zegt:

    Ooit was ik zelf een Boskoopse Geit.
    Natuurlijke heb ik toen ook een krooskopje gehaald.
    Tradities zijn er om in stand gehouden te worden.
    Vriendelijke groet,

Geef een reactie

