Oh jhee

Uche ucg, Trrrompetttttrrrrrrr.
Misschien is de mevrouw aan de andere kant van de bossage ziek, ze hoest en snuit heel erg vaak. Haar hoest is zelfs zo erg dat ik longontsteking vermoed, alleen die snuitende trompetter er achteraan doet me weer denken aan een verkoudheid.
Af en toe kan ik wat zien bewegen tussen de struiken, iets modderigs zeg maar, sjokkend en dan neerploffend op een stoel die protesterend kraakt, of in ieder geval dat verbeeld ik me.
Na een paar dagen zie ik het al helemaal voor me hoe het er aan toe gaat:
sjok sjok plof kraak uche uche trrrompetttttttrrrrrr.
En natuurlijk kucht ze met haar mond open, niks geen bescheidenheid, en de tong een stukje naar buiten waarna de zakdoek, die onder haar oksel verborgen zat, tevoorschijn wordt gehaald en ze een schoon hoekje zoekt en met veel bombarie, letterlijk als een olifant, haar neus snuit, wellicht bekijkt ze ook grondig wat ze geproduceerd heeft.
Wat ben ik blij dat er nog bosjes tussen zitten, al houden die geen geluid tegen.
Ze praat alsmaar. Ik weet niet tegen wie, is er iemand bij haar? ik kan het niet zien.
Soms kan ik letterlijk verstaan wat ze zegt want ze heeft geen zachte stem.
En ze belt iedere ochtend en valt meteen met de deur in huis: “met mij, warm he. Ik kan d’r helemaal niet tegen.” En dan klaagt ze een poosje over de warmte en haar gesteldheid.
De volgende die ze belt krijgt precies hetzelfde verhaal te horen.
Als iedereen “met mij” zegt, wordt het wel lastig al die mijs uit elkaar te houden.
Bj het sanitair had ik de eerste dagen niemand gezien. Maar gisteren was het eindelijk zo ver.
Een man kwam van het veld en begroette mijn “goedemiddag” met: “sta jij op dat achterste veldje?”
“Ja,” antwoordde ik.
“oh jhee,”was zijn commentaar en draaide zich snel weer om.
Oh jhee? Dat spookt nu door mijn hoofd.
Wat heb ik misdaan?
Ik ben stil, het enige geluid is de rits van de zij flappen van de voortent die ik zo heel af en toe in de avond dichtdoe maar niet eens altijd, de voordeur blijft altijd open, zelfs van de caravan dus ik sla niet met deuren. Praat met niemand, en heb (nog) geen vreemde man(nen) op bezoek gehad, vrouwen evenmin. Ik internet niet, hoest, en rochel niet, kuch zelfs niet. Heb niets te snuiten, bbq en rook nooit.
Wat betekent toch dat “oh jhee?”

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Oh jhee

  1. Rob Alberts zegt:

    Oh jhee
    Of Het Jouw Heerlijke Eigenste Echte lieve schoonmoeder is die regelmatig bij jou op bezoek
    komt?
    Een geweldig begin voor een toiletpraatje op een natuurcamping.

    Op een uitnodiging tot een bezoek gaat deze vreemde man graag in!

    Zonnige zomergroet,

  2. De arme vrouw is vast getergd door hooikoorts. Logisch dat je dan het buitenleven opzoekt voor de broodnodige pollen. Met enkel ‘oh jhee’ was deze meneer bij mij niet weggekomen Appelvrouw 🙂

  3. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Dan toch liever mijn schoonmoeder!
    Die brengt tenminste lekker fruit mee en is heel bescheiden, nooit nadrukkelijk aanwezig.

    @ Henk,
    oh, daar had ik nog niet aan gedacht, hooikoorts.
    En dat tussen alle graanvelden hier waar volop gedorst wordt.

    Die man was mij te snel af, ik kon hem moeilijk naar de heren wc volgen.
    En sommige dingen wil je misschien ook wel niet weten omdat je er neits aan kunt veranderen.
    Ik heb last van slaapabneu.

  4. Rob Alberts zegt:

    Ik krijg allerlei aanbieden van ecologisch verantwoorde thuisbezorgd fruit.

    Ik geef jou graag een ecologische fruitdoos kado.
    Zal ik het fruit bij jouw schoonmoeder laten bezorgen of mag ik hem zelf komen brengen?
    Ik zal mij dan stil en gedwee weer snel verwijderen.

    Vriendelijke groet,

  5. Dan snurk je dus 😦

  6. broekstukken zegt:

    De een hoest, de ander zegt Ojeeh en weer een ander luistert. Zo gaat op campings. Ik stond de laatste naast iemand die Dance-muziek draaide. Afschuwelijk. En daarna een elektronisch pompiepelepompom-spelleteje speelde en tussendoor de hemel verduisterde met het hoogstandje van 3000 jaar kookkunst, de barbeque.

  7. Rob Alberts zegt:

    Wandelend door een landschap zet ik in de avond mijn tentje op waar het uitkomt.
    ’s Morgens wakker met de vogels en de zon weer verder op pad.
    Nooit geen last van buren of andere ongein.

    Zonnige zomergroet,

  8. O jee omdat hij zich opeens realiseerde dat die caravan bezet was en niet leeg. En dat je alles gehoord hebt wat zij aan geluid produceerden 🙂

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Doe dat fruit maar naar de voedselbank.
    Ik heb geen zin in vreemde gasten 🙂

    Jouw manier van wandelen met je tent bagage op je nek, dat is niks voor mij.
    Vind het trouwens veel te eng om tussen de vossen, bunzingen en wilde zwijnen te slapen maar hoe moet je je goede bed meenemen? Ik slaap niet op een harde grond.

    @ Henk,
    Ja je hoeft niet zo luid op te zeggen dat ik ordinair geluid produceer 🙂
    Al minstens 20 jaar snurk ik alle campings wakker. En toen woog ik maar net 60 kilo.

    Maar ik weet er zelf niets van hoor, 20 jaar geleden klaagde ManB er over. Toen heb ik een zakje in mijn nachtshirt genaaid, voor een tennisbal.
    De bedoeling is dat je dan niet op je rug gaat liggen. Maar ik dus wel, ik sliep gewoon met die tennisbal op mijn rug.
    En dat is vreemd voor iemand die zelfs een haar onder 3 matrassen voelt.
    Maar het is wel een mooi excuus om lekker alleen te slapen in een eigen kamer (zolder).

    @ Martin,
    Waarom zouden mensen toch kiezen voor muziek op vakantie?
    Ik kies bewust voor kleine campings, maar zelfs daar komen mensen… heb ik gemerkt.

    @ Kitty,
    Ohjhee, zo had ik het nog niet gezien, dan valt het nog wel mee.

  10. Rob Alberts zegt:

    @Appelvrouw, dat lopen met een tent op mijn nek is van even terug. Dat lopen doe ik alleen, andere tochten maak ik graag samen.

    Jouw aantrekkingskracht op alles wat loopt, kruipt of vliegt mis ik.Misschien dat jouw gesnurk door alle dieren als een welkom groet wordt verstaan? De vossen, bunzingen en wilde zwijnen storen zich niet aan mij als ik slaap en blijven dan ook bij mij uit de buurt.

    Het dak van mijn tentje is een muskietengaasvenster. De sterren zijn bij droog weer mijn plafond. Maar ik begrijp dat jij bijna op het dak slaapt?

    Ik kijk uit naar je nieuwe blog!

    PS: zo’n vreemde gast ben ik niet, ik ben heel vredelievend ingesteld.

    Vriendelijke groet,

  11. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Misschien snurk ik wel beestachtig 🙂

    Ik ben soms echt bang in de avond (als ik buiten zit) als er vreselijke luide (loop) geluiden uit de struiken komen. Dan slaat mijn fantasie op hol, komt er een grote beer of aap uit het struikgewas, en natuurlijk wil ie me verslinden voor hij (nou ja… je weet wel, dat waar vrouwen over fantaseren)…
    Natuurlijk zijn het altijd mannetjes dieren die zo woest door het struikgewas stampen.
    Als mijn angst echt de overhand krijgt slaap ik met de caravandeur op slot, anders heb ik hem gewoon open staan voor de koele lucht. Een aap of beer kan toch niet door die smalle deuropening.
    Ik ben begonnen wat vakantiekiekjes te ordenen, maar het zijn er teveel, dus ik moet nog meer schiften, maar tijd genoeg, het gaat geloof ik eindelijk eens regenen! Hier doet het dat weinig.

  12. Rob Alberts zegt:

    Vakantiekiekjes: gerubriceerd naar angstaanjagend, bloeddorstig, curieus, dramatisch, enerverend, fantastisch, gevaarlijk, hilarisch, illuster, je begrijpt het al, mijn verwachtingen zijn groots.
    Vriendelijke groet,

  13. Appelvrouw zegt:

    Rob, ik zal je teleurstellen

  14. Rob Alberts zegt:

    Ik zal mijn lot manmoedig dragen!

Geef een reactie

