Borstlappen, zweetzuigers en inlegkruisjes

Om de uit de klauwen gewassen bedwants te verdelven heb ik mijn beddengoed op de hand gewassen, er is hier geen wasmachine, en de 2 was-services zijn gesloten dit jaargetij.
En zie, alle bedwantsen de lucht in.
beddegoed lucht

Daarna de naaimachine in de voortent en eindelijk eens iets creatiefs doen.
Maar dat ding maakt het geluid van een tractor uit het jaar 1970. Ik heb al gezocht hoe ik hem moet smeren in de hoop dat het dan beter ging, maar het is zo’n goedkope camping naaimachine van Singer, en die heeft geen eens smeeropties!
Om geen overlast te bezorgen kan ik pas aan de slag als de wind vanaf het andere veld mijn kant op komt. En dat was vandaag het geval.
Hoor ik ineens een mannenstem: “hier komt dus dat geluid vandaan” en zie meteen een oudere heel slanke gestalte in de deuropening van de voortent verschijnen.
Het is een knappe man, die heb ik op deze camping al veel meer gezien, het barst hier van de aantrekkelijke mannen. En ook de vrouwen (op mijn buurvrouw achter de bosjes na).
“Wat ben je aan het maken?” wil hij weten.
Ik voel me betrapt, weet niet wat erger is, schoonmoe of een vreemde man.
“borstlappen, zweetzuigers en inlegkruisjes”, antwoord ik naar waarheid.
Hij weet niet goed hoe hij kijken moet, misschien gelooft hij me niet of weet hij niet wat het is.
“De borstlappen zijn lapjes voor onder mijn borsten, in de bh, blijft die langer schoon.
Voor onder mijn oksels heb ik ook lappen, de zweetzuigers, dan hoef ik mijn kleren niet zo vaak te verschonen. En de inlegkruisjes spreken ook wel voor zich denk ik, dan kan ik de hele vakantie dezelfde onderbroek aanhouden.”
borstlap-zweetzuiger-inlegk
Terwijl ik het uitleg voel ik me opgelaten. Zo’n prachtige man, en die komt hier zomaar bij mij, natuurlijk niet om zulke vieze dingen aan te horen. Bij aantrekkelijkheid hoort schoonheid, reinheid. Die man wil natuurlijk niet horen dat ik net zoals zijn vrouw smerige kantjes heb.
Hij is dan ook snel weer verdwenen.
Maar ik had iets creatievers om handen moeten hebben, dan had ik hem hier wel wat langer aan de praat kunnen houden. Misschien morgen een leuk jurkje moet hoed voor mezelf gaan maken, van een oud laken…

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Borstlappen, zweetzuigers en inlegkruisjes

  1. knutselsmurf zegt:

    OK, dus als de verkoper van een tweedehands auto zegt dat de motor loopt als een naaimachientje, kun je beter doorlopen.

  2. Appelvrouw zegt:

    Knutselsmurf. Eerst vragen naar merk en serienr. Als t is als mijn pfaff thuis dan is ie oerdegelijk

  3. Rob Alberts zegt:

    Dat zo’n prachtige en aantrekkelijke man wegvlucht voor een slimme en praktisch ingestelde vrouw.
    Bij een ontmoeting zou ik nooit meer weg kunnen gaan.
    Al maakt het zachtroze van de foto me wel een heel klein beetje aan het twijfelen over een toekomst samen.
    Vriendelijke groet,

  4. Wederom smakelijk gelachen om een onsmakelijk verhaal 🙂

  5. Komt er eens een leuke man loeren, hang jij het beddengoed buiten. Wide hij geen inlegkruisje; kan handig zijn. :~

  6. Rob Alberts zegt:

    Appelvrouw is leuk, slim en handig. Maar wat doen al die beesten altijd om haar heen.
    Het nijvere en propere in de foto’s en blogs vind ik juist zeer aantrekkelijk!
    Zonnige zomergroet,

Geef een reactie

