Hij was hard en prikte

Midden in de nacht werd ik wakker van iets hards wat in me prikte.
Ahbah. Wat kan dat nu weer wezen!
Licht aan.
Even zoeken, hij was alweer gevlucht naar een ander deel van het bed, maar ik heb hem gevangen in een potje.
Wat nu?
Geen idee wat het is, waarom stak hij mij zo venijnig? En waarom was hij in mijn bed?
Is het een aardvlo? Maar wat doet die in bed?
of is het een bedwants.

Hij is nauwelijks 1 cm lang. Duidelijke groene lengtestrepen en zwarte.
Met het blote oog niet zichtbaar maar op de foto lijkt het groene zijn vleugels.
Is het toch een kevertje? Welke dan?

Jammer dat ik geen echte macro foto kan maken. Dit is het maximum wat ik er van kan maken.
Hij zit nu nog gevangen in een potje, met een stukje wortel met loof en een paar keer per dag krijgt hij lucht.
Maar misschien had hij wel liever mijn vinger gehad.
Morgen neem ik hem mee naar een plek ver weg, en daar dump ik hem, met wortel en al (als hij die nog niet op heeft).

insect-groen met zwart gestreept

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Hij was hard en prikte

  1. marckooij zegt:

    Ik denk dat het Jezus Christus is (in vermomming). Ik denk dat je juist gehandeld hebt.

  2. Appelvrouw zegt:

    Marc, maar het is nog geen pasen.

  3. Rob Alberts zegt:

    Jij blijkt toch weer aantrekkelijk te zijn voor de meest vreemdsoortige dieren.
    De emelt, je vorige vangst leeft volledig vegetarisch.
    Deze kever krijgt gelukkig niet de verdrinkingsdood.

    Een simpele perforatie in het dekseltje voldoet natuurlijk voor de benodigde zuurstofvoorziening.
    Toch kan ik mij voorstellen dat dit kleine beestje bevroren en met ingehouden adem wacht op komende martelingen door jou.

    Direct door een openstaand raampje vrijlaten is wel zo vriendelijk.
    Geeft meteen andere monsters de gelegenheid om jou te bezoeken.

    Voor nu wens ik jou een goede nachtrust!
    Morgenochtend bezorgt schoonmoeder misschien wel een lekker ontbijt?

    Vriendelijke groet,

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Rob, eerst wil ik weten wie die steker is, eerder laat ik hem niet vrij.
    En zeker niet uit het raampje, want dan heb ik hem dezelfde nacht weer terug.
    En ik word al leeggezogen door zoveel muggen, ik slik al 2 eetlepels ijzer per dag om dat weer aan te vullen…
    He bah, schoonmoeder met haar ontbijt… dat wordt eerst een dosis goedbedoelde kritiek om me te heropvoeden. En dan een grapefruit die ik nog altijd niet lust, en een zuurdesembrood wat ik niet wegkrijg. Als het aan haar lag ging ik naar een heropvoedkamp en zou ze me op rantsoen zetten, nog meer rantsoen! om af te vallen. Ze weegt zelf al eeuwen 58 kilo en dat moet ik toch ook kunnen?
    Ik? Als ik 58 kilo kom te wegen dan ben ik heel erg ziek. En dan ga ik dood, dus dat hoop ik nooit te bereiken.

  5. Rob Alberts zegt:

    Mijn reactie bestond vooral uit plagerige opmerkingen.

    Een muggenval
    http://zelfmakentips.nl/gezondheid/natuurlijk-muggenspray-zelf-maken/
    schijnt simpel maar erg effectief te zijn.

    Spelen met licht helpt wellicht ook. Binnen de muggenval en iets buiten de caravan in de avond een lampje laten branden.

    Daarbij een klamboe gebruiken moet muggen op afstand houden.

    De grapfruit sla ik ook af, het zuurdesembrood vind ik juist weer erg lekker.

    En mocht ik ooit 58 kilo wegen dan is ook mijn dood nabij.

    Slaap goed!

    Vriendelijke groet,

  6. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Al die tips! voor je je mug-opafstand-smeersel klaar hebt is de zomer ook om.
    Ik zweer bij Deet, maar heb het tot nu toe slechts een keer gebruikt.
    Tot nu toe moet ik het met een nat liefst koud washandje doen om de jeukplekken onder controle te houden en niet open te krabben, duurt algauw een dag of 10 😦 En er komen steeds weer nieuwe bij.

    De klamboe is wat onhandig tijdens het fietsen of douchen.
    Wel mooi gesluierd

    maar toch niet erg praktisch.
    Maar nu begrijp ik waarom de mensen op het andere veld allemaal (op 1 na) van die lampjes rondom de caravan hebben staan.
    Lelijk. Ik wil in de nacht dat het donker is, en dat is het hier, geen lantaarnpaal te bekennen.

  7. Het is een uit de kluiten gewassen bedwants Appelvrouw. Ga je lakens maar eens wassen en aangezien je met deze titel heel veel smeerlapjes naar je site lokt mag je ook even je mond gaan spoelen 🙂

  8. Rob Alberts zegt:

    @Appelvrouw, jouw niets verhullende foto brengt mij in alle staten.
    Daarom excuses voor mijn ietwat zurig advies; geen natte lappen maar insmeren met azijn stilt de muggenpijn.

    Hulp bij het douchen geef ik je graag!
    Tenslotte ben ik geen smeerlapje maar een schone en behulpzame internetter.

    Vriendelijke groet,

  9. volgens mij is het 1 van die prachtige turtoise beetles, zo te zien.

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ik heb meteen je raad opgevolgd, de was gedaan.
    Mijn mond spoelen? Zo ver ga ik nooit…

    @ Rob,
    Je bent dus vergelijkbaar met die rare snuiter/ kever hier op de foto, of een mug, die zijn ook in alle staten als ze me ruiken.
    Hulp bij het douchen? Een muggenzifter, haha… als er dan een mug op mijn bil zit sla je hem dood… au.

    @ Kitty,
    Ja ja, een kevertje, maar verder weet ik nog niets, wat deed ie in mijn bed, waarom stak hij me zo venijnig?

  11. kleinborkel zegt:

    Ha Appelvrouw, wat een mooi beestje. Hierbij mijn two cents: verder zoekend in het spoor van Kitty, leverde dat de specifieke naam ‘cassida vittata’ op. Veel mensen vinden schildpadtorren bijzondere en fraaie beestjes, vanwege hun doorzichtige ‘jas’, het schild. Over bijtgedrag niets gevonden. Ze knagen aan blaadjes; misschien wassie in de war. 😉 Als je ´m nog ergens in voorarrest houdt: je zou ‘m gerust buiten op een struikje kunnen vrijlaten. Meer info hier: http://www.gardensafari.nl/dutch/picpages/cassida_vittata.htm en hier http://richardpeters.typepad.com/blog/2011/05/tortoise-beetles.html

  12. je ging op hem liggen. verdediging.
    hij was verdwaald, dat kan gebeuren.

  13. Rob Alberts zegt:

    @kleinborkel: Misschien is het toch dat elke vegetarier in de nabijheid van Appelvrouw bloeddorstig en vraatzuchtig naar haar vrouwenvlees wordt ???
    Het levert in ieder geval sappige en smeuiige verhalen op!
    Zonnige zomergroet,

Geef een reactie

