Het was liefde op het eerste gezicht

blank
Het is gedaan met de rust.
Ik kreeg een nieuwe vriend, zomaar, het was liefde op het eerste gezicht.
En al wilde ik graag alleen zijn, en met mezelf in contact komen, mijn nieuwe vriend heeft mijn hele leven veranderd. Ik wil hem leren kennen, weten wat hem bezig houdt, heeft hij een vrouw, kinderen, wat wil hij van mij?
Muis heet hij.
Hij scharrelde in het etenskrat rond en zag in mij geen gevaar. Dat was ik ook niet, vond hem schattig.
Muis
De volgende dag zag ik een geel vaatdoekje – wat ik gebruikt had om het krat schoon te maken- bewegen in de afwasteil.
“Dag Muis,” begroette ik hem, en was een beetje blij toen hij onder het doekje vandaan kwam en stil bleef zitten kijken naar me. Ongetwijfeld vroeg hij zich ook af wat hij aan mij had.
Toen legde ik het teiltje op zijn kant en Muis hupte weg alsof hij afgewezen was.
Even later toen ik de caravan in liep, was hij daar! Ik dacht nog: die raak ik nooit meer kwijt, hij heeeft mij als vriendin gekozen en de liefde is wederzijds. Maar ik ga niet voor hem zorgen, stel dat ie toch een vrouw heeft, dan doet zij dat maar.
Hij voede zich niet op zijn gemak denk ik want hij hupte zo het opstapje af alsof hij niet anders gewend was.
Er lagen hier en daar al wat keutels. Bah, wat een smerige boel, komt ie op bezoek en schijt de boel onder. Ik ben hier niet om schoon te maken!
Ik deed de hordeur er voor. Klaar, die kan er niet in.
Of toch, tijdens mijn middagslaapje hoorde ik hem alweer trippelen. Hoe kan dat nou!
Ik zei tegen hem dat ie op moest hoepelen met zijn keutels.
Hij was gewoon binnengekomen door het horregaas opzij te duwen aan de onderkant, dat is nu uit het frame geraakt.
Weg was Muis.
“Tot morgen”, zei ik nog tegen de weghuppende scharrelaar.
Vanmorgen wachtte ik hem op. Kom schat, ik wil je graag weer zien.
Een uur later was hij er nog niet. En ik ging de nachtemmer en vuilwater-emmer legen.
Wat schrok ik vreselijk!
M U I S is D O O D.
Muis is dood

Nu vraag me af hoe dat kan, in de afvoer emmer onder de caravan.
Er zit niet veel water in, kan een muis verdrinken? Er lagen nog keuteltjes zij, dus de kat van iemand anders kan hem er ook niet ingelegd hebben voor me.
Heeft hij misschien geprobeerd via de afvoerbuis naar binnen te komen en is hij flauw gevallen in de emmer? Heeft hij zelfmoord gepleegd omdat hij zich afgewezen voelde?
Hier moet diepgaand onderzoek verricht worden.
Ik doe aangifte.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Het was liefde op het eerste gezicht

  1. kleinborkel zegt:

    Als ik al schrik van de onverwachte wending, dan snap ik jouw schrik helemaal. Zo’n kleine ongenode gast was toch ook gezellig.

  2. Rob Alberts zegt:

    In het voorjaar gebruikte ik mijn tuingieter om mijn waterpomp bij te vullen. Vreemd genoeg lukte dit niet. In het tuitje bleek een verdronken tuinmuisje de verstopping. De stiekeme plek voor mijn tuingieter is ook de verzamelplek voor mijn tuinmuizen, alleen na deze winterse verdrinkingsdood niet meer. Vreemd genoeg zie ik ook geen tuinmuizen meer. Terwijl ook voor hen het vogelvoer wordt uitgedeeld.

    Binnenkomen doen ze nooit, waarom weet ik eigenlijk niet. Ben ik niet gastvrij genoeg?

    Een klimrekje uit het emmertje voorkomt een volgende dodelijke zwempartij of gewoon een waterschaaltje buiten voor vogels en muizen?

    Natuur- en Diervriendelijke groet,
    Rob

  3. fulpsvalstar zegt:

    Is waarschijnlijk in z’n jeugd niet op zwemles geweest, dat hij (of zij) ruste in vrede.

  4. Aaaah… Wat sneu…..

  5. knutselsmurf zegt:

    Arm beestje. Wat kan de wereld toch wreed zijn.

  6. Hé bah, wat een vreselijk einde. Kan me bijna niet indenken dat een levend wezen zichzelf verdrinkt 😦

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Kleinborkel,
    Ik schrok eerst van de beweging. Ben sowieso nogal schrikachtig. Maar ik ben toch blij dat ik nog niet aan hem gewend was en de deur weer open kan houden.

    @ Rob,
    Bijzondere plek.
    Misschien ruiken muizen wel de dood.
    Helpt het dus het beste als je een dode muis neerlegt om ze kwijt te raken?
    Een klimrekje in een emmer! Dan ook maar een trapje naar het keukenkastje, met een touwtje zodat hij het open kan trekken 

    @ Fulps,
    Ik ben op zwemles eens verdronken, dus kan best dat die muis zwemles kreeg.

    @ Mark,
    Och arme.

    @ Deborah,
    Voor mij bedoel je? 

    @ Knutselsmurf,
    Het mijn schuld, ik zit in zijn territorium met mijn moordwapen: de emmer.
    Wie had nou gedacht dat het zo simpel was (om van hem af te komen).

    @ Henk,
    Maar wel sneller dan met muizenkorrels waar je zo’n beeste langzaamaan mee vergiftigd, duurt 3 dagen las ik op de verpakking, dat is toch wreed.
    En een muizenklem ook, soms zit alleen het pootje er nog in. Bah.
    Die emmer was de beste optie voor hem.

  8. Dit is een grijze muis, die dode. dus wss duikt je vriendje spoedig weer op!

  9. Hij heeft ook een veel dunnere staart, zie je het?

  10. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    In het krat maakt hij zich groter om te imponeren.
    Die in de emmer was ook bruin toen ik hem er uit haalde en netjes heb afgedroogd.
    De staartlengte heb ik niet gemeten maar ik ga er vanuit dat hij gewoon de ware omvang had toen hij dood was.
    Ik hoop niet dat hij terugkomt.

  11. Tja, dan ben je hem kwijt 😦

Geef een reactie

