Wat heb ik een trek!

Vanmorgen havermout gegeten, in haverwater gekookt, met een halve banaan, handvol halve amandelen, een halve eetlepel rozijnen.
Is niet zo lekker als in melk gekookt, maar het was een probeersel, geen succes, gelukkig want havermelk/drank/water is duur water!
Daarna at ik na mijn middagslaapje nog een halve banaan en een appel.
En nu is het weer zoals gebruikelijk dat mijn maag klaagt om eten. Altijd rond 16.30 begint dat.
Maar ik moet toch wachten op ManB, die zo nodig om 16.30 naar de winkel moet, ergens achterin de stad, zodat hij niet voor 18 uur thuis is.
Omdat wij gezamenlijk de avondmaaltijd gebruiken, dat is onze huwelijksplicht, moet ik dus wachten.
Maar ik hou het niet uit!
Eerst een gekookt ei, stukje jonge kaas met drooggeroosterde walnoten.
Maar het is niet genoeg, ik heb nu de smaak te pakken!
Ik hou het gewoon niet meer.
Zometeen grijp ik de pan met courgettesoep en slurp alles op!
Oh, wat heb ik een trek!
ManB zal het me toch wel vergeven?

Dit bericht werd geplaatst in Eten en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Wat heb ik een trek!

  1. Rob Alberts zegt:

    Ik zag elders een filmpje over een taartje.
    Al jouw ingredienten; havermout, fruit, rozijnen, melk fijn geprakt en met een ei vermengen.
    In een koffiemok voor anderhalve minuut in de magnetron.
    Omdraaien op een bordje af strooien met kaneelpoeder en het taartje opeten.

    Mijn versie is om het met ietwat olie in een koekenpan te bakken.

    Smakelijke groet,

  2. nee appelvrouw, dat is onvergeeflijk hoor 😉

  3. Oei ………. dat ziet eruit als een regelrechte vreetbui.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    In de koekenpan lijkt mij ook lekkerder, zonder kaneel, daar hou ik niet van.
    Maar wel een mooie tip, ik maak altijd van een liter melk (of dit geval haverwater) havermoutpap zodat ik iedere ochtend, of lunch iets heb te pakken zonder na te denken. Maar 5-6 ochtenden havermoutpap is ook saai, mooie variatie.

    @ Kitty,
    Ahja, gisteravond is hij de hele avond weggeweest, en vanmorgen gepikeerd.
    NU komt het nooit meer goed!

    @ Henk,
    Daar ben ik ook bang voor, maar beter een vreetbui dan een sneeuwbui in juli in Spanje.

  5. Rob Alberts zegt:

    Kaneel en nootmuskaat is Nederlands. Zelf maak ik het met een beetje sambal.
    Smakelijke groet,

  6. Appelvrouw zegt:

    Rob, en dat is Surinaams of Indisch?
    Gebakken havermout met sambal 🙂
    Al die specerijen vind ik niet lekker. Liefst naturel.

  7. Rob Alberts zegt:

    Sambal maar ook mosterd, azijn, gember, tamari en mierikswortel vind ik lekkere smaakmakers.
    Soms veel, vaak een beetje, maar ook naturel.

    Smakelijke groet,

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Rob, wat een variatie, en dan nog wel tamari, die vond ik eerder lekker op zeewier.

Geef een reactie

