Kruipen op vakantie

schildpadtent
Deze schildpadtent is van katoen (hij ligt nog steeds achter het knieschot).
Katoen is veel fijner dan die grote kunststoftent!
Maar deze schildpadtent is zo laag, je moet alsmaar bukken om naar binnen te komen, of gebukt blijven.
Op vakantie kruipend door het leven is nou niet direct wat ik voor ogen had.
Toen ging het heel erg mis in mijn heup, ik wist niet waar ik blijven moest van de pijn.
Een verschrikkelijke vakantie waarbij ik voornamelijk bij de tent, en op het strand -wat net achter de camping lag- gelegen heb.
Dit was in Italië.
Sinds die tijd is mijn motto: eigen land eerst.
En: behelpen kan altijd nog als ik oud ben.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Kruipen op vakantie

  1. Het is sowieso al behelpen in een tent op vakantie. Helemaal niets voor mij, ook niet in eigen land.

  2. Letterzetter zegt:

    Eigen caravan eerst! Euh… wacht, Eerst eigen caravan! 🙂

  3. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Ik weet niet zeker of het de bedoeling was Appelvrouw, maar toch: ik schoot in de lach toen ik de foto zag. Heerlijk.

  4. is een campertje iets? alles aan boord:)

  5. Het ziet er primitief uit, die andere, grote tent was alweer wat luxueuzer. Maar het kon minder. Op een camping in Duitsland stond tegenover ons eens een vrouw, die een tent had gemaakt van een parasol en wat dekens daaromheen gehangen.. Ze bivakkeerde daarin met drie kleine hondjes.

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Heel, heel vroeger, hadden ze fotocamera’s onder een tent, was dat ook niets voor je? 🙂

    @ Letterzetter,
    Jaja… goed bij de les blijven. Die eigen caravan komt er wel weer.
    Al had ik nog liever dat ie van ManB was, en hij degene was die af en toe wegging, want eigen thuis is ook wat waard.

    @ Rebelse huisvrouw,
    Lachen mag altijd, zelfs om moeilijke dingen.
    ManB en ik hebben alle truukjes uit de kast gehaald om toch maar van die pijn af te komen.
    Het is dan afgekneld lijkt het. Dus halverwege de ochtend zat ik op de vouwfiets die hij aan de achterkant optilde zodat ik fietsbewegingen kon maken.
    Eerder hielp bewegen ook bij die hevige pijn. Ik zat er bij te kreunen, er kwamen campinggasten langs.
    En ManB zei doodleuk dat het klonk of ik een roterend orgasme kreeg.

    @ Kitty,
    Dat campertje gaf Rob ook al als tip maar dat is geen optie, onhandig want het is je auto, te duur in aanschaf en belasting want het is ook een auto, dan stel ik een bouwkeet achter het huis voor.

    @ Babbelegoegje,
    Maar als je zo ver weg op vakantie wilt is het wel handig, geen gezeul met een caravan waarmee je maar 90 mag, en een hoop brandstof gebruikt.
    In zo’n heet land, het was toen ruim 3 weken dat wij er waren niet onder de 30 graden, is katoen wel lekker, en we konden de buitentent ook een stuk openmaken, dat gaf in de nacht verkoeling. In die kunststoftent zou je gestikt zijn.
    Een parasol met dekens is nog veel idealer, je kunt het gewoon meenemen op de fiets, een bobyak erachter en sjezen maar.

  7. Apiedapie zegt:

    Gelukkig is het tegenwoordig in Nederland ook stikheet, pizza’s en goedkope chianti kun je hier ook bestellen, en de toren van Pisa kun je googelen. Lekker thuis blijven dus, hoef je ook niet met de wc-rol onder de arm over een vreemde camping te lopen.

  8. Appelvrouw zegt:

    Apiedapie, ja daar zeg je wat, met een wc rol onder je arm naar een camping, dat was inderdaad zo in Italië, met hurkwc, de zitwc was heel ver weg.
    Hier in Nederland heb ik op campings nog geen wcrol mee hoeven nemen naar de wc.
    Zelfs op vakantie kook ik altijd zelf, en nooit pizza.
    Heerlijk lekker thuis blijven, dat is het fijnst. En zoals een vriend me zei: dan heb je ook al dat werk voor en na die tijd niet. En loopt het huishouden hier thuis ook niet verder achter (ManB is wel altijd thuis als ik wegga maar hij geniet tegenwoordig ook zo van als ik weg ben dat hij niet gaat huishouden!).

  9. Natuurlijk ben ik niet piepjong meer maar deze fotografie stamt nog van vóór de laatste ijstijd 🙂

Geef een reactie

