Kamperen in de tent

Toch wel fijn, zo’n grote tent. Je eigen slaapafdeling. Een wasje tussendoor want waar laat je anders je vuile onderbroeken.
tentkamperen
Maar dat behelpen, dat afzien!
Slapen op de grond! En overeind komen vanaf de grond.
Alle spullen op de grond, keer op keer bukken voor een mes, kopje, waterkoken, sjampoo, waspoeder.
Ik krijg het er zo van in mijn rug.
Toch is het veel avontuurlijker dan een caravan,
al vraag ik me wel af wat het avontuur dan is.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Kamperen in de tent

  1. Rob Alberts zegt:

    Een goede vriend met slappe knieen neemt pallets en kisten mee om zijn bed op hoogte te brengen in zijn vakantietent.

    Over zijn vakantie-avonturen praat hij altijd breed uit. Vooral zijn bed-avonturen komen dan aan bod …..

    Vriendelijke groet,

  2. cornutus zegt:

    Jouw verhaal doet me denken aan die sketch van Toon Hermans waarin hij de geneugten beschrijft van kamperen in ’t riool (Tirol). “Heerlijk! Heerlijk!” Aan het einde zegt hij, na thuiskomst: “En weet je wat het lekkerste is? Dan hoe hoe dan hoef je niet meer in die rΓ³ttent te liggen!”

  3. Je ziet er geweldig uit Ma Flodder πŸ™‚

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Dan heb je een aanhanger nodig, of een apenkreuzer.
    Het is wel een goed idee, beter dan een opklapbed!
    Zulke bed-avonturen lijken me ook interessant πŸ™‚

    @ Cornutus,
    De ouders van mijn eerste vriend gingen zelfs nog op hun 65e met een tent kamperen, zonder bedverhoging.
    Lijkt me ideaal als je nog zo goed bent op je oudere dag.
    Een tent vraagt geen stalling, je vouwt hem op en propt hem in de auto. Heel anders dan het hele gedoe met een caravan die je ook nog eens schoon moet maken, en onderhouden. Toon Hermans durfde over het slapen in een tent tenminste te zeggen wat hij dacht.

    @ Henk,
    Je bent weer zeer complimenteus! Dat stel ik op prijs. Ik zit nog te denken hoe ik je hiervoor kan bedanken πŸ™‚

  5. Rob Alberts zegt:

    Komen we toch weer bij een camper uit?

    Maar mijn vriend rijdt een Citroen met veel liefde.

    Vrolijke bijna vakantiegroet,groet,

  6. Appelvrouw zegt:

    Rob, nou een camper? Ik bedoel die aanhanger die je uit kunt klappen en dan wordt dit het resultaat… http://www.nationalemarkt.nl/attachment.php?attachmentid=1596&d=1238323756

    Citroen heb je ook in diverse maten πŸ™‚

  7. Rob Alberts zegt:

    Die voortent lijkt bijna op mijn lege carport.

  8. Letterzetter zegt:

    Wat een verschrikkelijk leuke verschrijving: apenkreuzer! πŸ™‚
    (antwoord op Rob om 22:35)
    Ik heb er eentje gehad, mijn lijf sliep binnen en mijn voeten buiten…
    Maar een caravan is toch veel leuker? Een echt bed en veel meer comfort!

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Rob,
    Of je lege carport lijkt op een voortent.

    @ Letterzetter,
    πŸ™‚ je moet ook de reacties niet lezen.
    Ik zou er wel inpassen met mijn 1.62.
    Maar wat zul je koude voeten gehad hebben! En een lekker maaltje voor de oorwurmen.
    Een caravan is praktischer als ie eenmaal staat, maar al het werk voor en na die tijd vind ik zwaar. In een vouwcaravan (ik trap er niet meer in) kun je toch ook een goed bed maken?
    Ik heb in de caravan een luchtbed, de kussens van de banken zijn veel te stug!

  10. Rob Alberts zegt:

    Mijn carport is eigenlijk alleen maar een betonnen dak.
    Met de laatste renovatie is het ook nog mooi glimmend betongrijs geschilderd.

    Vriendelijke groet,

  11. Al met al klinkt dit toch behoorlijk avontuurlijk. Bovendien: je bent midden in de natuur. Dan is het toch avontuurlijk? πŸ˜€

  12. Appelvrouw zegt:

    Rob, dat zou ik steenrood gedaan hebben, maar smaken verschillen πŸ™‚

    @ Rebelse huisvrouw,
    Natuurlijk!

  13. Rob Alberts zegt:

    Mijn carport is onderdeel van een geheel met meer dan 600 eigenaren.
    Kun jij je voorstellen hoe de vergaderingen gaan?
    Zelfs als het heel banaal alleen over geld gaat zijn er al slaande ruzies, laat staan als we over de kleur gaan praten.
    Geef mij mijn rugzak, slaapzak en tentje maar, niets zo rustig als aan het einde van de dag stilletjes je tentje opzetten en in slaap vallen.

    Bijna vakantiegroet,

Geef een reactie

