Stortbak

Gisteren verdwaalde ik bij Gorredijk omdat ze een weg hadden afgesloten.
Toen zag ik voor de 3e keer die motorrijder met witte baard.
Hij groette heel vrolijk, want drie keer zal wel scheepsrecht zijn.
Ik groette terug, en even later stond hij naast me.

“Kest de wai net fiene?”
“Jawel, zeg ik”, want de weg kan ik wel vinden maar die is afgesloten.
“Wer mast hinne”, en “wer komst fut?” wil hij allemaal van me weten en ik wijs waarschijnlijk in de verkeerde richting: “ Ik kom van AH, en ik moet naar de Welkoop”.
Ook al spreek ik Nederlands, hij gaat gewoon voort in het Fries, maar omdat niet alle lezers Fries zullen begrijpen schrijf ik zijn teksten in het Nederlands.
“Ben je op vakantie?” Hij bekijkt me van top tot teen.
Ik heb de neiging mijn buik in te houden, zo opzichtig bekeken worden valt niet mee met mijn huidige omvang.
Ineens bedenk ik me dat ik al 8 dagen dezelfde kleren draag die nogal wat vlekkerig zijn geworden van de zonnebrandcreme, aardbeien, en het stof. Ook mijn witte sjaaltje gebruik ik als zweetdoekje en dan zie je hoe smerig je huid wel is.
Helemaal vergeten dat ik voor de huidige begrippen smerig ben!
Kennelijk stoort het hem niet.
“Ben je alleen?”
“Ja” floep ik er uit en heb er meteen spijt van.
Hij is aan het jagen, dat weet ik wel.
Misschien zie ik er te slonzig, simpel en toegankelijk uit,
terwijl ik soms zo vreselijk stug kan doen en mensen niet in mijn territorium wil.
“Zal ik vanavond bij je komen koffiedrinken?”

Hij wil in mijn territorium komen!
Ik heb me ook al 8 dagen niet gedouched.
Ook zijn mijn voeten erg groen en stoffig geworden van in het gras lopen.
En dan al die troep in de caravan, en ik heb geen bed om een man te “ontvangen”.
Ook heb ik geen koffie, en geen condooms.
Hoe concreter ik ga nadenken over hoe het zal moeten, hoe ingewikkelder alles wordt.
Ik ben natuurlijk niet alleen, ik ben nooit alleen.
Hoe gaat een affaire ook alweer spontaan?
Heel, heel lang geleden lag ik dan prompt met zo’n man in de tent en baalde er achteraf van omdat ik toch weer niets anders was dan een stortbak.
En als je de liefde hebt gekend, dan wil je geen stortbak meer zijn.
“Doe maar niet,” antwoord ik vriendelijk en stap weer op.
Fantaserend hoe heerlijk het had kunnen zijn als ik een voetenbadje nam en hij mijn voeten zou wassen en afdrogen.
Maar dan stokt mijn fantasie
want geen man zou van zijn levensdagen tijdens de jacht de voeten van een vrouw willen wassen!

stortbak

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Stortbak

  1. Rob Alberts zegt:

    Een goede vriendin vertelde mij ooit dat zij al begint te schokken bij het idee dat een man haar tenen likt en zoent en besabbelt.
    Een stortbak zijn gun ik niemand.
    Maar oh wat kan de LIEFDE soms moeilijk zijn!

    Jouw foto laat een stil water zien.
    De waterplanten geven mij wel een indruk van de diepte.

    Natuurvriendelijke groet,

  2. Olijf zegt:

    Hmm, tijdens de jacht zal een man vast niet knielen om voeten te wassen, maar misschien wel erna? Naar het schijnt doet men dat wel als de jacht lang en vol belofte was. Of ervoor, maar dat vraagt een bepaalde dominante houding en voor je het weet zit je met een knielende dweil opgescheept. Brr.

    Nee, beter zonder motorman lekker verder op de groene voeten. Het klinkt verrukkelijk, jouw verblijf daar buiten!

  3. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Zover als die vriendin van je gaan mijn gevoelens er niet bij.
    Maar ik vind het wel heerlijk, en ook een tikkeltje of meer opwindend. Maar alleen masserend
    geen gelik en gesabbel, daar hou ik helemaal niet van, nergens op mijn lijf.

    Ik heb het met de liefde met Vroems niet zo moeilijk gehad. Alles ging gewoon.

    Dank voor je reactie over de foto.

    @ Olijf,
    Ohgat nee, nooit een knielende man voor mij bah, dat is een foute chemische verbinding.
    Ik wil wel graag een voetenbehandeling voor die tijd, dat vind ik opwindend, en een tikkeltje dominantie kan dan juist van de man komen (heerlijk, maar zie ze maar te vinden, die die combinatie begrijpen). Na afloop hoef ik geen verrukkingen meer op lichamelijk gebied, dan wil ik lekker eten, of de natuur in 🙂

    Het is hier ook heerlijk, misschien niet natuurlijk genoeg voor jou maar ik zit hier nog steeds alleen! Geen mens hier op het grote veld.
    Echt genieten.
    Het is echt wel anders dan jouw hangmat tussen de bomen, ik heb een voortent van 3,5 meter, een droge caravan met een E-kacheltje als het ’s avonds echt te koud is, en een afgebakend strookje grond.
    12 euro per nacht. Dankzij het WK is het rustiger dan anders, ik geniet dus intens van dat vrije gevoel. Ga er zelfs nauwelijks op uit zoals ik eerder altijd deed. Waarom weggaan van een fijne plek.

  4. Apiedapie zegt:

    Misschien had hij gewoon trek in koffie en een gezellig praatje. Misschien was het Sinterklaas incognito, zonder paard, niet in Spanje, gewoon even voeling krijgen met de achterban. Gemiste kans!

  5. Wat is er nou toch mis met een kopje koffie. Je zoekt ook overal wat achter 🙂

  6. Appelvrouw zegt:

    Apiedapie,
    Sinterklaas, de kerstman, het geeft niets, kerels blijven het, zeker als ze ook nog voeling willen met de achterban…
    Niks gemist hoor! Het is hier zo rustig dat een man alleen maar komt storen, iedere man!

    @ Henk,
    Wat er mis is met koffie is dat ik dat moet zetten (en echt niet heb) en dan ook nog eens de afwas daarna moet doen.
    Misschien heb je gelijk dat ik overal wat achter zoek, misschien heb ik wel veel slechtere gedachten dan mannen.

  7. voeten wassen zou een mooi begin zijn anders…………….

  8. Appelvrouw zegt:

    Kitty, Dat vind ik ook, gewoon rustig aan van onderen af aan opbouwen 🙂

  9. Och gut Appelvrouw, wie weet wat voor leuke man je hebt laten schieten…!

  10. Lehti Paul zegt:

    Wat een heerlijk verhaal. Alles zit er in.
    De vrijheid als vrouw te kiezen waar je zin in hebt (en te vertrouwen op je eigen inschatting dat dit ‘m vast niet wordt).
    De nuchtere overweging, hoewel vast met kwinkslag, dat er geen condooms in huis zijn.
    Mooi verhaal, zonder poespas en goed.
    Even dacht ik nog dat ik op die motor zat. Maar ik zat achterop en mijn lief was vast niet gestopt voor een zoekende deerne.

  11. Appelvrouw zegt:

    Lethi Paul,
    Dankje
    Je weet nooit wat liefjes doen als je niet in de buurt bent 🙂 Of is dat 😦

  12. Lehti Paul zegt:

    Nee, dat is absoluut geen 😦 Integendeel. Liefjes zouden vaker moeten stoppen voor zoekenden hen koffie aanbieden en, als zij (en hun prooi) daar zin in hebben, meer.

    Jammer dat veel mannen hun kennis over motoren wel uit bladen halen, maar minder leergierig lijken als het beproefde jachtrituelen betreft. Door er hier over te schrijven (voeten wassen met warme handen met tedere maar vastberaden grip, hm) breng je misschien niet die ene motorrijder, maar mogelijk wel andere jagers op sensuele ideeën. Maar dat was je doel natuurlijk niet. Fijne vakantie appelvrouw. Geniet van de rust. Hier aan het zilvermeer is het je vast veel te druk.

Geef een reactie

