Populair

Vrijdag, 3e kampeerdag.

Ze zitten ongegeneerd onderuit gezakt, twee vettige blote lijven.
De hoofden onderdanig achterover om de zon wraak te laten nemen op hun huid.
De man in zwembroek, en de vrouw in een rode bikini.
Ze zijn bruin, Spaans bruin, als je het mij vraagt.
Door mijn keukenraampje kan ik ze door de struiken heen bespieden.
De man hoest als een oude met longklachten, en dan rookt hij nog een sigaret.
Net als hij die hele rotzooi dan weer heeft opgehoest praat hij gewoon weer door,
met volle mond.

Door die vieze aanblik gluur ik steeds vaker, ik kan er niets aan doen maar dat smerige trekt mijn blik. Ik moet het zien, hoe lelijker, hoe smeriger, hoe meer ik gefascineerd raak door rimpels, plooien, bubbels, putjes, puntjes en alle lelijkheid van uitgezakte, bruine ouderdom.
Als ik het maar durfde zou ik een foto maken.

NΓ³g vaker moet ik kijken sinds ik er achter ben dat die man nog geen 5 minuten zijn mond houdt en de vrouw ook aardig wat te vertellen heeft.
En iedereen die langskomt moet ook praten, en wel 6 keer op een dag komen er mensen speciaal om te praten.
Het is een drukte van jewelste bij mijn buren, ze zijn heel populair.
Waar zouden ze het over hebben, ik kan het niet verstaan, wat zeggen mensen elkaar de hele dag door?
Wat delen ze werkelijk met die woorden?

Gisteravond om 23.30 werd het stil, ik denk dat ze pratend in slaap zijn gevallen.

Vanmorgen om 6 uur hoorde ik die ouwe brombeer alweer praten.
Misschien had hij zin in tederheid want kort daarna kregen ze allebei een vreselijke hoestbui met rochels waar je U tegen zegt.
rochels-plastic

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Populair

  1. Nou lekker dan, je zal er maar naast moeten bivakkeren. Ik had allang weer opgebroken. Maar ja, voor jou gelden er andere beweegredenen dat niet te doen begrijp ik. Ik denk dat jij de boel pas opbreekt als er geen blogje meer te schrijven valt. Hoe dan ook, geniet er van! πŸ™‚

  2. Herkenbaar. Ik kan mijn ogen ook niet van ranzige onderwerpen afhouden πŸ™‚

    Is de vuilnisbelt bij jou aangespoeld ?

  3. Mark zegt:

    Ja zo is het vaker in het leven,je vrienden kan je uit zoeken je buren niet.

  4. reinejragolo zegt:

    Plastic soup ook al in Friesland dus

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Mokums meisje,
    Toen ik kwam had ik aan de andere kant net zulke mensen.
    Gek hoe ze soms zo veel op elkaar lijken!
    Omdat ik er vanuit ging dat velen weer weg zouden gaan na pinksteren ben ik gebleven.
    Het is ook zo: velen gingen, en ze spraken af waar ze naar toe gingen (Spanje!), en wanneer om elkaar op een andere camping weer te treffen.
    Je buren meenemen op vakantie!
    Opbreken kan ik niet, de voortent is 3.5 meter lang! En ik kan niet veel.
    Ik denk dat ik de boel pas opbreek als ik de caravan heb verkocht πŸ™‚
    Maar verder heb je gelijk!

    @ Henk,
    πŸ™‚
    Maar ik zie ze nooit op je blog.
    Volmaaktheid is niet iets om lang geboeid naar te kijken πŸ™‚
    In de spiegel in de badkamer, tijdens het afdrogen van mijn voeten,
    zie ik soms mijn vetrollen en zou ze dan ook op de foto willen zetten, zo lelijke!
    Erwin Olaf is er niets bij…

    Zulke vuilnis ligt tegenwoordig vaak in de sloot.
    En in zee! en dat eten de vogels dan weer, en die sterven de hongersdood.
    Vreselijk. Ik begrijp er gewoon niets van. De mens is het die dat plastic weggooit.
    Net als nu met dat wk, wat de mensen niet allemaal weggooien op straat. En al die plastic vlaggetjes liggen nog weken in de berm, goot en struiken. En wie eet dat: De dieren. Ok, dat is stom van ze, maar ja, wij zijn het dan weer kwijt.

    @ Mark,
    Maar je vrienden kun je ook niet altijd even makkelijk dumpen πŸ™‚

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    ohja. Maar ik heb een schepnetje, dus ik kan de sloot zo ontplastieken, dat lijkt wat op de nieuwe uitvinding van de zee ontplastieken.

  7. els zegt:

    Mensen observeren, daar kan ik ook zo van genieten…

Geef een reactie

