Tot op het bot

Nou ja, tot op het roest heet het dan misschien.
Tijdens een fietstochtje trof ik deze Friese auto.
Friese auto opel1
En ik dacht meteen: Die Friezen zijn zo gek nog niet, ze hoeven geen blinkend nieuw spul, als een auto maar rijdt.
Friese auto opel2
Nog eentje dan want van het interieur heb ik geen foto gemaakt, en van de onderkant ook niet.
Friese auto opel3
Nou ben ik zelf wel blij dat ie niet reed toen ik er langs kwam want die rot herrie en stank die die ouwe krengen produceren vind ik niet prettig. Maar de afbeeldingen zorgen wel voor een nostalgisch gevoel (dat alles nog beter werd).

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Tot op het bot

  1. Laat ‘m nog even wat verder roesten en je hebt een mooie decoratie voor in je tuin. Mooi overwoekert met klimop bijvoorbeeld πŸ™‚

  2. knutselsmurf zegt:

    Ik denk dat hij er nog maar net staat ( als er al gras zou willen groeien tussen die stenen, dan is het vakkundig doodgespoten ). Ergens in die grote schuur zal wel iemand voor de lol auto’s restaureren. Geen idee waarom. Je kan hem weer als nieuw maken en dan is het nog steeds een lelijke auto. Wegenbelasting-vrij, dat wel.

  3. reinejragolo zegt:

    Ik ga voor een foto van de motor.

  4. Apiedapie zegt:

    Als een oude vrouw zonder make-up. Ik vind het eerlijk.

  5. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Aan mij zal het niet liggen als ie nog verder staat te roesten.
    Mooi laten staan!
    Hm, klimop? en dan alleen de deur vrijhouden.

    @ Knutselsmurf,
    Dan rijdt ie misschien toch af en toe van zijn plaats.
    Daar had ik nog niet aan gedacht dat er geen gras onder groeide, mooi opmerkzaam!
    Ik weet ook niet wat de lol van die ouwe krengen is, maar dat weet ik ook niet van veel drinken, roken, bioscoop en als stelletje bij een ander stelletje op bezoek te gaan.

    @ Reine,
    Sorry,
    ik durf niet onder de motorkap te kijken.
    Dat is net zo onbeleefd als een man in zijn gehaakte bikini.

    @ Apiedapie,
    Oude vrouwen dragen wel dag en nacht creme, ontharen hun benen en gezicht zodat je de harige roestvlekken (pigment) niet ziet.

  6. Rick zegt:

    Zal een mooi gezicht zijn geweest, jonge blom Appelvrouw naast oude roestige auto

  7. Echte benzine zuipers die oude krengen.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Rick,
    Je bent in de war met een Appelvrouw uit een ander tijdperk.

    @ Karin,
    Dat wordt (werd?) dan weer gecompenseerd doordat ze geen wegenbelasting hoeven te betalen.
    Onlogisch toch? Ik denk dat deze niet vrijgesteld is, moeten toch 30 jaar of ouder zijn?

  9. Ja, echt een jaren ’70-auto. Onze buren hadden ook zo een.

  10. Rick zegt:

    de appelvrouw die ik ken blijft een jonge blom

  11. cornutus zegt:

    Mooie kar. Maar ik zou er niet in hoeven rijden. Waarschijnlijk zo traag als dikke …. en ik stel me zo voor dat het vanbinnen een beetje rottige ruikt. πŸ˜‰

Geef een reactie

