Pasen en Pinksteren op één dag

U kent misschien die uitdrukking wel: Dat doe ik als Pasen en Pinksteren op één dag vallen.
Wel, zo’n dag is het nu.
blank
pasen en pinksteren
Links op de foto zit een slavin.
Het is Pascha bevrijdingsfeest,
Pasen dus.
Het Joodse paasfeest is niet de opstanding zoals wij Christenen dat vieren
maar de bevrijding van hun slavernij in Egypte (ik jok niet maar schrijf het misschien wat onhandig).
Ze is dus vrij maar moet nog wel leren iets voor zichzelf te doen (dat verzin ik er maar bij om wat meer over de bevrijdde slavin te vertellen).

De takken zijn voor het vuur dat wij tegenwoordig paasvuur noemen.
Heel, heel lang geleden werden die op heuvels aangelegd om demonen te verjagen.
(Dat was dus niet het vreugdevuur met Pasen, om alle rommel na de voorjaarsschoonmaak te verbranden.)
Maar het vuur is niet aangestoken zoals je ziet,
en daarom verscheen de Heilige Geest aan de mens (ik denk niet dat het echt een kwade demoon is),
en toen was het Pinksteren.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Pasen en Pinksteren op één dag

  1. Great story. Great picture. Halleluja! 🙂

  2. King Billy zegt:

    De dag, wanneer met St.Juttemis de koeien op het ijs dansen, is het feest compleet en kunnen twaalf maal twaalfduizend dozijnen uitverkorenen hun Heer tegemoet treden.

  3. Altijd weer verwondert dat een moment van verstandsverbijstering bij jou wederom resulteert in een fantasierijke toystory.

    Vanmorgen stond ik voor een dichte deur van de sportschool. Gadsamme …… ’t is waar ook …. ’t is pinksteren ……… glad vergeten 😦

  4. joost tibosch sr zegt:

    Met Pinksterwensen (geen gebruik alsof we nu geen wensen nodig hebben?) denk ik ook nog aan dat oude verhaal van “vurige tongen”, waar mensen, welke taal ze ook spreken, tot hun grote verwondering en als waren ze aangeschoten, merken dat ze elkaar verstaan. Met twee benen op de harde wereldgrond denk ik dan dat het nog wel een tijdje zal duren voor Pasen en Pinksteren op één dag vallen en dat echt gaat gebeuren. Wensen blijf je dat natuurlijk wel! Proost!

  5. Kijk, zo moeilijk is het allemaal niet. Eindelijk begrijp ik het. 🙂

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Evy,
    Dankje 🙂

    @ King Billy,
    Het komt allemaal goed.

    @ Henk,
    Ik weet niet zeker of die leuke Toystories op waarheid berusten,
    mijn paas/pinkster wel hoor, zit geen verstand, of verbijstering in 🙂

    Ha… dat zou mij ook kunnen overkomen om naar een sportschool te gaan op een gesloten dag.
    Ik vind het heel erg, want juist dit soort dagen zijn zeer geschikt ovor een sportschool!
    Maar je was er in ieder geval even uit…

    @ Joost,
    Daar zeg je wat, ‘Zalig Pinksterfeest’ zegt niemand. En is het niet zo dat er sprake is van overweging om 2e pinksterdag in te leveren voor het suikerfeest?
    Ik weet er het fijne niet van maar volgens mij was dat een optie van het CNV.

    Dat verhaal van de vurige tongen en taal, dat doet me denken aan kleine kinderen.
    Die praten ook met elkaar terwijl wij volwassenen denken dat ze elkaar niet verstaan maar moet je soms die verbondenheid en plezier met elkaar zien.
    Dat is ook wat ik altijd zeg: het gaat niet om wat je zegt maar wat je voelt (verbondenheid vraagt geen woorden).

    We wachten nu nog maar weer af.
    Jij ook proost.

    @ Mokums meisje,
    Bloggen is soms leerzaam, dat zei ik altijd al en laatst las ik Henk J. dat ook noemde.

  7. reinejragolo zegt:

    Het is niet de bedoeling van pinksteren om pasen en pinksteren op een dag te krijgen.

  8. Appelvrouw zegt:

    Reine,
    Nee? Wat is dan de bedoeling?

  9. EJW zegt:

    Zal die ouwe lelijkerd nog een kans hebben bij die donkerharige schone? Het lijkt me niet iemand die veel geld heeft.

  10. reinejragolo zegt:

    Als je denkt dat Jezus is vertrokken is er wel een duive(n?)nest er de band kan herstellen.
    Chapeau voor de foto.

  11. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Lelijkerd?
    Ik weet zeker dat hij wel een kans maakt, ik val zelf ook op dat soort lelijkerds, en ik kan je verzekeren dat die heel wat te bieden hebben. En vergis je niet in die spaarrekening, er zijn zwervers die heel wat geld hebben maar die geen zin meer hebben in die verplichtte, en veel eisende maatschappij. Er was ooit een zwerfster aangetroffen met 40.000 euro los in haar plastic tas! http://partyflock.nl/topic/962162/page/1
    Al vind ik zelf 40.000 euro bezitten nog geen rijkdom als je er van moet wonen en leven is het zo op. En dan? Trouwens, je krijgt geen woning als je geen inkomen hebt, en je krijgt geen uitkering als je geen vaste verblijfplaats hebt (volgens mij bedoelen ze met verblijfplaats niet dat plekje onder de brug maar een woning, of kamer daarin waarje staat ingeschreven.
    En je krijgt geen uitkering als je 40.000 euro hebt, dat moet je eerst opmaken, 5000 euro, geloof ik, mag je als spaargeld behouden. Die 40.000 euro zien zij als leefgeld voor ca. 25 maanden. Daarna kun je bijstand aanvragen.
    Maar je krijgt geen woning omdat je geen inkomen hebt, en geen miljonair bent.
    Pfff. helaas weet ik aan den lijve hoe ingewikkeld het is als je geen vast inkomen hebt maar wel een beetje vermogen, te weinig voor langere tijd, en teveel voor nu.
    Soms kun je maar beter in de bijstand zitten, dan word je inkomen iedere maand aangevuld, en heb je die zekerheid.

Geef een reactie

