Tijdens een Cruise langs Veronica

Een foto uit vervlogen tijden:
25 april, 2013, Groningen
Eemskanaal Noordzijde.

cruise,Veronica-25-4-13

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Tijdens een Cruise langs Veronica

  1. Fenny zegt:

    Dat is toch niet het voormalige zendschip?

  2. Appelvrouw zegt:

    Fenny, jawel, dat is hem wel. Hij is hier verbouwd vorig jaar. En ligt nu in Amsterdam te pronken.

  3. Apiedapie zegt:

    Haaaaa!!! Nu heb ik je! “Tijdens een cruise” kan helemaal niet, want dan kun je niet je eigen schip fotograferen. Niemand heeft zulke lange armen voor een selfie, bovendien bestonden die toen nog niet, selfies. Tussenconclusie: of je staat hier op de dijk of anderszinse oever (en dan is het dus niet “tijdens een cruise”, maar “tijdens het kijken naar een cruise”) of iemand anders heeft de foto gemaakt. Is het dan nog wel tijdens een cruise? Tijdens jouw cruise misschien, maar waarom doet die man (m/v/) dat dan, hoe weet hij dat hij jou, als je voorbijvaart, moet fotograferen? Mobieltjes bestonden toen al. Maar toch: omslachtig en tamelijk zinloos. Je had het ook aan een medepassagier kunnen vragen, jullie hadden dan beiden alleen maar een beetje ver ieder aan een kant (jij aan de kant van Veronica) uit het schip moeten leunen.
    Eindconclusie: op grond van de feiten moet APDP deze foto met bijschrift helaas naar het rijk der fabelen verwijzen. Next! En let beter op de volgende keer. De lezers van je blog zijn niet van lotje getikt.

  4. Appelvrouw zegt:

    Apie,
    ik snap m niet.

  5. De titel doet een beetje vermoeden dat jijzelf op de rondvaartboot zit. Verder ben ik benieuwd naar wat er gebeurde op het moment dat het cruiseschip de Veronica passeerde. Volgens mij heb ik het schip in 2012 nog in Harlingen in de haven gezien

  6. fulpsvalstar zegt:

    “De lezers van je blog zijn niet van lotje getikt.” maar wel heel aangenaam gestoord.

  7. Letterzetter zegt:

    Ik heb deze Veronica jaren in Leeuwarden zien liggen als discoschip.
    Er kwam geen kip.

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Henk,
    Ik stond naar de andere kant te kijken, een vervallen pand, dichtgetimmerde deuren en krakers of kraakwachters.
    Toen ik omkeek wegens lawaai achter me zag ik die rondvaartboot aankomen.
    Snel mijn broekzakcamera uit mijn stuurtasje gegrist.
    Meer dan dit gebeurde er niet.
    Ik vind het zelf het contrast leuk tussen rondbaarbootje en groot schip. Verder geen boodschap.

    @ Fulps,
    Zo is het: Gekken, dwazen, eenzamen, serieuzen, ruziemakers, slapelozen, zieken, MPS’ers,
    en toch een paar lotje getikten, sommige zijn ook nog leuk.
    en nog veel meer varianten.

    @ Letterzetter,
    Hier kwam wellicht ook geen kip, dat ie na de verbouw zo gauw naar Amsterdam moest.

  9. EJW zegt:

    Lijkt me prachtig dit Veronica schip langs te zien varen. Radio Veronica, wat heb ik daarvan genoten al klonk de muziek vaak vals doordat het schip deinde. Ik wilde discjockey worden in die tijd, ook camera man. Dat laatste ben ik nooit geworden. Wel nog een poos discjockey geweest in verschillende dancings.

  10. reinejragolo zegt:

    Ze is flink gegroeid zo met de jaren. Maar de mast is er wel af.

  11. Appelvrouw zegt:

    EJW,
    Maar het schip voer niet, wel de rondvaarboot. Ik weet niet of het schip nog kan varen, misschien wordt ie wel alleen nog maar gesleept.
    Leuke ontboezeming… EJW DJ die geen cameraman kon worden.

    Mijn zus kreeg een transistorradio van haar vriend, en dat rotding stond op stal tussen de koeien, iedere ochtend om 5 uur ging dat kreng aan op veronica, vreselijk! Nog altijd krijg ik ochtendhumeur als ik in de ochtend met muziek moet beginnen. Tijdens het melken vond ik het vreselijk, maar als dat klaar was en de machines uit dan vond ik het soms wel leuk, kon er ook wel gek op dansen tussen de koeien, maar een enkel nummer. Was toen al niet zo popmuziekig en hield best van alleen het geluid van de stal.
    In huis zorgde ik er voor dat ik als laatste aan tafel kwam, want dan kwam ik ook als laatste langs de radio, en dan drukte ik op de knop voor klassieke zender. Haha… mijn zussen boos.
    Ik kan me niet meer herinneren waarom mijn ouders er niets van zeiden.

    @ Reine,
    De mast zal ze wel verloren zijn in Harlingen, of Leeuwarden

Geef een reactie

