Stoute bloempjes. Kinderversje voor volwassenen

Vreemde bloempjes in de wei
Stoute gedachten maken vrij,
Wat alras proberen zij?
Wat iedereen al doet in mei!
bloempjes in de wei

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Stoute bloempjes. Kinderversje voor volwassenen

  1. sprakeloosid zegt:

    en het gras is zeker twee kontjes hoog, dat is dan weer een meevaller

  2. Rob zegt:

    I.p.v. van wat blijf ik want lezen.

    Stout betekende oorspronkelijk dapper.
    Zo geloof ik dat het beminnen steeds meer een dappere daad is geworden.

    Ouder wordend overheerst mijn preutsheid.
    Maar ook ouder wordend overvalt een kalverliefde mij niet meer door van alles en veel bezwaren.

    Jouw blogje, gedichtje en fotootje laten mij daarom vooral glimlachen.

    Vriendelijke laatste meimaand groet,

  3. EJW zegt:

    Leuk vers! De foto spreekt ook voor haarzelf

  4. Apiedapie zegt:

    Gewaagde foto weer. Waar haal je ze toch vandaan, die modellen? Ze staan ook goed stil lijkt me.

  5. En doktertje spelen met het buurmeisje deed ik meestal in de wintermaanden 🙂

  6. Appelvrouw zegt:

    @ Sprakeloos,
    Hm, tja, als ik zo lang gewacht had… wie weet had ik ook wel twee kontjes gezien tussen de sprietjes.
    Maar ik was te ongeduldig, en pakte ze weer in.

    @ Rob,
    Hoe zou het komen dat we stout nu een andere betekenis hebben gegeven?
    Wat mij betreft is beminnen ook een dappere daad. Meer vanwege onvermogen,
    mankementen die in de weg zitten, faalangst etc.

    Dankje voor je leuke reactie.

    Kalverliefde heb ik nooit gehad. Ik was gelukkig maar sporadisch verliefd, en als ik dat was, dan werd het ook wat.
    Slechts drie keer.

    Ik las dat vrouwen vrijer worden als ze ouder worden, en juist hun preutsheid verliezen, dat heeft de natuur dan mooi weer slecht geregeld!

    @ EJW,
    Dankje
    Dan had het versje er niet bijgehoeven 🙂

    @ Apie
    Die modellen kom ik soms zomaar tegen, en na een foto gaan ze dan weer weg.
    Inderdaad wel fijn dat ze stil blijven staan… maar soms moet je ze wel ondersteunen.
    Meestal bedoel ik. Ze zijn niet echt gewillig.

    @ Henk,
    Wat een openbaring. Ik ga niet vragen wie de dokter was, want vroeger had je alleen mannelijke dokters.
    Ik heb op veel latere leeftijd eens doktertje gespeeld, ik de patient, en dat was een reuze leuk spelletje. Dat heb ik als kind allemaal gemist
    maar gelukkig kan het ook op latere leeftijd nog. Is alleen wat lastiger een goed doktertje te vinden. Maar ik kwam hem tegen!

  7. reinejragolo zegt:

    Toch wel een degelijke onderbroek.

  8. broekstukken zegt:

    Leuke atractie voor jaarbeurzen en braderieën. Ze kunnen nog even door, want die zijn pas in juli en agustus.

  9. LEHTI zegt:

    Ik las het versje minstens vier keer, kauwde er wat op, las het nog maar weer ‘s, vooral 3e en 4e regel. Enne, ik snap het niet zo goed. Van preutsheid kun je me volgens mij niet betichten, daar ligt het niet aan. Maar ik vind haar wel een prachtige potloodventster. Of moet men hier van snee-showen spreken?

  10. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Ohzeker degelijk, daar hou ik van.

    @ Martin,
    Ik denk dat er veel van zijn.
    Deze zijn niks waard, ze stinken en zijn zwaar berookt.
    Ik heb ze inmiddels uitgekleed en de kleren gewassen, maar die kleertjes zitten met spelden en (meubel)spijkers op het lijf (de knoopjes van het jongetje zijn daar een voorbeeld van). De kleertjes zijn ook niet afgewerkt hier en daar gelijmd maar niet erg fraai als je het uittrekt.
    Misschien naai ik nog wel eens iets anders voor ze, voor zo’n braderie…

    @ Lethi,
    Ik kan het ook niet uitleggen, want het is al een heel oud kinderversje.
    En voor kinderen kan niet alles uitgelegd worden.
    Snee-showen? Heet dat niet gewoon piep-show?

  11. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Hahaha!!! Hij is weer leuk Appelvrouw!

  12. Rick zegt:

    those were the days my friend

Geef een reactie

