Caravan te koop

Op campingjacht:

Hier is het te druk, daar te open, hier mogen honden loslopen, daar een speelveld in het midden. Auto’s naast de caravan, een volleybalnet in midden in het terrein, pal voor 2 caravans. Teveel schaduw dus altijd koud in de caravan.
Caravans strak tegen elkaar, of dicht tegenover de ander, of in een u-vorm bij elkaar.
“Nee, wij houden van open met elkaar, geen hokjes”, lachte de campingbazin schamper, alsof er niet al genoeg openheid is!
Ik krijg het zo verschrikkelijk benauwd van al die gezelligheid.
Zelfs de 50+ campings hebben voorzieningen voor kinderen, en auto’s naast de caravan. Beng, weer een dichtslaande autodeur, en nog een voor de bijrijder. En dan de uitlaatgassen als die naast je even een paar worstjes halen voor de bbq.
En dan al die mensen om je heen die roken. Uitlaatgassen, roken en bbq, je vergiftigt zo wat tijdens het kamperen!
“In september komen wij weer, komt u dan ook?” dat vroegen ze me twee jaar geleden, alsof ik zo gezellig ben!
Wat een wereld! Ik dacht juist dat mensen voor hun rust op vakantie gingen, en dat is dus blijkbaar rust, voor hen.

Voor mij niet, het is hier in de buurt al druk genoeg, dag in dag uit hoor en zie ik hier mensen. Wil ik even de natuur in dan is het algauw Kardinge, tjok vol fietsers, joggers, hondenuitlaters. Ga ik naar de stad moet ik of over het drukke damsterdiep, of nog erger over de korreweg waar je 1000 ogen nodig hebt en een snel reactievermogen om de fouten van andere fietsers op te vangen.
Mensen, mensen, mensen…
Ze komen me de strot uit!
Maar op een camping is het nog veel erger!

Ik verkoop mijn caravan en blijf voortaan thuis.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Caravan te koop

  1. http://www.natuurkampeerterreinen.nl/

    Daar maakte ik meestal gebruik van. Geen winkel, geen kantine, geen kinderspeeltuigen, geen auto naast de tent. Met kampeerders die daar komen voor hun rust en de natuur, met minimale voorzieningen. Beviel mij prima…

  2. EJW zegt:

    Gelijk heb je. Ik ga straks naar mijn buitenverblijf. De eigenaar heeft gisteren gemaaid en de tuin gedaan. Daar ga ik straks lekker zitten. Fijn om personeel te hebben die niet alleen de tuin doet maar ook s’winters de boel in de gaten houdt.

  3. reinejragolo zegt:

    Een camping met royaal verspreide huisjes is een betere optie. Maar ik woon hier in een Utrechts dorp met mooie ruime achtertuinen en de winkels op 500m afstand. Dat is nog beter.

  4. goodknight zegt:

    …met ’n beetje tolerantie, ist altijd vakantie…

  5. broekstukken zegt:

    Het rustigst is het langs het Keteldiep weet ik van mijn fietstochten. Van de Ketelbrug tot aan het einde van ’t Zwarte Meer bij Vollenhove kom je vrijwel niemand tegen (doordeweeks). Maar hoe kom je er? In het weekend gewoon binnenblijven.

  6. Mark zegt:

    Heb het altijd al gezegd kom naar het mooie Gaasterland.

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Mokums meisje,
    Mijn eerste kampeerervaring was ook in Kootwijk, zo’n camping van staatbosbeheer.
    Later met ManB wel eens naar een gewone camping geweest, dat was wel even schrikken!

    Ik was in Schildwolde 2 jaar geleden, lekker rustig inderdaad. Maar ook meteen niet zoveel in de omgeving als je alleen maar kunt fietsen.
    Ik had het na 4 weken wel gezien.
    In Langedijke zit ook een fijne, op het sanitair na, dat tocht verschrikkelijk! en ja hoor, daar is het ons kent ons klimaat helaaas wel doorgedrongen omdat mevrouw de mensen met elkaar verbindt.

    @ EJW,
    🙂
    Zo is het beter!

    @ Reine,
    Ik hoef niet zo nodig in huisjes, met bedden die doorgezakt zijn en vaak vol vlekken.
    Bah.
    Maar ik heb hier een achtertuin van 8 meter diep en 7 meter breed en voortuin van 7 meter diep en 10 meter lang. En de aldi op 400 meter afstand.

    @ Goodknight,
    Ja, tolerant moet ik het hele jaar al zijn. Slikken, incasseren.

    @ Martin,
    Zo is het overal in het weekend, thuisblijven!
    En toch zijn er zoveel mensen buiten die de drukte opzoeken, ze noemen dat gezelligheid, op terrasjes, zwembaden… misschien moet je zo opgevoed zijn dat je het heerlijk vindt tussen zoveel mensen. Ik kan het niet, krijg het er zo benauwd van en voel me onvrij.

    @ Mark,
    Daar is het zo kaal Mark, ik vind kaal wel mooi, maar dan is er ook veel wind, en die heb je altijd tegen.
    Mijn E-fiets is een oldtimer met inmiddels maar een laag actieradius, en om nou een nieuwe van minstens 2000 euro te kopen om wat verder door Gaasterland te fietsen vind ik wel wat overdreven.
    Ik wil graag op fietsafstand van huis zitten.

    @ Ob galmiers virg etc,
    Bedankt voor je aanbod dat ik je paarse tentje mag lenen.
    Ik vond een tent ook echt veel leuker en avontuurlijker kamperen en je hebt soms veel mooiere plekjes om te kunnen staan.
    Echter, die tijd is lichamelijk wel voorbij.
    Wil jij misschien mijn caravan kopen?

  8. Letterzetter zegt:

    Ik weet nog wel een mooi plekje.
    Rustig genieten, met dit uitzicht:

  9. Letterzetter zegt:

    Oeps, imbedden lukt niet. Dan maar de link:
    http://imgur.com/32S90nL

  10. Ik zie sowieso al geen meerwaarde in kamperen. Met mensen heb ik geen problemen maar wel met die rotvogels die je om 5 uur in de morgen wakker zitten te tetteren. Wat heb ik vreselijk de pest aan duiven 😦

  11. Appelvrouw zegt:

    Letterzetter,
    Ahhh… daar ga ik misschien wel heen.
    Maar ik zag een promofilmpje…

    En nu twijfel ik.

    @ Henk,
    Ik wel, als ik even alleen wil zijn. Aangezien ManB niet zo vaak weggaat, moet ik het wel doen.
    Duiven, bah! En fazanten.
    Maar merels mogen mij de hele nacht uit mijn slaap houden, dat vind ik een verrukkelijk geluid.

  12. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Of naar een van de waddeneilanden? Rond deze tijd van het jaar heb je nog hele gebieden voor jezelf, het is prachtig dan. En stil!

  13. Appelvrouw zegt:

    @ Rebelse huisvrouw,
    Waddeneilanden?
    Dat is niks voor mij. Maar bedankt voor de tip.

  14. Olijf zegt:

    Hmm, ik verheug me op het WK: wat zal het lekker rustig zijn buiten.

  15. Hm, ik begrijp je wel maar met mijn kleine tentje vind ik de auto naast de tent toch wel erg praktisch. Maar die moderne auto’s hebben zoveel herrie en lichten die je niet uit kunt zetten, knipperlichten die knipperen als je je auto op slot zet, noem maar op. Erger ik me dood aan wanneer ik echt aan het wildkamperen ben (voor ultimate wildlife experience, maar ja, met zo’n auto is al het wildlife snel weg).

  16. Appelvrouw zegt:

    @ Olijf,
    Oh, ja, 2 jaar geleden stond ik toen ook op een camping, lekker rustig!
    Maar toen verloor Nederland al veel te snel en was het met de rust alweer gedaan.

    @ Beeldspreker,
    Ik begrijp jou ook 🙂 In de tijd dat ik met een piepklein tentje ging vond ik het ook lekker, vooral als ik met pijn even in de auto goed kon uitrusten (lekker zitten).
    En gewoon wat spullen droog in de auto bewaren.
    Maar ik zie op veel foto’s van campings een auto naast de caravan. Kan natuurlijk als je slecht ter been ben, maar dat maakt me niets uit, het is niet wat ik wil.
    Wat jij vertelt over auto’s met al die nieuwe vernuften is vreselijk. Is een paard en wagen niet veel handiger? Of gewoon een ezeltje met een karretje?

  17. @Appelvrouw, ja, paard en wagen of gewoon paard en dan een pakezeltje is inderdaad de oplossing, heb ik vorig jaar ook gedaan op Corsica, helaas moet je dan wel weer met een groep mee, maar die spraken vooral Frans en ik niet, dus dat scheelde weer, daarom was het alsnog lekker rustig!

  18. By the way, het is tegenwoordig ook een drama om met je trekkerstentje een geschikte camping te vinden, al die kindvriendeljike campings en rijdende bungaloos die overal staan. Ik wil gewoon een graslandje met een toiletblok en een douche, meer heb ik niet nodig!

  19. Appelvrouw zegt:

    Beeldspreker,
    Je moet wel ver weg voor wat rust begrijp ik, helemaal naar Corsica!
    Ik heb wel eens gezocht op kindonvriendelijke camping maar die bestaat niet.
    In Bakkeveen staat zo’n camping, een grasveld, en een sanitairblok. Een paar plaatsen met elektra, die staan in hoeken in de schaduw.
    Het is er zo stil dat er niemand staat, daarom zijn ze gesloten, maar met een trekkerstentje kun je er wel komen maar je auto kan niet mee.
    Mij lijkt zo’n camping ook heerlijk. Heb regelmatig op campings gestaan zonder andere gasten.
    Dan kan ik mijn geluk niet op.

  20. Appelvrouw zegt:

    Kitty,
    Jawel, altijd. Maar nu heb ik mijn blik verruimd naar mini camping en kamperen bij de boer.

Geef een reactie

