Een zwarte dag

Droomde dat ik in het bos was en er een hele grote enge man voor me stond, in een zwarte ruige jas (veel plooien en pluizen). Hij trok aan mijn rok die scheurde en greep tussen mijn dijen met krassende nagels, zijn andere hand met gekromde klauwen met puntige nagels hield hij rond mijn hals.
Heel opgewonden werd ik wakker met zwaar bonzend hart. Waarom moest ik nou wakker worden toen het juist zo spannend werd!
Ik viel bijna van de trap omdat ManB zo nodig mijn sokken halverwege had gelegd, uit protest omdat ik ze beneden had laten liggen.
Onder de douche ontdekte ik bloed, zou het van die enge droom zijn?
Ik betaste mijn hals, mijn buik, en dijen. Oh, daar kwam het vandaan.
Zou dat nu eindelijk eens de laatste keer zijn!
Ik word er gek van, al 40 jaar bloed ik iedere maand voor niks. Allemaal verspilling van de natuur die helemaal niet zo vernuftig in elkaar zit.
In mijn ontbijt-yoghurt met moerbeien, walnoten en appel zat een dik steentje, dacht ik.
Maar het was een vulling. Superlijm hebben we niet in huis, wel giethars, maar dat durf ik niet in mijn mond te stoppen.
De pedicure vond dat ik nu toch naar de dokter moet voor de ver ingegroeide teennagel. Die is vanaf het nagelbed breder dan de ruimte die voor hem gemaakt is, hij groeit dus over de grens, net als onkruid, en halverwege de teen zit een flink weerhaakje gekromd.
Nu is er alleen de optie het operatief te verhelpen, dan snijden ze de hele nagel, aan de zijkant, tot en met het bed er af.
Ik wil niet naar de dokter, ik wil geen gesnij in mijn lijf. Ik ben een doetje.
Tijdens het gymmen viel ik weer in slaap, de kettlebel viel net niet op mijn tenen. Wat dan weer jammer is want misschien zou mijn nagel wel een stootje kunnen hebben.
Buurvrouw klaagt dat ik het onkruid nu eens weg moet halen, het is echt te gek.
Helaas is de round-up op en ik mag geen nieuwe kopen van ManB. Dus groeit het onkruid gewoon door, ik ga niet op mijn knieën liggen.
Het brood wat ik kocht zag er zo lekker uit, speltbrood van zuurdesem, uit de natuurvoeding winkel.
Maar je moet het nog afbakken 22 minuten! Ik vergeet altijd een bril mee te nemen naar de winkel, weer een miskoop!
Ik moet nog een griesmeeltaart maken voor vrijdag maar ik heb geen griesmeel in huis.
Zal ik je wat zeggen: ik kruip een dagje in mijn kooi,
het is een zwarte dag.

zwarte dag

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Een zwarte dag

  1. luuk1945 zegt:

    Kan je wel zeggen.

  2. Apiedapie zegt:

    Gewoon niks meer doen en computer uit.

  3. ger zegt:

    Maar er is een troost het is droog buiten

  4. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Het klinkt als een inktzwarte dag Appeltje. Blijf maar lekker binnen met de gordijntjes dicht 🙂

  5. Ik heb eens op een vulling gebeten waardoor er nog eentje uitviel. Kan altijd nog erger dus 🙂

  6. reinejragolo zegt:

    Maar ik lees niet dat je humeur slecht is.

  7. mark zegt:

    Na regen komt zonneschijn…

  8. Appelvrouw zegt:

    @ Luuk,
    en herhalen?

    @ Apiedapie,
    Daar zijn kooitjes ideaal voor.

    @ Ger,
    En de zon scheen ook nog tergend door het dakraam 😦

    @ Rebelse huisvrouw,
    Ja, jij begrijpt me tenminste.
    Dankje.

    @ Henk,
    Ai, bedankt voor je aanmoediging.

    @ Reine,
    DAt heb je goed opgemerkt.
    Er is niets mis met mijn humeur, die is niet beinvloedbaar door de natuur.

    @ Mark,
    “na regen komt…”
    Iets heel moois!

  9. Tja, soms zit het mee en soms zit het heel erg tegen…

  10. EJW zegt:

    Ik heb gelukkig van al die kwalen geen last. Wel herken ik dat vergeten van een bril. Ik lees altijd graag de kleine lettertjes die op een verpakking staat. Wat dat bloeden betreft ben ik blij dat ik een man ben alhoewel ieder dag scheren ook geen pretje is.

  11. Appelvrouw zegt:

    @ Beeldspreker,
    Zo is het

    @ EJW,
    Ik controleerde eerder altijd de kassabon, maar dat lukt nu niet meer. Moet nog leren een leesbril in de tas te doen, of op mijn neus.
    Dat bloeden is niet zo erg, als het niet zwaar is tenminste. Ik heb het eerder nooit erg gevonden volgens mij, kan het me niet herinneren. Maar nu het al een paar jaar met bakken… nou ja… dat maakt het leven in die dagen zo onhandig omdat ik dan niet weg kan, nog niet eens naar de winkel.
    Scheren lijkt me nou ook maar niks. Ik zou gewoon een baard nemen, dat is nu toch mode!

Geef een reactie

