Hakken tenen

Ik ben me aan het voorbereiden op het dansfeestje dat ik ga geven.
Maar heus, het valt niet mee om muziek te vinden die voldoet, gevarieerde keuzes.
Blues is denk ik lastiger bij het publiek, ik denk aan Howlin Wolf.
Maar Bach’s magnificat vind ik zelf ook wel mooi.
Of lekkere slow jazz.
Oude pop, maar welke.
Rumba dan? Ik weet niet of ik nog ergens rumba heb.
Nee, geen tango, ik heb het altijd vreselijk gevonden.
Samen dansend ingestudeerde pasjes zetten is ook niet zo interessant als echt op elkaar inspelen.
Wie kan me helpen, op wat voor muziek zou jij (eventueel met mij) willen dansen?

dansende dames

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Hakken tenen

  1. Rob zegt:

    Afrikaanse Blues vind ik erg plezierig, daar zijn verschillende linken van te vinden.
    Daarnaast wil ik je een link geven van een van mijn buren:
    http://www.rhythmology.net/joomla/index.php/sights/kofi-ayivor/81-rhythmology

    Vriendelijke groet,

  2. Appelvrouw zegt:

    Rob,
    Ohja, dat is ook nog wat.
    Maar die link… eerst dacht ik dixie, maar verder luisterend viel het toch mee πŸ™‚
    Zoek de swing in de heup.

  3. Graag dans ik met je als een Derwisj

  4. Rick zegt:

    mag ik deze dans van u

  5. Letterzetter zegt:

    Als je met meer mannen zou willen dansen:

  6. Fenny zegt:

    Goed…daar gaan we!

  7. reinejragolo zegt:

    Ik kan alleen maar schuifelen. Dat is bedroevend weinig natuurlijk maar ik kan het dan wel de hele avond volhouden.

  8. Sorry maar vindt je ’t erg als ik voor je dansfeestje bedank ?

  9. Appelvrouw zegt:

    @ Artafterallart,
    Dat kan heel goed in mijn lange rode rok!
    Fijn ook dat er geen beperkingen zijn.
    Lekker rustig.

    @ Rick,
    Ik reik u mijn hand.

    @ Letterzetter,
    Oh heerlijk! Wat doe je me aan met zulke heerlijke dijenkletsende mannen, zalig met die geluidjes erbij.

    @ Fenny!
    Ohjee, ik denk dat ik daar te oud ben voor dat psychedelische gepleng in mijn hoofd! DAar heb ik vroeger al nooit iets van begrepen.
    Is dat ook jouw smaak? Hoe moet je daar op dansen?

    @ Reine,
    TEgen schuifelen heb ik niets.
    Uithoudingsvermogen is ook wat waard.

    @ Henk,
    Dat is niet erg, anders zou het volle bak worden πŸ™‚

  10. Fenny zegt:

    Het is voor mij een fantastisch dansnummer, ik heb er heel veel op gedanst, uren achter elkaar!
    Ik zou het nog wel redden met dit ene nummer denk ik, het repeterende van deze muziek laat een heleboel ruimte voor bewegen, heerlijk πŸ™‚

  11. Rick zegt:

    Is het erg als ik exclusief de hele avond met u dans of wilt u meerdere danspartners

  12. Appelvrouw zegt:

    Fenny,
    πŸ™‚
    als je dit ene nummer uit hebt, wil je nog een want dan is je adrenaline goed op gang.

  13. Appelvrouw zegt:

    Rick,
    Als ik een feestje geef dan wil ik meerdere danspartners dat verhoogd het dansplezier en de variatie. Maar wie weet zijn er nog andere dames, mag je je ook uitleven met een ander.

  14. Rick zegt:

    Ach, als het goed bevalt, never change a winning team

  15. Fenny zegt:

    Dan plakken we er nog 1 achteraan appeltje http://youtu.be/qGvMjgLXBi0

  16. EJW zegt:

    Eventueel zou ik op het volgende lied met je willen dansen. Kijken of die link lukt

  17. Appelvrouw zegt:

    @ Rick, ik snap m niet.

    @ Fenny,
    Dat is een goede cooling down!

    @ EJW,
    Oh, dat is fijn, stiekem dansen!
    Ik vind dat wel leuk πŸ™‚

  18. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Salsa!!! En merengue op een goede tweede plaats. Jammer genoeg heb ik geen van beide dansen goed onder de knie, maar een kniesoor die daarop let πŸ˜€

  19. Appelvrouw zegt:

    Rebelse, je hebt nog tijd genoeg om te oefenen, op you tube staan wel instruciefilmpjes πŸ™‚
    Maar ik ben geen kniesoor!

  20. LEHTI zegt:

    Celia Cruz. Que le den candela. Na het dansen op zo’n nummer ben je wel een beetje moe, maar dan heb je ook losse heupen. https://www.youtube.com/watch?v=dr6F7Xfhv2c

  21. Appelvrouw zegt:

    OHja, zij is er ook nog. Niet erg bewegelijk in haar heupen, vind haar nogal stijfjes, maar als je niet naar de filmpjes kijkt maakt dat niets uit.
    Zelf vind ik dit ritme iets makkelijker vol te houden πŸ™‚

Geef een reactie

