Uit in eigen land- Bargerveen.

In Bargerveen raak ik maar niet uitgekeken.
Op mijn blog staan meer foto’s van de omgeving (zoeken op appelvrouw Bargerveen)
Als je de parkeerplaats ca 2 kilometer voorbij bent is het lekker rustig.

Op dit pad ben ik nog nooit iemand tegengekomen terwijl het er zo prachtig is.
bargerveen-2014-april-1

En hoe minder mensen, hoe meer mooie plekjes je ziet.
bargerveen-2014-april-2

bargerveen-2014-april-3

Ook op dit onverharde pad zul je alleen mij aantreffen.
bargerveen-2014-april-4

Hier komen dan weer wel af en toe mensen langs, in de 2 middagen dat ik deze keer hier gefietst heb ben ik 1 fietsman tegengekomen, met een hele grote lens.
bargerveen-2014-april-5

Natuurlijk is dit Drenthe, en zijn ook hier hunebedden.
bargerveen-2014-april-6

Wat mij betreft: op naar het volgende logeerfeest bij HteD want een betere vakantie kan ik me niet wensen:
fietsen, mooie natuur, tot laat in de nacht (ochtend) waardevolle gesprekken, dansen, lachen, eten.

Dit bericht werd geplaatst in Bekijks-foto's, Uit in Eigen Land en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Uit in eigen land- Bargerveen.

  1. King Billy zegt:

    Mooi gebied en fraaie foto’s. Helaas zijn windmolens zijn niet meer weg te denken in het landschap. Waarom moeten die dingen per se wit zijn, vraag ik me soms af. Een antwoord daarop heb ik nog niet gevonden.

  2. Rob zegt:

    Prachtig landschap op een mooie manier weer gegeven.
    Vrolijke vakantiegroet,

  3. Appelvrouw zegt:

    @ King Billy,
    Met die windmolens heb ik geen probleem, sterker nog, ik vind ze wel mooi. Zolang ze niet in mijn achtertuin of voortuin staan want het geluid vind ik dan toch dag en nacht wel storend.

    Ze zijn grijs, maar als de zon schijnt wit.

    @ Rob,
    Helaas heb ik er maar 2 dagen van kunnen genieten omdat ik zo nodig moest dansen, daarna heb ik 2 dagen vooral van een stoel genoten 🙂

  4. Nou ja… zolang je maar geniet. Of het nou dansend of van op een stoel is. 😉

    Eeuwenoude verbindingen tussen de dorpen, die onverharde paden zijn vaak heel mooi en stil ja. De dorpsbewoners hebben er niets te zoeken, en toeristen weten niet waar het heen gaat want ze staan niet op de kaart. Heerlijk die rust…

  5. rikus zegt:

    Het is niet zo ver bij mij vandaan
    Een zoon van mij woont midden in dat gebied

  6. Is dat niet op z’n allermooist ? Een natuurgebied enkel voor jou alleen. Als je zeker weet dat je er niemand tegen komt kan je er op een dag als vandaag gewoon naakt rondwandelen. Optimale vrijheid 🙂

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Mokums meisje,
    Die onverharde paden worden ook niet befietst, in het hoogseizoen (of op zondag?) zullen er vast wel wandelaars zijn, maar dan ben ik er niet.
    De ene kant gaat naar Duitsland, de andere naar huis 🙂

    @ Rikus,
    Je bedoelt die rotgans?
    Of woont hij in het huuske van Uneken?
    Andere woonopties heb ik er niet gezien.

    @ Henk,
    Ja he! Ik ben Eva niet!
    Ik hou niet van bloot, een lekker luchtig kort jurkje of lang shirt moet ik op zijn minst dragen om me vrij te voelen.
    Ik vind het wel heerlijk als ik geen mensen tegenkom tijdens mijn fietstochtjes, vandaar dat ik alleen door de week en buiten hoogseizoen ga, of op een – voor de meeste mensen- niet zo mooie dag, dan geniet ik pas optimaal, daar hoef ik niet bloot voor te zijn 🙂

  8. rikux zegt:

    Ik bedoeld dus het gebied

  9. EJW zegt:

    Heerlijk die rustige plekken. Leuk vind ik ook die smalle fietspaadjes die je veel in Drenthe ziet net als hunebedden. Daar ben ik een keer onder gaan zitten maar gauw weer onder vandaan gekropen, bang dat nÊt op dat moment een steen zou verschuiven waardoor ik geplet zou worden.

  10. cornutus zegt:

    Mooie serie. Vooral de tweede foto spreekt mij wel aan.

  11. Niet voor niets zeggen ze mooi Drenthe ;-). Zo’n vakantie, heel waardevol!

  12. Appelvrouw zegt:

    @ Rikus,
    Ik ook.

    @ EJW,
    Onverharde fietspaden (eigenlijk wandelpaden vermoed ik) vind ik ook het mooist, dan maar een paar hobbels en modderpoelen toe.
    Is toch avontuurlijker dan geasfalteerd.
    Jij durft! Onder een hunebed kruipen.
    Vind ik dapper.

    @ Cornutus,
    Dankje

    @ Beeldspreker,
    Nu begrijp ik die uitspraak ook.
    Dankje

  13. jusd zegt:

    Gezien.. inderdaad ook een prachtige plek. Rustiger als op ons eiland.. 🙂

  14. Appelvrouw zegt:

    Jusd, volgens mij kan het niet veel rustiger in Nederland

  15. Rebelse Huisvrouw zegt:

    Mooi, die ongerepte natuur. Hou ik ook van.

Geef een reactie

