Nu wil ik een dansfeestje!

Zij is zo mooi, slank en klein, haar zwarte haren opgestoken met hier en daar een nonchalante lok wapperend over haar schouders.
10 jaar ouder dan ik is ze, en nog zo lenig.
Ze draagt een mooie lange strakke trui en legging, haar rondingen komen goed tot hun recht.
Een lust voor het oog.
Ik draag mijn oude broek want ik had gehoord dat de gastheer en vrouw honden hebben. En omdat ik jeuk krijg van dieren leek het me geen goed idee mijn rok aan te trekken.
Met mijn omvang en stramme lijf zie ik er wellicht erg plomp uit, maar gelukkig zijn er geen spiegels.

Zij danst helemaal vrij. Ik ben verrukt en wil het net zo kunnen, maar mijn logge lijf bezit die lenigheid niet. Ze draait met haar heupen, haar volle billen wiegen prachtig mee. Al wiegend zakt ze door haar knieën. Bij een tweede keer volg ik haar bewegingen. Maar het lukt me niet zo mooi te wiegen met mijn heupen en billen. En al helemaal niet meer als ik op mijn hurken zit, hoe kun je dan nog wiegen met je heupen?
We dansen samen op de dansvloer maar ik krijg geen contact met haar, ze danst haar eigen dans in haar eigen afgeschermde wereldje. Toch geniet ik. Al vind ik het zoveel leuker als je met iemand speelt tijdens het dansen, elkaar uitdaagt, volgt in bewegingen, of wat voor contact dan ook. Wat heb ik dat eerder vaak gehad, ook met vreemden.
Toch ben ik blij, voel me verrukt, niet alleen door haar mooie voorkomen en bewegingen.
Maar vooral omdat mijn verdoving afzakt.
Ik denk geen moment aan Vroems, de hele avond niet. Geen schuldgevoel geen stekende pijn.
Ik dans alsof ik vrij ben.
Jaren jonger voel ik me.
Alleen mijn lijf kan niet mee zoals ik het wil.
Maar wie maakt zich daar nu druk over, al die mensen die op hun stoel zitten?

U denkt nu al lezend misschien: nou en, wat is hier voor bijzonders aan.
Velen dansen wel eens. Maar voor mij is het wel heel bijzonder.
De muziek was niet luid, je kon de hele avond gewoon praten, het was zelfs niet vermoeiend zoals meestal.
De eerste keer dat ik danste in zoveel jaren met een zeer lijf.
Maar vooral de eerste keer na Vroems overlijden alleen maar stralen als vanouds zonder een moment van verdriet.
Nu wil ik een dansfeestje!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Nu wil ik een dansfeestje!

  1. Letterzetter zegt:

    Gewéldig!
    Het is dat ik geen stap kan dansen, maar anders… 🙂

  2. Rob zegt:

    Met plezier en een stram lijf gelezen.
    Ik wens jou nog veel fijne dansfeestjes.
    Vrolijke vakantiegroet,

  3. reinejragolo zegt:

    Van een blogborrel naar een dansfeest. lijkt me heel leuk.

  4. Appelvrouw zegt:

    @ Letterzetter,
    Nu ja, aanmoedigers zijn ook welkom.
    Ik heb al 1 goede danser die meegaat.

    @ Rob,
    Teveel moeten het er ook niet zijn want ik ben nog wel aan het herstellen, het feestje was zaterdag.

    @ Reine,
    Zijn blogborrels nog in? Ik dacht dat het meer van het vroegere vkblog was.
    Het lijkt nu niet of er veel behoefte is naar onderling contact.
    Ik borrel niet, dus hou ik het zelf maar op dansen.

  5. reinejragolo zegt:

    Wat is dan volgens jou een dansfeestje?

  6. mijn dansjes zagen er vroeger wild en agressief uit …… meer iets als een soort emotionele uitlaatklep. Tegenwoordig is het “Peace of Mind” ………….. en ik dans niet meer 🙂

  7. Appelvrouw zegt:

    @ Reine,
    Dansen, niet borrelen.

    @ Henk,
    Ach de jeugd moet zich nog uiten, tot peace of mind ontstaat.
    Maar dan zit er neits anders op dan dat je komt foto’s maken…

    Wij vrouwen… nou ja, zij, met wie ik danste, en ik, dansen onze erotische verlangens met vooral veel peace.
    Als ik ooit weer ga dansen is het met een man.

  8. EJW zegt:

    Heerlijk om te lezen zoveel vrolijkheid. Het is jaren geleden dat ik gedanst heb. Brons met ster gehaald op de dansschool maar ben alles weer vergeten. In dancings heb ik later ook gedanst maar dat ging heel anders. Ik kan me voorstellen wat je ervaren hebt op de dansvloer. Jammer alleen dat je geen samenspel had met die vrouw.

  9. Appelvrouw zegt:

    EJW, zulke dingen moet je ook gauw weer vergeten, is op veel plaatsen toch niet bruikbaar.
    Ik vond het ook jammer dat er geen samenspel was, zeker omdat het maar zeldzaam is dat ik zal dansen, want ik heb er nu nog wel veel pijn van. Dus dat doe ik niet zo vaak.
    Maar de volgende keer (over een paar maanden) dans ik met een man, ik heb er al een op het oog.

  10. sprakeloosid zegt:

    Ben blij voor je, dansen als bevrijding. Zo ervaar ik het nimmer, met permissie gooi ik mijn starre danservaring erbij als voorbeeld, om jou bevrijding uit te vergroten http://sprakeloosverhalen.wordpress.com/2011/07/02/dansen-een-fenomeen-door-het-dansfenomeen/

  11. Appelvrouw zegt:

    Sprakeloos,
    Je verhaal gelezen met mooie foto’s erbij.
    Kinderen bewegen ook op weg naar school, als ik huppel word ik voor gek verklaard. maar het kind niet. Het is de norm om stijf te zijn. Daarom dansen we ook niet op het werk. Maar ik ervaar het als gym. Niet aldoor zo stom stijf op je stoel blijven zitten, bah. Ga je met rugpijn naar huis.
    Als volwassenen ongezien kunnen wippen en hommelen doen ze het ook, maar wij schamen ons. Daarom dansen we dan maar. Geeft ook meer mogelijkheden. Het is leuker om dansend contact te maken met iemand dan met drinkend en pratend (vind ik).

  12. Rick zegt:

    Gaat er niet om hoe je danst, maar dat je danst

  13. Appelvrouw zegt:

    Rick, ik vind het zelf toch wel lekker om me goed te kunnen bewegen tijdens het dansen, anders is het meer stapjes zetten, of alleen met je armen zwaaien.
    Volgende keer vraag ik of iemand me filmt, dan kan ik het tenminste zien (en die film moet natuurlijk direct weggegooid!).

Geef een reactie

